Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som är duktig på HTML5 och databaser?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2012-03-22 13:10

Hej!
Jag vill förverkliga en idé jag skissat på sedan länge. Den går ut på att kunder på ett väldigt enkelt sätt ska kunna skapa olika kort (trycksaker) på webben. Kort som jag sedan trycker. Det är ingen helt vanlig web-to print-lösning men en del likheter finns. T ex ska kunden själv kunna skriva in kortare, enkla texter och välja typsnitt etc. Allt ska lagras i en databas så att kunden kan återkomma valfri tid och fortsätta med skapandet där det sist sparades. Påminner lite om Poobies.se.

Några krav:
• HTML 5 – ingen flash
• Inloggningsfunktion (gratis) liknande poobies.se
• Databas som sparar kundens val.

100% seriöst. Om någon tycker detta verkar intressant får han/hon gärna kontakta mig.
Det är en fördel om du bor i Göteborgsområdet eller söderut
Tveka inte att höra av dig om det låter som något för dig!

MVH Martin Bauer (www.martinbauer.se)

För det där kan du ta vilken färdig lösning som helst, typ Joomla, Wordpress, Drupal etc., den enda saken du behöver fundera på är rendering och visning av trycksakerna, där det bara finns tre tillförlitliga tekniker, nämligen pixelbild, typ jpg, PDF (pixel och vektor) eller Flash (pixel och vektor).

Allt det andra, inloggning, säkerhet, redigering, databas osv. osv. finns redan.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2012-03-22 13:40

Richard! Så klart att du svarar Det var länge sen – hoppas allt är bra.
Nja. Det kanske inte är så besvärligt som jag inbillar mig men jag är övertygad om att sidan ska göras av någon med ordentlig kunskap och erfarenhet. Beträffande web räcker jag inte själv till där, även om det finns färdiga lösningar. Kan du tänka dig att titta närmare på idén och kanske t om göra jobbet om det verkar intressant?

Ursprungligen av Bauer:

Richard! Så klart att du svarar Det var länge sen – hoppas allt är bra.
Nja. Det kanske inte är så besvärligt som jag inbillar mig men jag är övertygad om att sidan ska göras av någon med ordentlig kunskap och erfarenhet. Beträffande web räcker jag inte själv till där, även om det finns färdiga lösningar. Kan du tänka dig att titta närmare på idén och kanske t om göra jobbet om det verkar intressant?

Du kan väl slå en signal, jag tror säkert att jag iaf kan bidra med lite kunskap om delar i det, även om det finns många webb-människor som kan alla de delarna bättre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-22 13:47

Frågan är väll mer finns det budget?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2012-03-22 13:50

Budget finns. Men den är inte obegränsad som enmansföretag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-22 14:14

Dra iväg ett mail till vår byrå med mer information hur du tänkt dig så kan vi säkert styra dig rätt. alex@saturate.se.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-22 18:26

Kolla även med klarabara här på forumet, hon behöver nog lite praktiska jobb

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2012-03-28 19:46

Ingen i Göteborg som är intresserad?

1
Bevaka tråden