hej igen
Det tar tid att felsöka, det vet vi alla. Ska försöka svara på frågorna.
Jag använder Adobe Acrobat 9 PRO version 9.5.0.
Det finns inga andra val att göra när man skapar eller sparar ner en acrobat portfolio pdf.
Förklaring av formatet: Denna typ av pdf är enkelt förklarat en liten samling med olika typer av format. Den kan t ex innehålla vanliga pdfer på flera sidor, samt jpg bilder, png bilder, enkelsidiga pdfer osv.
Vid öppning av en portfolio pdf i goodreader på ipad så visas bara en sida där det står att man ska ha acrobat 9 eller senare för att läsa den. Den innehåller då endast denna sida, går ej att bläddra vidare.
Samma som ovan när jag öppnar i BlufireReader på ipad.
När jag öppnar i Adobe Reader på ipaden så får jag upp den och kan öppna de olika pdf filerna men inte se jpg och png bilderna.
Presentationen av dessa filer (pdf, jpg etc) ser ej heller ut som den ska göra när man annars tittar på den på datorn med acrobat reader. Den fina presentationen där man t ex kan scrolla som en karusell liknande i itunes är borta, det syns bara en vanlig tråkig lista med filnamn som man kan trycka på. Fördelen med acrobat portfolio är just denna, att man snyggt kan presentera olika filer med en "multimedia" känsla..... ett gammalt ord men som inbegriper rörelse, snygg grafik. Man kan välja olika typer av visningsalternativ och anpassa bakgrundsfärger osv.
Är det någon som förstår vad jag menar och som har en lösning på detta?
tacksam för svar, ska försöka vara snabbare på att svara på ev följdfrågor denna gång /anja