Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den nya delade bildströmmen - någon som vet hur den funkar?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har iOS 6 beta 2 på min iPhoneoch iPad och det finns nu en funktion för att skapa album i iClouds bildström och göra dessa tillgängliga för alla via icloud.com. Jag har dock inte lyckats hitta var dessa kan återfinnas på iCloud. Jag kan se mina album på min iPad och min iPhone, men inte på webben. Jag inser att detta är en funktion som finns i betan, men man borde ju även på en beta kunna testa funktionen fullt ut. Det står inget på Apple's utvecklarforum om denna funktion mer än att den finns. Möjligen är det helt enkelt så att funktionen inte är fullt utbyggd till webben än?

Edit: Är det så simpelt att jag använder ett Apple-ID på iCloud och ett annat till mitt utvecklarkonto?

Ja det är nog så att det inte är implementerat på icloud.com ännu.
Annars skulle icke-utvecklare undra vad tusan det är.

Ursprungligen av keptang:

Ja det är nog så att det inte är implementerat på icloud.com ännu.
Annars skulle icke-utvecklare undra vad tusan det är.

Tycker de är lite dåliga på att informera om funktionen från Apple.

Ursprungligen av pmarriott:

Tycker de är lite dåliga på att informera om funktionen från Apple.

Håller med, så är det tyvärr alltid tycker jag.

Bildström använder bara iCloud som ett sätt att synka bilderna mellan de olika enheterna, dvs. som en temporär lagringsplats, men däremot sparas inga bilder där, och det finns heller inget gränssnitt för att titta på bilder. Dumt nog, kan åtminstone jag tycka, det hade ju varit det som vore det fiffigaste, men de vill väl inte ha all den datamängden.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Bildström använder bara iCloud som ett sätt att synka bilderna mellan de olika enheterna, dvs. som en temporär lagringsplats, men däremot sparas inga bilder där, och det finns heller inget gränssnitt för att titta på bilder. Dumt nog, kan åtminstone jag tycka, det hade ju varit det som vore det fiffigaste, men de vill väl inte ha all den datamängden.

Det är på gång med en möjlighet att lägga upp delade album på iCloud. Man kan i iOS 6 skapa delade bildströmmar som man kan låta vara publika för alla att se på icloud.com. Som jag skrev så har Apple varit dåliga på att informera oss med utvecklarkonto om hur det är tänkt att fungera, utom just hur man skapar albumen i iOS. Den andra änden, dvs hur de ska beskådas, saknas det information om. Det lär väl komma efter sommaren, gissar jag.

• Avstängd
  • 2012-07-10 16:21
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Hmmm, hade för mig att det lagrades dom 1000 senaste bilderna där... och typ FIFO, varifrån skulle dom annars länkas från till tex aTV?

Ursprungligen av LaHe:

Hmmm, hade för mig att det lagrades dom 1000 senaste bilderna där... och typ FIFO, varifrån skulle dom annars länkas från till tex aTV?

Det stämmer.
Apple - iCloud - New photos on all your devices.

1
Bevaka tråden