Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Undertext på iPadfilm

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har en film som är konverterad till formatet .mp4. Jag skulle vilja lägga en textfil på denna (.srt) som kan spelas upp på ipaden. Vad för program för windows löser detta?

Mvh

lägg in både filmen och .srt-filen (döp den till exakt samma filnamn som filmen) i en videospelar-app, jag rekommenderar AVPlayerHD (bäst!) eller BuzzPlayerHD (näst bäst). Spelaren identifierar själv textfilen som startas vid uppspelningen av filmen.

Tack för svaret! Det finns inget sätt att lägga på texten för att spela upp i vanliga videospelaren? Det går på Mac i alla fall, men det hjälper inte just nu.

Ursprungligen av blackheim:

Tack för svaret! Det finns inget sätt att lägga på texten för att spela upp i vanliga videospelaren?

Jag rekommenderar starkt den vanliga videospelaren.

Dina texter lägger du till filmfilen på din Mac. Ett gratisprogram för detta är subler.

Leta upp din fil i ditt iTunesbibliotek och dra den till subler-ikonen (när du installerat det).

Programmet öppnas och du har ett plustecken längst upp till vänster. Klicka på det och navigera fram till din .srt som du laddat ner.

Sen är det bara att spara, cmd+s, och stänga programmet.

Subler kan även ladda ner poster-artwork och all metadata så att dina filmer, helst lagligt tillskansade, ser ut som att du köpt dem i iTunes. För detta klickar du på förstoringsglaset längst upp till höger och söker på filmens namn.

Lycka till.

Fast TS frågade om det finns något för Windows.

Det lär det finnas, orkar inte Googla fram en exakt lösning just nu, men här finns flera: embed srt mp4 windows - Google Search

Ursprungligen av keptang:

Fast TS frågade om det finns något för Windows.

Söte Jesus, du har rätt i det!

Blev nog förvirrad av Mac-kommentaren i inlägget ovan mitt...

Går inte att komma ifrån att AVPlayerHD och BuzzPlayerHD är brutalt överlägsna iPads native videospelare, på så många sätt… (Air Video har tappat mark, dock.)

Hej och tack för svaren!

Jag skrev inlägget för en kompis räkning, som sitter med en windowsdator. Själv kör jag mac och använder ipadens inbyggda spelare. Texten lägger jag på med ett svenskutvecklat program som heter iSubtitle. Det är det bästa jag kommit över hittills!

Nog om det, jag tipsade honom om AVPlayerHD och han skulle köpa det istället för att krångla med annat!

Tack igen!

1
Bevaka tråden