Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad saknar ni i FileMaker Pro?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Man kan göra mycket med FileMaker men inte allt. Vad är det för något som du irriterar dig över att du inte kan göra i FileMaker? Eller inte har lyckats lösa med FileMaker?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-03-19 21:01

Jag har inte hittat något enkelt sätt att bara visa unika poster i en tabell.

Ursprungligen av magobe:

Jag har inte hittat något enkelt sätt att bara visa unika poster i en tabell.

Om du går till sökläget och sätter in ! i ett fält så kommer du hitta alla poster i den tabellen som är dubletter. Hittar alla poster med samma värde i fältet dock...

En uppiffad layout. Hade önskat att man kunde få lite influenser av HTML och Ajax.

Ursprungligen av KoTTeN:

En uppiffad layout. Hade önskat att man kunde få lite influenser av HTML och Ajax.

Håller med. FMP borde få lite inspiration från lillebrorsan Bento

Svaret får gälla FileMaker och FileMaker Server:

Prestanda,
Lättviktigare klient
Scriptmässigt stöd för att skapa tabeller, fält, etc.
Bättre PHP-API
Möjlighet att definiera relationer, a la SQL joins, dvs. on-the-fly.
Möjlighet att deklarera layouter, etc. som Stylesheets mm.
Möjlighet att dela custom-funktioner
GREP-stöd

Tja, det var ett antal saker, finns hur mycket som helst.

Jag skulle grna se en bttre utvecklingsmilj fr scriptning, stegning av script samt deklarationer av variabler.
Och bttre layoutmjligheter naturligtvis. Nr jag nd nskar s vill jag grna se ett frbttrat runtimestd, med inbyggt std fr att uppdatera runtime-lsningar p ett bra stt, med mjlighet att skapa Windows/Mac version frn bgge OS, en snyggare frpackning av Runtime-lsningen fr bde Mac och Windows, std fr Apples App-store etc.

Senast redigerat 2012-03-21 00:10
1
Bevaka tråden