Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 6 - Enheten inte registrerad (UUID), hur gör jag?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hjälp, jag har klantat till det rejält!

Kort resumé av läget:

Som frälst på iPhone och iPad har jag sedan flera år tillbaka gladeligen betalat för att ha möjlighet att testa beta-versionerna av iOS på mina enheter, sk. developerkonto.
Älskar verkligen att betatesta och att skapligt flitigt rapportera buggar till Apple. Planer på App-utveckling har tyvärr sedan länge lagts på is...
Igår gjorde jag något överilat... Jag var inte på hemmaplan när jag följde WWDC2012 vid min jobbdator (Windows 7). Tänkte att jag väntar med att lägga in iOS 6.0 beta 1 tills jag kommer hem...
Hmmm... Kunde jag hålla mig mer än fem minuter efter fotbollsmatchen mellan Sverige och Ukraina? Nej...
Dum som man är, laddar hem iTunes 10.63, drar hem firmwaren 6.0 Beta 1, konverterar DMG-filen till ISO för att kunna läsa i Win7.
Kör i skiten och, ooops, meddelande "din enhet finns inte med i iPhone Developer Program"...
Fan! Visst ja, så var det... Har ju tidigare varit duktig på att lägga mina enheter i tid i Xcode...

Upptäcker idag att jag omöjlig kan få tag på mitt UDID-nummer. Min Macbook Pro är relativt nyinstallerad och det finns ingen synk där mellan min iPad 3 och iTunes... Suck!!!
Sedan iCloud kom in i vårt liv har man ju kapat relationen mellan iPad/iPhone och datorn...

Hur i h-vete gör jag nu? Någon som har en idé? Det går ju inte att backa tillbaka till iOS 5.11 heller vad jag förstår?
Hjälp! Vill inte vara utan min kelgris (iPad 3) tills i höst när skarp version kommer på iOS 6.0...

Senast redigerat 2012-06-12 18:37
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-12 18:20

Skaffa ett utvecklar konto och regga din enhet där. Detta har tagits upp vid varje iOS beta som släppts. DU ska inte installera dessa betor på annat än testmaskiner för utveckling. Dessutom lär första betan vara lagom seg

Ursprungligen av 20hz:

Skaffa ett utvecklar konto och regga din enhet där. Detta har tagits upp vid varje iOS beta som släppts. DU ska inte installera dessa betor på annat än testmaskiner för utveckling. Dessutom lär första betan vara lagom seg

Hmmm... 20hz, har du överhuvudtaget läst mitt inlägg?

Jag har haft utvecklarkonto i snart tre år... Mitt nuvarande gäller tom. 25 september.
Jag har konto, men har inte mitt UDID-nummer (40 siffror och bokstäver långt)...
Även om jag INTE hade ett eget konto kan jag ju inte ge någon annan person med konto mitt nummer eftersom detta bara går att extrudera ur iTunes...
Moment 22 alltså...

• Avstängd
  • Överallt
  • 2012-06-12 18:32

Installera och kör Xcode, koppla in telefonen, du får upp någon fråga om du vill använda telefonen som utvecklarenhet och svarar ja och verifierar med ditt apple-id att du är utvecklare och då blir den registrerad med UDID hos Apple.

Senast redigerat 2012-06-12 18:42
Ursprungligen av Mija:

Installera och kör Xcode, koppla in telefonen, du får upp någon fråga om du vill använda telefonen som utvecklarenhet och svarar ja och verifierar med ditt apple-id att du är utvecklare och då blir den registrerad med UDID hos Apple.

Tack så länge, Mija!

Tar en stund att ladda ner och installera Xcode. Min Mac är ju nyligen rensad och ominstallerad...

Återkommer senare med rapport... Tack!

• Avstängd
  • Överallt
  • 2012-06-12 19:05

Fråga och fråga..... det är väl kanske egentligen mer att man väljer enheten i organizern eller vad den kallas och sen trycker på knappen [use för developement]. Typ. Leta runt lite så hittar du knappen. Jag har inte Xcode just nu.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-06-12 20:13

När du väl fått ner Xcode och registrerat ditt UDID som utvecklar-enhet, så ska jag tipsa om att inte göra som jag gjorde (och som man alltid gjort hittills) och fastna i skärmen som säger att enheten inte är registrerad fast att den ÄR det.

I iTunes, när du fortfarande är på iOS 5, OPTION/SHIFT-klicka på UPDATE och inte på RESTORE och välj iOS6-ipsw:n.

• Medlem
  • International user
  • 2012-06-12 20:51

Varför inte bara använda utvecklarforumet som finns?

Ursprungligen av zappee:

Varför inte bara använda utvecklarforumet som finns?

TS kanske har provat, men developer-forumen har faktiskt varit nere större delen av dagen.

edit: Lösning finns också här: https://devforums.apple.com/message/671755#671755

Jag har genomgått exakt detta idag med min iPad. Drog in Xcode, hittade mitt UDID och petade in det, det kom upp på developer-portalen och allt, men min iPad gick likväl förbannat inte att aktivera. Så till slut laddade jag ner en IPSW för 5.1.1 och återställde med den från Xcode. Reggade även min iPhone och petar just nu in iOS 6 på den. Imorgon gör jag ett nytt försök med min iPad.

Hurra!

Tack för hjälpen! Det löste sig med Xcode och aktiveringen av min iPad 3!

Ett första intryck av iOs 6.0? Tummen upp!!

Lite ledsen över att inte ett av mina absoluta favoriter till appar, Flipboard, fungerar:-(

återkommer med ytterligare åsikter. Tack ännu en gång!

Ursprungligen av ErrkaPetti:

Hurra!

Lite ledsen över att inte ett av mina absoluta favoriter till appar, Flipboard, fungerar:-(

Nu fungerar Flipboard... Avinstallerade och lade in det igen... Voila!
varför det inte fungerade från iCloud-återställning är dock ett mysterium...?

Älskar Flipboard så nu är jag glad igen...

Det enda med iOS 6.0 beta 1 som irriterar nu är det omgjorda Appstore... Inte bättre...
det går inte länge att sortera på recensioner; typ mest kritiska, senaste eller mest hjälpfulla... Hoppas det blir som tidigare i retail 6.0...

1
Bevaka tråden