Jo att det är mängden är jag medveten om. Chattade med Telia för några dagar sen, då tjejen upplyste mig att jag även hade 10mbit i hastighet.
Nu sitter jag med kundtjänst och vill bumpa upp hastigheten. Tanten säger att det inte går, jag säger att de borde gå, hon säger att hon ska se över min historik och sätter mig på mute. Där har jag suttit i snart 10 minuter.
Nu kom hon tillbaka.. w8
Jaha.
Hon säger att det inte går och skyller på iPaden, jag vill halvt upprörd och säger att det ska gå då den har en teoretisk hastighet på 42mbit. bla bla bla
Summan av det hela är att Telia inte kan leverera snabbare än 10mbit på ett mobilabo.
Jag måste alltså teckna ett abonnemang för mobiltbredband och sätta det kortet i padda ist för en sticka. Detta var en lösning jag själv kom på och frågade och inget hon föreslog.
Det är detta jag hatar när man ringer Telia och (ursäkta om jag är dömande) en äldre dam svarar. Dom kastar tillbaka svaren som står på skärmen framför och sedan får man sitta och vänta medans dom frågar en kollega. Följdfrågor på de svaren de sen lämnar kan de sällan hatera.
Summan av kademumman: Jag sitter på det fetaste abonnemanget från Telia där allt ska vara "fritt" och har ett tvillingkort ovanpå det. Det kostar mig runt 800kr i månaden. Men jag kan inte surfa fortare än 10mbit och kan inte heller uppgradera hastigheten på befintligt abo.
Ska bli spännande när det är dags att binda om sig om några månader..