- Pedin
- Medlem ●
- Norra Sorunda
Har en ny IPad (3) 32Gb 4G wifi och har upptäckt ett problem. Jag förlorar 3G uppkopplingen efter. Den ha varit i vila! Allt ser normalt ut med teckning och allt men inget fungerar utan jag måste starta om paddan och då hoppar det igång.Vet att detta fel förekom på iPad 2 med Verizon i USA men är det nån som hört om det på 3an i Sverige? Har Telenor förövrigt.
Funkar inte med flygplansläget, måste slå av å på den, väldigt irriterande!! läste nånstans om Ipad 2 att någon hade fått tipset att avaktivera simkod vilket tydligen gjorde att felet upphörde men inte hunnit testa det än.
Det gällde främst Tele2.
samma problem för mig, telia.
Är det verkligen operatören - i detta fall Telia? Hur vet vi det?
telia=felia får åter en betydelse. har tappat 3G kopplingen också dom senaste dagarna, så nått vajsing har dom i sina master.
https://discussions.apple.com/thread/3819552?start=270&tstart=0
Apple känner till problemet och jobbar säkert på det. Om dom inte fixar det mjukvarumässigt så kan detta vara en stoooor grej - kanske måste dom byta ut hundratusentals iPad
För mig har problemet inget med WiFi att göra iaf. Jag brukar ta med min iPad ut till sommarstugan och kör där enbart på 3G, och brukar även slå av WiFi helt då det bara tar onödigt batteri. Efter ett tag (det kan vara 5 minuter eller 5 timmar, helt olika) beter den sig som beskrivet och jag måste starta om den. Efter omstart är det samma sak - ibland funkar det 5 minuter till och ibland flera timmar, sedan får jag starta om igen. Normalt handlar det väl om kanske 3-4 omstarter per dag, lite beroende på hur mycket jag använder den.
Från changelog av iOS 5.1.1: "- Addresses bugs that could prevent the new iPad from switching between 2G and 3G networks ". Kanske hjälper detta, om den tappar 3g-täckning och försöker falla tillbax på Edge men inte kan byta av någon anledning hade det säkert gett ett "du är inte ansluten till internet"-fel av den typen vi ser.. Bara att hålla tummarna.
Från changelog av iOS 5.1.1: "- Addresses bugs that could prevent the new iPad from switching between 2G and 3G networks ". Kanske hjälper detta, om den tappar 3g-täckning och försöker falla tillbax på Edge men inte kan byta av någon anledning hade det säkert gett ett "du är inte ansluten till internet"-fel av den typen vi ser.. Bara att hålla tummarna.
Har faktiskt inte haft problem sedan uppgraderingen till 5.1.1 (ta i trä)