Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flersidig PDF från en 1 formulärmall i Acrobat

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Konstig rubrik men,,,
I våra butiker skall personalen själv skriva ut prisskyltar efter given mall. Jag har skapat en mall i acrobat (formulär) som funkar perfekt. Problemet är att:
- personalen vill gör t ex 30 st olika prisskyltar på en gång utan att behöva skriva ut mellan varje, dvs säga gör en flersidig pdf utav en mall. Går det att lösa?
Eller har Ni andra förslag som kanske är bättre? Butikerna har endast acrobat reader

Förstår jag dig rätt om det är 30 OLIKA priskyltar (vad gäller innehållet) men alla ska använda samma mall?

I så fall måste de ju ändå fylla i 30 olika uppgifter. Är den tänkta vinsten bara att slippa utskriftsklicket?

Ja precis. Tidsvinsten är ju väldigt liten men samtidigt är det ju bra om man vill spara skyltarna i en flersidig pdf i stället för att ha en massa filer.

Går det inte att göra det så enkelt att bara duplicera sidan i PDF-filen då? Sedan i utskriftsidialogen anger man bara vilka sidor man vill ha ut?

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Går det inte att göra det så enkelt att bara duplicera sidan i PDF-filen då? Sedan i utskriftsidialogen anger man bara vilka sidor man vill ha ut?

I Acrobat går det (inte i Reader) men dår uppstår problemet att fälten får samma namn och således samma innehåll på alla sidor.

Om man skippar PDFen och gör en datasammanfogning i InDeisgn kan man ju ha priser i excell och sedan göra en jädra massa prisskyltar på en gång som alla landar i en och samma PDF som man sen kan skriva ut ,eller varför inte direkt från indd. Min poäng är att PDF med formulär kanske inte är optimalt för det du efterfrågar.
/m

Hej

Är lite stressad just nu så jag bara hänvisar till en artikel på PlanetPDF som hjälpt mig med ett liknande problem. Hoppas den hjälper dig

Planet PDF - A Lesson in Templates for Adobe Acrobat

Får du inte till det ska jag försöka återkomma senare.

Jag menade inte så, utan att man i mallen gör det nödvändiga jobbet, men helt enkelt har ett gäng förberedda sidor som kunden får skriva in sina uppgifter i. Det kanske är så att det inte handlar om ett begränsat antal, t.ex. 30, och då kan de ju ha en mall med 30 sidor färdiga (de kan ju självklart ha fler än så, men alltså att man gör så många som de max behöver)

Jo, fast att jobba med templates och script är en rätt elegant lösning.

Jovisst, men också kostsammare, och kanske inte mer funktionellt för slutkunden, trots allt.

1
Bevaka tråden