Hjälp, jag har klantat till det rejält!
Kort resumé av läget:
Som frälst på iPhone och iPad har jag sedan flera år tillbaka gladeligen betalat för att ha möjlighet att testa beta-versionerna av iOS på mina enheter, sk. developerkonto.
Älskar verkligen att betatesta och att skapligt flitigt rapportera buggar till Apple. Planer på App-utveckling har tyvärr sedan länge lagts på is...
Igår gjorde jag något överilat... Jag var inte på hemmaplan när jag följde WWDC2012 vid min jobbdator (Windows 7). Tänkte att jag väntar med att lägga in iOS 6.0 beta 1 tills jag kommer hem...
Hmmm... Kunde jag hålla mig mer än fem minuter efter fotbollsmatchen mellan Sverige och Ukraina? Nej...
Dum som man är, laddar hem iTunes 10.63, drar hem firmwaren 6.0 Beta 1, konverterar DMG-filen till ISO för att kunna läsa i Win7.
Kör i skiten och, ooops, meddelande "din enhet finns inte med i iPhone Developer Program"...
Fan! Visst ja, så var det... Har ju tidigare varit duktig på att lägga mina enheter i tid i Xcode...
Upptäcker idag att jag omöjlig kan få tag på mitt UDID-nummer. Min Macbook Pro är relativt nyinstallerad och det finns ingen synk där mellan min iPad 3 och iTunes... Suck!!!
Sedan iCloud kom in i vårt liv har man ju kapat relationen mellan iPad/iPhone och datorn...
Hur i h-vete gör jag nu? Någon som har en idé? Det går ju inte att backa tillbaka till iOS 5.11 heller vad jag förstår?
Hjälp! Vill inte vara utan min kelgris (iPad 3) tills i höst när skarp version kommer på iOS 6.0...