Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5.1 – Har du uppdaterat?

Tråden skapades och har fått 170 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av tqila:

wewriteshitwehavenoclueabout.com

Ha ha!

finns mycket folk på internet som skriver saker de inte har en aning om bara för att verka smarta. tyvärr fått lida av det ett par gånger.
men jag är inte bitter för det ;p

Nej...

• Medlem
  • 2012-03-17 17:00

Uppdaterade samma kväll som den släpptes. Har fungerat klockrent sen dess. Inga problem att rapportera, och jag gjorde inga återställningar eller sådant, utan bara in med uppdateringen och sen startade telefonen om. Thats it.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-17 17:18
Ursprungligen av Korsriddaren:

Uppdaterade samma kväll som den släpptes. Har fungerat klockrent sen dess. Inga problem att rapportera, och jag gjorde inga återställningar eller sådant, utan bara in med uppdateringen och sen startade telefonen om. Thats it.

Samma här, har inte stött på några problem med uppdateringar tidigare heller. Får hoppas det fortsätter så.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2012-03-17 18:00

Bara jag som upplever att batteritiden har blivit sämre? Får ladda min telefon två gånger per dag nu..

• Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-03-17 22:10
Ursprungligen av Hoya:

Bara jag som upplever att batteritiden har blivit sämre? Får ladda min telefon två gånger per dag nu..

Min var lite törstigare på batteri de första dagarna efter uppdatering, men nu efter drygt en vecka upplever jag att batteritiden blivit bättre än innan uppdateringen.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-03-18 20:55
Ursprungligen av Hoya:

Återställning?

• Medlem
  • International user
  • 2012-03-17 23:31

Tycker nog batteriet håller lite längre nu, 11 timmar standby, 2 timmar användning, 70%

Ursprungligen av zappee:

Tycker nog batteriet håller lite längre nu, 11 timmar standby, 2 timmar användning, 70%

Något har man gjort iaf, 30 min användning, 2,5timmars standby, 100%, märkligt.

3hr 2min användning, 16hr 12min standby, 68% kvar, med 5.1 på iPhone 4S.

Det är väl ganska ok tycker jag.

• Medlem
  • International user
  • 2012-03-18 22:33

5h 57min användning, 1dag 9h standby, 34% kvar.

• Medlem
  • International user
  • 2012-03-19 12:05

Min batteritid har också blivit rätt mycket bättre.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-19 14:10

Om jag går in i Spotlight och söker efter ett program och sedan trycker i listan för att starta det händer något oväntat. Listan rensas och sökfältet bli tomt och jag får göra om sökningen, detta händer så gott som varenda gång. Jag tror detta måste ha börja hända sedan iOS 5.1. Ingen stor grej men lite irriterande. Någon annan som upplever detta?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2012-03-19 14:24

Jag testade på min och det fungerade alldeles utmärkt att söka upp en app och starta den från sökresultatlistan.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-19 14:44

Det räcker antagligen med en återställning från min sida för att få det att fungera. Men det får bli en annan dag.

• Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-03-21 13:31

Jag upplever att mottagningen från Telenors nät har blivit bättre sen uppdateringen, iaf där jag bor. Kanske inte alls beror på uppdateringen, utan på något annat, t.ex. förstärkt signal från basstation i närheten.

Kameraknappen är väl den mest synliga förändringen. Resten har jag inte haft tid att kolla på. Uppdateringar av mjukvaran kan inte påverka mottagning av varken GSM eller WI-FI det sköts i hårdvaran. Möjligen om drivrutiner för det har uppdaterats som påverkar transportlagret kanske man upplever att det fungerar snabbare eller långsammare, eller om de har skruvat på någon klockfrekvens men det låter inte troligt. Rätta mig om jag har fel.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2012-04-02 14:29
Ursprungligen av molnfront:

Kameraknappen är väl den mest synliga förändringen. Resten har jag inte haft tid att kolla på. Uppdateringar av mjukvaran kan inte påverka mottagning av varken GSM eller WI-FI det sköts i hårdvaran. Möjligen om drivrutiner för det har uppdaterats som påverkar transportlagret kanske man upplever att det fungerar snabbare eller långsammare, eller om de har skruvat på någon klockfrekvens men det låter inte troligt. Rätta mig om jag har fel.

På android-telefoner kan det skilja rejält mellan olika radiofirmwares åtminstone.
Så visst kan mjukvara påverka.

Ursprungligen av AndyK:

Jag upplever att mottagningen från Telenors nät har blivit bättre sen uppdateringen, iaf där jag bor. Kanske inte alls beror på uppdateringen, utan på något annat, t.ex. förstärkt signal från basstation i närheten.

Det kom ett operatörsinställningsmeddelande när jag uppdaterade till 5.1. Det kan säkert vara någon förändring på signalalgoritmen som gjorts i 5.1 som tvingar operatörerna att uppdatera inställningar.

har nu uppdaterat till ios 5.1 och min batteritid blev INTE bättre

Bevaka tråden