Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på intressanta appar i App Store

Tråden skapades och har fått 504 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Full disclosure: Jag har precis fått upp min första app på iTunes, som jag tror kan falla en och annan Mac-diggare i smaken. Den heter 1-Bit Camera och är en kärleksförklaring till svart/vitt rastrerade pixlar och Macintosh System 7. Man kan ta bilder som använder sig av rastreringsalgoritmerna i original-Mac OS eller i Nintendos Gameboy Camera. Och, eftersom det trots allt är 2012, kan man såklart sedan posta sina bilder på Facebook, Twitter eller Tumblr.

Hemsida | App Store

  • Medlem
  • 2012-03-29 15:26
Ursprungligen av Optiroc:

Full disclosure: Jag har precis fått upp min första app på iTunes, som jag tror kan falla en och annan Mac-diggare i smaken. Den heter 1-Bit Camera och är en kärleksförklaring till svart/vitt rastrerade pixlar och Macintosh System 7. Man kan ta bilder som använder sig av rastreringsalgoritmerna i original-Mac OS eller i Nintendos Gameboy Camera. Och, eftersom det trots allt är 2012, kan man såklart sedan posta sina bilder på Facebook, Twitter eller Tumblr.

Hemsida | App Store

Frän! Tog ner den direkt! Nu ska det fotas!

Hallelujah! Coolt! Bra!

Ursprungligen av Optiroc:

Full disclosure: Jag har precis fått upp min första app på iTunes, som jag tror kan falla en och annan Mac-diggare i smaken. Den heter 1-Bit Camera och är en kärleksförklaring till svart/vitt rastrerade pixlar och Macintosh System 7. Man kan ta bilder som använder sig av rastreringsalgoritmerna i original-Mac OS eller i Nintendos Gameboy Camera. Och, eftersom det trots allt är 2012, kan man såklart sedan posta sina bilder på Facebook, Twitter eller Tumblr.

Hemsida | App Store

Skulle inte bilderna kunna vara i högre upplösning även om dom bara är en bit? Vara "större" helt enkelt? Då kan man ju jobba vidare med dom i Photoshop och göra veritabla konstverk :-).

Ursprungligen av Optiroc:

Full disclosure: Jag har precis fått upp min första app på iTunes, som jag tror kan falla en och annan Mac-diggare i smaken. Den heter 1-Bit Camera och är en kärleksförklaring till svart/vitt rastrerade pixlar och Macintosh System 7. Man kan ta bilder som använder sig av rastreringsalgoritmerna i original-Mac OS eller i Nintendos Gameboy Camera. Och, eftersom det trots allt är 2012, kan man såklart sedan posta sina bilder på Facebook, Twitter eller Tumblr.

Hemsida | App Store

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-19 18:20
Ursprungligen av Optiroc:

Full disclosure: Jag har precis fått upp min första app på iTunes, som jag tror kan falla en och annan Mac-diggare i smaken. Den heter 1-Bit Camera och är en kärleksförklaring till svart/vitt rastrerade pixlar och Macintosh System 7. Man kan ta bilder som använder sig av rastreringsalgoritmerna i original-Mac OS eller i Nintendos Gameboy Camera. Och, eftersom det trots allt är 2012, kan man såklart sedan posta sina bilder på Facebook, Twitter eller Tumblr.

Hemsida | App Store

Riktigt härlig app. Har länge undrat om det finns någon kamera som ger samma bilder som Gameboy-kameran jag hade som liten. Nu väntar jag bara på att du ska börja tillverka Gameboy Printers också

Jag sökte en app för RSS o hittade Pulse

Överskådligt o snyggt, lätt att lägga till egna grupper/sidor eller välja fördefinierade, gratis

Pulse News - by Alphonso Labs

Jag är ju ny som iPad-ägare (iPad (2)) så det är möjligt att det jag postar här redan dykt upp men igår såg jag först en recension på Youtube o sedan köpte jag detta spelet - Death Rally för iPhone 3GS, iPhone 4, iPhone 4S, iPod touch (tredje generationen), iPod touch (fjärde generationen) och iPad i iTunes App Store

I början blev jag irriterad på styrningen o for mest runt i cirklar men så fort man passerat första racet kan man uppgradera fordonen så att man får bättre styrning. Riktigt kul o snyggt

Apptips: Rowmote pro

Har under kvällen använt ett underbart verktyg vid namn Rowmote (icke eller pro).
Iphone blir en fjärrkontroll alt pek eller media center som du kontrollerar nästan samtliga program med.
Skriver just detta inlägg med appen som gör att jag kan surfa och stänga av datorn från iphone.

Detta är otroligt skönt att slippa böja sig till skrivbordet för att dutta in något. Det låter som jag är sjukt lat men är otroligt skönt en trött kväll.

Länken till app: App Store

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-04-06 01:05

Ytterligare en i raden av Tower Defense-spel men jag tycker detta är bättre än de flesta, riktigt kul!

iBomber Defense Pacific för iPhone 3GS, iPhone 4, iPhone 4S, iPod touch (tredje generationen), iPod touch (fjärde generationen) och iPad i iTunes App Store

Lost winds är sänkt till 7kr just nu. Mycket bra spel som från början var till Wii, men passar väldigt bra på iPaden.
Köp och upplev lite mysigt spel i påsk.
LostWinds iPhone/iPad Gameplay (Universal App) - YouTube

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Lost winds är sänkt till 7kr just nu. Mycket bra spel som från början var till Wii, men passar väldigt bra på iPaden. Köp och upplev lite mysigt spel i påsk. LostWinds iPhone/iPad Gameplay (Universal App) - YouTube

Älskar detta rogivande lir! Fantastisk upplevelse.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-06 16:12

Jag gillar verkligen Cobra Mobile's iBomberspel, nu har de slagit ihop sig med Chillingo och givit ut en Tower Defense-variant som är riktigt nice

iBomber Defense Pacific för iPhone 3GS, iPhone 4, iPhone 4S, iPod touch (tredje generationen), iPod touch (fjärde generationen) och iPad i iTunes App Store

  • Medlem
  • International user
  • 2012-04-06 16:35
Ursprungligen av FreddeB:

Jag gillar verkligen Cobra Mobile's iBomberspel, nu har de slagit ihop sig med Chillingo och givit ut en Tower Defense-variant som är riktigt nice

iBomber Defense Pacific för iPhone 3GS, iPhone 4, iPhone 4S, iPod touch (tredje generationen), iPod touch (fjärde generationen) och iPad i iTunes App Store

Dög inte zinned's inlägg?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-04-06 22:14

Åldersstarr....

Köpte Lost Winds igår, kanonpris för ett kanonspel! Generellt är jag motståndare av spel på smartphones och tablets (en helt annan diskussion) men jag har börjat få upp ögonen för en del guldkorn på paddan. Det är roligt när mediet blir utnyttjat och det tycker jag att Lost Winds klarar med bravur, det blir inte för mycket och bökigt som i en del fall men snarare charmigt och naturligt. Helt klart värt 7 kr.

Nån som vet om det finns nån app man kan skriva in sina egna recept(matlagning/bak) i. Den behöver inte vara full med en massa andra o bör helst inte vara det

För recept fins även Paprika alt Pepperplate,kör fn Paprikan!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-24 17:23

MacGourmet är väl en klassiker, men jag har inte kört den på många år.
Det svåra är att hitta en som är på svenska, g och kkp istället för oz.

RecipePad verkar väl okej. Inte för att jag testat det, men...

Fick en blänkare om detta från Bike24. En cykel-app som heter Mountain Bike Pro. Gratis idag. Har inte testat den än

App Store

Snapseed gratis just nu. Skynda att hämta - en annan fick ju betala 38:-
bra fotoredigeringsapp

Ursprungligen av BlackSmp:

Snapseed gratis just nu. Skynda att hämta - en annan fick ju betala 38:-
bra fotoredigeringsapp

Den har varit gratis några gånger tror jag. Har de svårt att sälja den månne?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-06-09 19:17
Ursprungligen av PeeMaN:

Den har varit gratis några gånger tror jag. Har de svårt att sälja den månne?

3-4 gånger har den varit gratis, nu senast har den varit gratis i någon vecka om inte minnet sviker mig. Men gratis är gott.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-06-09 19:42

Gratis är inte alltid gott, men i detta fallet är det just så. Dock hade jag redan programmet, troligtvis tankat då det var gratis tidigare. Och, det är inte dumt alls, ska ni veta.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-09 20:48

Gratis?

Det kostar 38 kr vad jag kan se.

Ursprungligen av zinned:

Gratis?

Det kostar 38 kr vad jag kan se.

Var gratis förut idag iaf. Drog ner den själv då BlackSmp postade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-09 21:11
Ursprungligen av zinned:

Gratis?

Det kostar 38 kr vad jag kan se.

Jag kollade nu och tog ner den gratis.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-09 22:22

Seriöst, va fan e det frågan om? Jag läser att den är gratis, jag kollar och ser att den kostar 38 kr, jag läser igen och ser att stile har precis laddat ner den gratis, jag kollar igen och ser att den fortfarande kostar 38 kr.

Snapseed for iPhone 3GS, iPhone 4, iPhone 4S, iPod touch (3rd generation), iPod touch (4th generation) and iPad on the iTunes App Store

Que!?

Också när du kolla från en iOS-enhet?

edit: Kollade på fruns iPad nu, där kostar den 38 också, kanske erbjudandet är slut.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-09 22:40
Ursprungligen av keptang:

Också när du kolla från en iOS-enhet?

edit: Kollade på fruns iPad nu, där kostar den 38 också, kanske erbjudandet är slut.

Jag skrev ovanstående från min iPad. Det är ju något väldigt fel om den kostar pengar minut ett, är gratis i minut två, för att sedan kosta pengar i minut tre.

Bevaka tråden