- Sixten
- Medlem ●
- 2012-04-12 20:41
Sitter alldeles chockad med en WP7-lur.
Köpte den för en back öl, och frågan är om jag inte blev blåst iaf
Precis allt är rörigt, konstigt, schwooosch! "Me", ja, men hur associerar jag min egen kontakt med "Me"?
Nåja, det löser sig nog.... men;
Hur tänker sig MS att jag skall få in mina kontakter i telefonen?
Mailar mig själv en VCard-klump på 250 kontakter.. borde ju funka bara öppna den...
Pang, tvärnit. Kan ej öppnas....hepp.
Den synkar INTE med adressboken, men gärna med hotmail? Hallå, jag slutade använda hotmail 1993 eller ngt.
Jag kan också synka via Outlook.
Hmmm...
Starta Outlook, importera alla kontakter i adressboken och ja...
"This version of Outlook cannot be opened with this identity?" Öh? boom!
Jaha, 20 minuter senare efter att ha raderat ALLA olika "identitys" och kört
Identity Repair Tjofräs tool femtioelva gånger.
JA, det funkar...
Lyckas få igång jävla Outlook...
Importera-guider en masse, alla lika dumma. "Vill du importera från ett annat program?"
Varför inte, "Vi ser att du sitter på en Mac, vill du hämta hela din snyggt skötta adressbok med alla dina 250 kontakter
analt sorterade i varenda fält?"
Lyckas så småningom genom att kasta en VCard (2.1versionen av VCard) få Outlook att öppna mina kontakter.
Inga bilder på personer följer med och det ser förbannat träigt ut.
Startar än en gång "Windows Phone 7 Connector" (som inte kan synka min musik, mina filmer, mina spellistor eller ..jo, mina ringsignaler går bra...Den säger att ANLEDNINGEN till VARFÖR står nedan, men jag ser aldrig något mer än att den inte kan...)
Ingen kontakt synes än vid synkning...
Aha! Hittar på Microsofts enorma sajt info att jag måste ha ett addendum till Outlook...som kopplar ihop Outlook med hotmail (?) och som tydligen överför kontakterna dit...och SEN kan telefonen hämta HEM dem igen då...käckt ..
KLickar på länken till att ladda ner tillägget till Outlook - öh? Windowsvarianten ja...
Med en liten upplysning på solklar microsoftiska;
"64-bitarsversionen är endast tillgänglig för 64-bitarsversionen av Outlook 2010."
Jaha, vafan har jag då? Nä, just det jag har Macversionen....
Sitter just nu och funderar över några saker...
WP7 vill ta marknad. Jaha...lycka till....
Jag kan inte som macanvändare komma överens med den här prylen ens efter timmar av råddande få ens grundläggande skit att fungera.
Jag tas inte på allvar som Mac-user, varenda länk, varenda sökning, screendump ALLT refererar till Windowsförslag, lösningar, downloads och lösningar.
Jag börjar, på allvar, tänka att det kanske är lättare skriva in alla kontakterna IGEN på det där lilla lama tangentbordet, som envisas dyka upp utan ÅÄÖ FASTÄN jag ställt in det till Svecia flera gånger....
Jag är sur, förbannad och besviken - DET är en användarupplevelse det med...
Så, några idéer hur man kan gå till väga?