Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer du att köpa nya iPad 3?

Tråden skapades och har fått 184 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av andlin76:

Trist att USA modellen (4G) är låst till AT&T eller Verizon, går den inte att importera.
Jaja, får la hänga på låset här hemma istället.

Hittills har Apple aldrig sålt en låst iPad. I USA är det olika tekniker beroende på vilken operatör du väljer. iPaden är inte låst på något sätt, så det är bara att köpa den som har rätt teknik, alltså AT&T.

Senast redigerat 2012-03-09 22:38

Tyckte inte heller jag hade något reellt behov av en iPad när jag hade både MBA och iPhone. Sen köpte jag en iPad 2 och mitt datoranvändande kastades om totalt. Min stackars MBA får enbart användning som skrivmaskin nu för tiden.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-03-11 13:58
Ursprungligen av Capeman:

Tyckte inte heller jag hade något reellt behov av en iPad när jag hade både MBA och iPhone. Sen köpte jag en iPad 2 och mitt datoranvändande kastades om totalt. Min stackars MBA får enbart användning som skrivmaskin nu för tiden.

Vad använder du den till som MBA inte var bra nog på?

Ursprungligen av zappee:

Vad använder du den till som MBA inte var bra nog på?

Jag gör inget som jag inte gjorde innan - men jag gör det bättre, smidigare och mer naturligt. Använder min iPad till surfande (där är en dator helt enkelt mycket mer onaturlig), RSS-flöden (även där mycket enklare och smidigare än på min dator) och även om min lilla 11" MBA är otroligt smidig för en laptop klår den inte enkelheten hos en iPad. Tittar en hel del på Play-kanaler, fungerar också alldeles utmärkt, batteriet vara länge, superbra för anteckningar och PDF-hantering i skolan o s v.

Så det handlar inte om att den kan göra saker som min MBA inte kan, utan snarare att man gör det på ett enklare och mer naturligt sätt.

Min första iPad, så jag vet inte riktigt hur priserna såg ut först. Hur mycket hade Apple satt ut wifi 64gb för?

Ursprungligen av Dellblom:

Min första iPad, så jag vet inte riktigt hur priserna såg ut först. Hur mycket hade Apple satt ut wifi 64gb för?

Priserna har redan diskuterats på flera ställen, tex här:
http://www.99.se/nyhetskommentarer/293588-artikel-allt-om-kvallens-ipad-event-18.html#post2057608

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-11 14:03

Bära den...

Jag kommer troligtvis köpa en vit 64gb wifi modell, men jag blir lite fundersam över priset, det är sagt att de ska ha samma pris, men det hindrar väl inte butikerna att höja ändå? Vad tror ni 64gb wifi hamnar på? Då Webhallen har lagt väldigt högt pris på dessa, men de har själva sagt att priset kan komma ändras.

Ursprungligen av Dellblom:

Jag kommer troligtvis köpa en vit 64gb wifi modell, men jag blir lite fundersam över priset, det är sagt att de ska ha samma pris, men det hindrar väl inte butikerna att höja ändå? Vad tror ni 64gb wifi hamnar på? Då Webhallen har lagt väldigt högt pris på dessa, men de har själva sagt att priset kan komma ändras.

Webhallen lägger alltid högre pris innan produkterna lanserats, det kommer vara samma pris.

Mina argument är klockren användarvänlighet för surf, mail, facebook, twitter och annat smått och gott som jag gör till 90% vid min MBP idag. Den nya iPad ska bara börja säljas i Sverige så är jag några tusenlappar fattigare.

EDIT: Inte till 90%. Har en iPhone också som används flitigt.

Jag pendlar mellan 16gb och 32gb. Jag har inte mycket musik eller film och jag är nöjd med den storlek på min iPhone 4 (16gb tror jag).

Antar att apparna är större till iPad än till iPhone, borde jag då köpa mig en 32gb?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-12 11:12

Ja, 32 GB är lagom om du inte har mycket filmer. Troligen kommer det fler och fler appar framöver också, som kräver mer minne, så att snåla tror jag inte är en så bra idé.
Hur mycket upptaget har du av dina 16 GB i iPhonen?

Ursprungligen av kenjon:

Ja, 32 GB är lagom om du inte har mycket filmer. Troligen kommer det fler och fler appar framöver också, som kräver mer minne, så att snåla tror jag inte är en så bra idé.
Hur mycket upptaget har du av dina 16 GB i iPhonen?

4,1gb är taget och 9,7 är ledigt. Får inte det till 16gb men det är en annan femma

Ursprungligen av barbapappa_86:

4,1gb är taget och 9,7 är ledigt. Får inte det till 16gb men det är en annan femma

Systemet i sig tar lite plats. Du har inte 16 GB disponibelt, utan det är telefonens totala lagringsutrymme. Sen beror det på hur man räknar, är en kB 1000 eller 1024 byte? I iTunes visas min 64 GB iPad med ett ca 58 GB lagringsutrymme.

Skriva (tangentbord), grafisk form och bildredigering (precisionsarbete med mus). Slösurfa gör jag tillräckligt ändå och spela spel har jag inte tid med. Men nu börjar jag nästan känna mig som ett troll i den här tråden.

Ursprungligen av Mutant:

Skriva (tangentbord), grafisk form och bildredigering (precisionsarbete med mus). Slösurfa gör jag tillräckligt ändå och spela spel har jag inte tid med. Men nu börjar jag nästan känna mig som ett troll i den här tråden.

Grafisk form och bildregering är ingen höjdare på en Ipad:)

Skriva - kan gå - men är kärvare än på en vanlig dator

Tjenare,

Ska till USA första veckan i april och är då sugen på att köpa en iPad 3.
Är däremot väldigt osäker på om det kommer att gå få tag på en den tiden.

Om det nu är så att det inte går att få tag på en kanske man borde försöka förhandsboka en här hemifrån istället.

Någon som har några tips?

/Per

Ursprungligen av pdavidsson:

Tjenare,

Ska till USA första veckan i april och är då sugen på att köpa en iPad 3.
Är däremot väldigt osäker på om det kommer att gå få tag på en den tiden.

Om det nu är så att det inte går att få tag på en kanske man borde försöka förhandsboka en här hemifrån istället.

Någon som har några tips?

/Per

Just nu är de slutsålda överallt i USA, och lär säkert ta slut snabbt när de kommer in igen, lika så i Sverige de första veckorna. Ifall du ska besöka familen/vänner i USA, då kan du väl be någon förhandsboka en enhet, och när du är där då är du säkert i rätt tid för att hämta ut enheten från butiken?

Ursprungligen av Dellblom:

Just nu är de slutsålda överallt i USA, och lär säkert ta slut snabbt när de kommer in igen, lika så i Sverige de första veckorna. Ifall du ska besöka familen/vänner i USA, då kan du väl be någon förhandsboka en enhet, och när du är där då är du säkert i rätt tid för att hämta ut enheten från butiken?

Tyvärr har jag ingen som kan förhandsboka på plats, kanske kan man ringa en butik i NY och be dom förhansboka direkt i en butik?
Har försökt via applestore och välja pickup men det går inte vägen.

Förstärkaren jag också skulle behöva får vänta tills den jag har nu, en Denon PMA 860, drar sin sista ton. iPad'en hamnar högre på priolistan men jag måste fortfarande argumentera för mig själv varför jag "behöver" den...

Jag kommer att köpa en 32 Gb Wifi iPad när den dyker upp i Sverige och funderar på om jag ska beställa via Apple Store eller köa i butik. Jag har köat ett par gånger tidigare (iPhone 4 och iPad 2) men den här gången lutar det åt beställning via Apple Store. Därför tänkte jag pejla lite kring era erfarenheter kring releasedagsleveranser.

- Hur säker kan man vara på att Apple Store håller leveranstiden här i Sverige så att en ny iPad/iPhone levereras på releasedagen, i det här fallet nästa fredag?
- Jag har läst att man antingen kan välja leverans via transportör eller via post. Vilket av dessa alternativ kan anses bäst om man vill vara "säker" på leverans på releasedagen?
- Om man väljer leverans via transportör, har ni hört om det går att ange i beställningen att man inte vill att paketet levereras till hemmet (eller arbetsplatsen) utan att man istället själv hämtar paketet på nåt upphämtningsställe efter jobbet?

Ursprungligen av Mattias_N:

Jag kommer att köpa en 32 Gb Wifi iPad när den dyker upp i Sverige och funderar på om jag ska beställa via Apple Store eller köa i butik. Jag har köat ett par gånger tidigare (iPhone 4 och iPad 2) men den här gången lutar det åt beställning via Apple Store. Därför tänkte jag pejla lite kring era erfarenheter kring releasedagsleveranser.

- Hur säker kan man vara på att Apple Store håller leveranstiden här i Sverige så att en ny iPad/iPhone levereras på releasedagen, i det här fallet nästa fredag?
- Jag har läst att man antingen kan välja leverans via transportör eller via post. Vilket av dessa alternativ kan anses bäst om man vill vara "säker" på leverans på releasedagen?
- Om man väljer leverans via transportör, har ni hört om det går att ange i beställningen att man inte vill att paketet levereras till hemmet (eller arbetsplatsen) utan att man istället själv hämtar paketet på nåt upphämtningsställe efter jobbet?

Med största sannolikhet så kommer du inte att kunna köpa en online och få den på releasedagen, jag känner på mig att Apple kommer att göra som förra året och behandla vår releasedag som den dagen du kan beställa en och därefter tillkommer 3 v levtid.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-03-14 21:45

Som ALLTID - vill du ha produkten direkt, köp i butik.

Det blir ALLTID förseningar. Alltid.

Jag frågade idag inne på MediaMarkt i Lund där jag förhandsbokade min iPad 2 förra året. De sa att de inte kommer att ha någon förhandsbokning i år, och att de egentligen inte fick ha någon förra året.
Jag kommer att beställa en på Apple Store den 23:e och sedan tänker jag snällt vänta till den kommer.

Barnvakt fixad!

Mig hittar ni nästa fredag utanför MediaMarkt i göteborg tidigt som attan. Hoppas att de har ett vettigt kö system så det inte är kapplöpning till lådorna.

Blir att fördriva tiden med AirVideo på iPhonen.

Ursprungligen av andlin76:

...Mig hittar ni nästa fredag utanför MediaMarkt i göteborg tidigt som attan...

Du ska kanske läsa inlägg #2 i den här tråden:
http://www.99.se/kopa-aga/293787-kopa-koa-till-ipad-3-i-goteborg.html

Det är ju inte säkert att det där är sant. Att "icke-Apple-butiker" skulle få sina den 25:e låter ju lite märkligt eftersom det är en söndag. Men det är kanske ändå något att fundera på innan man ställer sig i kö på fredag morgon.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du ska kanske läsa inlägg #2 i den här tråden:
http://www.99.se/kopa-aga/293787-kopa-koa-till-ipad-3-i-goteborg.html

Det är ju inte säkert att det där är sant. Att "icke-Apple-butiker" skulle få sina den 25:e låter ju lite märkligt eftersom det är en söndag. Men det är kanske ändå något att fundera på innan man ställer sig i kö på fredag morgon.

Tack, ska höra med MediaMarkt innan jag ställer mig och ugglar där. Skulle släppa dem först på eftermiddagen eller senare hittar ni inte mig där på morgonen.

Man blev ju inte direkt mindre sugen efter det här testet.... Men vi får se lite, 2:an funkar fint... men ha-begäret är stort.

Jag kan verkligen inte bestämma mig. Har en iPad 2 idag. Farsan är i Chicago hela veckan, och den släpps i morgon där. Skulle bli en mellanskillnad på ca 1500kr om jag säljer min tvåa.

Men jag är ju väldigt nöjd med min iPad 2. Och risken är antagligen stor att den inte går att köpa på releasedagen där, på grund av köande amerikaner.

Ursprungligen av radaradam:

Jag kan verkligen inte bestämma mig. Har en iPad 2 idag. Farsan är i Chicago hela veckan, och den släpps i morgon där. Skulle bli en mellanskillnad på ca 1500kr om jag säljer min tvåa.

Men jag är ju väldigt nöjd med min iPad 2. Och risken är antagligen stor att den inte går att köpa på releasedagen där, på grund av köande amerikaner.

Läste på Twitter att folk står och köar i Australien när det är 9 timmar kvar till släpp. Antar att det är ännu värre i Amerika

Bevaka tråden