Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad 3 tappar 3G

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Norra Sorunda
  • 2012-04-20 18:30

Har en ny IPad (3) 32Gb 4G wifi och har upptäckt ett problem. Jag förlorar 3G uppkopplingen efter. Den ha varit i vila! Allt ser normalt ut med teckning och allt men inget fungerar utan jag måste starta om paddan och då hoppar det igång.Vet att detta fel förekom på iPad 2 med Verizon i USA men är det nån som hört om det på 3an i Sverige? Har Telenor förövrigt.

iPad 3 tappar 3G

Vad händer om du går till flygplansläge och tillbaka?

Har drabbat mig några gånger på Telia. För mig så räckte det inte med att aktivera flygplansläget. Var tvungen att slå av/på den för att få tillbaka mobildata. Men nu har det fungerat smärtfritt.

• Medlem
  • 2012-04-20 21:17

Jag har noterat att detta händer när den tappar uppkopplingen helt, när den varken har 3G eller Edge. Jag kör med Telia och måste slå av/på för att fixa det.

Har också sedan en tid tillbaka detta fenomen med Telia. 3G-symbolen finns där men det händer inget.

Ursprungligen av pmarriott:

Har också sedan en tid tillbaka detta fenomen med Telia. 3G-symbolen finns där men det händer inget.

Glömde det men så var det för mig också

• Medlem
  • Norra Sorunda
  • 2012-04-20 23:27

Funkar inte med flygplansläget, måste slå av å på den, väldigt irriterande!! läste nånstans om Ipad 2 att någon hade fått tipset att avaktivera simkod vilket tydligen gjorde att felet upphörde men inte hunnit testa det än.

Ursprungligen av Pedin:

Funkar inte med flygplansläget, måste slå av å på den, väldigt irriterande!! läste nånstans om Ipad 2 att någon hade fått tipset att avaktivera simkod vilket tydligen gjorde att felet upphörde men inte hunnit testa det än.

Det gällde främst Tele2.

Samma här. Ett par gånger i veckan. Telia. Detta duger icke. Apple måste informeras. Någon som orkar?

De senaste dagarna har detta drivit mig till vansinne. Hände 2 ggr igår att jag fick starta om.

samma problem för mig, telia.

Nu upplever jag detta också :-/

Samma för mig. Händer både på min nya iPad 3 och min gamla iPad 1. Telia. Bara omstart som fungerar.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2012-05-05 23:23

telia=felia får åter en betydelse. har tappat 3G kopplingen också dom senaste dagarna, så nått vajsing har dom i sina master.

Är det verkligen operatören - i detta fall Telia? Hur vet vi det?

Ursprungligen av CUBEIS:

telia=felia får åter en betydelse. har tappat 3G kopplingen också dom senaste dagarna, så nått vajsing har dom i sina master.

Jag tror snarare att det är Apple.

Jag också.

Ursprungligen av illerG:

Jag tror snarare att det är Apple.

Har det här problemet just börjat för er? För mig har det varit så länge (storleksordningen månader). Osäker på när det började exakt, eller om det alltid varit så.

Jag är också osäker. Jag tycker art jag drabbas när jag går från wifi till umts. Då kan jag få detta problem. Om jag väl är på umts så är det inga problem

Problemet är på ipad när jag lämnar hemmet.
Har jag varit ansluten till wifi mer än två dygn brukar jag få starta om för att kunna surfa på 3G/GSM-EDGE.

Min första iPad så ingen aning. Har ju aldrig haft något liknande på iPhone.

Jepp. Ligger jag på wifi flera dygn (hemma eller jobbet) så vägrar den hoppa på 3G ute på stan.

https://discussions.apple.com/thread/3819552?start=270&tstart=0

Apple känner till problemet och jobbar säkert på det. Om dom inte fixar det mjukvarumässigt så kan detta vara en stoooor grej - kanske måste dom byta ut hundratusentals iPad

För mig har problemet inget med WiFi att göra iaf. Jag brukar ta med min iPad ut till sommarstugan och kör där enbart på 3G, och brukar även slå av WiFi helt då det bara tar onödigt batteri. Efter ett tag (det kan vara 5 minuter eller 5 timmar, helt olika) beter den sig som beskrivet och jag måste starta om den. Efter omstart är det samma sak - ibland funkar det 5 minuter till och ibland flera timmar, sedan får jag starta om igen. Normalt handlar det väl om kanske 3-4 omstarter per dag, lite beroende på hur mycket jag använder den.

Ja men då märker inte vi som har wifi igång när det väl slutar fungera eftersom vi ändå kan surfa.

Från changelog av iOS 5.1.1: "- Addresses bugs that could prevent the new iPad from switching between 2G and 3G networks ". Kanske hjälper detta, om den tappar 3g-täckning och försöker falla tillbax på Edge men inte kan byta av någon anledning hade det säkert gett ett "du är inte ansluten till internet"-fel av den typen vi ser.. Bara att hålla tummarna.

Ursprungligen av Kermit:

Från changelog av iOS 5.1.1: "- Addresses bugs that could prevent the new iPad from switching between 2G and 3G networks ". Kanske hjälper detta, om den tappar 3g-täckning och försöker falla tillbax på Edge men inte kan byta av någon anledning hade det säkert gett ett "du är inte ansluten till internet"-fel av den typen vi ser.. Bara att hålla tummarna.

Har faktiskt inte haft problem sedan uppgraderingen till 5.1.1 (ta i trä)

Samma här. So far so good.

Ursprungligen av BlackSmp:

Har faktiskt inte haft problem sedan uppgraderingen till 5.1.1 (ta i trä)

Jag såg också det där, vi får hoppas:)

• Avstängd
  • 2012-05-07 22:19

Hmmm, idag tappade jag 3G på min iPhone, omboot var det ända som löste det, första gången oavsett iPod/iPhone... undrar om Telia håller på nått underhåll/service eller nått, well well har inte tappat det nått mer idag iaf

• Medlem
  • Borås
  • 2012-05-09 16:04

Jag kör Tre och har inte haft det problemet alls. "Nya iPad".

Bevaka tråden