- zinned
- Medlem ●
- Malmö
Tre Macar hemma uppdaterade (en server). Den här är intressant: "Improve performance when connecting to a WebDAV server." Ska testa när jag komme till jobbet och uppdaterat där (kör en hel del mot hemmaservern via WebDAV).
Annars är fixarna som nämns inte något jag haft problem med, men man hoppas ju dom fixat massor som inte nämns och att man t.ex. kan slänga filer igen som INTE ALLS används av något program :-). Insomnian tror jag definitivt dom inte fixat - det har dom inte på 5 år nu :-D.
Nice
Hade skumma meddelanden i loggen efter uppdatering. Verkar ha lugnat sig nu.
Jepp!! Hallelujah! WebDAV har blivit snabbare och stabilare (stabilare=att ejecta en WebDAV-disk funkar bra nu - ibland vägrade OSX detta). Montering och filskyffling till egen server från jobbet går nu riktigt snabbt :-D. Detta är stort och efterlängtat...Apple har tydligen Äntligen tagit itu med WebDAV...på riktigt.
Läste lite för snabbt i listan. Det känns som om detta marknadsfördes som en "Feature" när Lion släpptes, nu står det omnämnt som "Ett problem…". Bra att det är fixat nu hur som helst.
Ha..ha..!!
Ja, tänk att bara ikonen för ex.v. Textredigeraren nu väger in på ca. 1.7 Mb, d.v.s. den skulle inte ens få plats på en 3,5-tums, 1.44 Mb:s diskett…
Tiderna förändras!!
Ha..ha..!!
Ja, tänk att bara ikonen för ex.v. Textredigeraren nu väger in på ca. 1.7 Mb, d.v.s. den skulle inte ens få plats på en 3,5-tums, 1.44 Mb:s diskett…
[ATTACH="CONFIG"]33030[/ATTACH]
Tiderna förändras!!
Är det anledningen till att det "försvann" 7 GB ledigt utrymme på min systemdisk (SSD) i min Mac Mini? Någon mer som upplevt att uppdateringen tog mycket utrymme väl installerat?
Slänger in massor med högupplösta (1024 x 1024) symboler. Kul när man väl har en högupplöst skärm men nu på min MBP som aldrig kommer att få högre upplösning tar det bara plats. Varför Apple?
Det skulle vara logiskt om t.ex. de nya MacBookPro-modellerna som rimligen kommer snart har "retina"-skärm…
Det skulle vara logiskt om t.ex. de nya MacBookPro-modellerna som rimligen kommer snart har "retina"-skärm…
Absolut, love it, men varför laddas de ned till min dator som aldrig kommer att ha något annat än en 1440 x 990. Behåll dessa symboler i Mac OS X 10.8 DP och betor och fyll inte min hårddisk.
Är nyfiken på hur tankarna går när det gäller omdesignen av Automator symbolen...
Precis vad jag undrar med!! Den nya roboten har ju en synlig skarv i midjan. Den gamla var ju en tydlig unibody. Har Jony Ive verkligen godkänt den här designen?? Slarv! Detta skulle aldrig ha fått passera under Steve Jobs! Apple is dooooooomed.
[ATTACH="CONFIG"]33035[/ATTACH]
Precis vad jag undrar med!! Den nya roboten har ju en synlig skarv i midjan. Den gamla var ju en tydlig unibody. Har Jony Ive verkligen godkänt den här designen?? Slarv! Detta skulle aldrig ha fått passera under Steve Jobs! Apple is dooooooomed.
Undrar om den mörkare färgen i armen, benen, halsen och behållaren i robotbilden är ett tecken på att Apple kanske kommer att börja använda Liquidmetal?
Undrar om den mörkare färgen i armen, benen, halsen och behållaren i robotbilden är ett tecken på att Apple kanske kommer att börja använda Liquidmetal?
Det verkar tyvärr vara osannolikt:
Apple Unlikely to Use Liquidmetal Alloys as Major Design Material for Several Years - Mac Rumors
Det verkar tyvärr vara osannolikt:
Apple Unlikely to Use Liquidmetal Alloys as Major Design Material for Several Years - Mac Rumors
Ja, jag vet. Jag kände till detta, men Apple har överraskat oss förut. Jag vet att chansen är väldigt liten att få LiquidMetal på kommande Mac modeller. Då metallen är mörkare än nuvarande mac modeller fick det mig att reagera då roboten fick en ny metallisk färg…
Det är nog bara att länge fortsätta drömma om Liquidmetal…
Satt och väntade på att någon skulle krysta ur sig det halmstrået.
Tycker den till vänster är snyggare i icon storlek, mens den till höger är snyggare uppzoomad.
Skarven på magen är väl där på den till höger för att modellen faktiskt såg ut så?
Tycker den till vänster är snyggare i icon storlek, mens den till höger är snyggare uppzoomad.
Skarven på magen är väl där på den till höger för att modellen faktiskt såg ut så?
Håller med dig om att den vänstra är snyggare i iconstorlek och den högra snyggare uppzoomad.
Gjorde den inte det tidigare? Är det safe att aktivera Trim genom 3:epartstillägg nu, och vad är vinsten om man har en disk med inbyggd GC?
Jag kan meddela att Trim Enabler 2.1 fungerar med min Intel SSD.
Gjorde den inte det tidigare? Är det safe att aktivera Trim genom 3:epartstillägg nu, och vad är vinsten om man har en disk med inbyggd GC?
Jo, den fungerade i 10.7.3 också, men det behöver inte automatiskt betyda att den fungerar i 10.7.4, men nu har jag testat och sett att det funkar.
Jag har kört med Trim Enabler i 10.6 och 10.7 utan problem.
Min Intel har inte GC vad jag kan minnas, men stöder Trim.