Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur agera på andra forum när det pratas skit om Apple?

Tråden skapades och har fått 177 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-02 21:46
Ursprungligen av Zepto:

Förvisso, men du kan fortfarande välja att ignorera dem och göra något kreativt istället.
Såvida att delta i de diskussionerna inte är något som du vill göra förstås.

Jag deltar i stort sett alla diskussioner men har mer och mer slutat att deltaga i dom som har med Apple att göra

• Avstängd
  • 2012-08-02 21:58
Ursprungligen av lappen71:

Jag deltar i stort sett alla diskussioner men har mer och mer slutat att deltaga i dom som har med Apple att göra

Jäkligt synd att några få troll ska få förstöra för välmenande personer, men så har det alltid varit på en del löst modererade forum sen jag började på allvar delta i en del... ledsamt men sant.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-02 22:35
Ursprungligen av LaHe:

Jäkligt synd att några få troll ska få förstöra för välmenande personer, men så har det alltid varit på en del löst modererade forum sen jag började på allvar delta i en del... ledsamt men sant.

Löst modererat vet jag inte för jag kallade en medlem för pajas och blev avstängd i 8h

• Avstängd
  • 2012-08-02 22:43

Löst modererat vet jag inte för jag kallade en medlem för pajas och blev avstängd i 8h

Hahaha

Jag får för mig att de här diskussionerna är motsvarighet till dåtidens skolgårdsdiskutioner a la Elvis eller Tommy, Punkare eller Syntare osv. Det finns bara färdiga ställningstaganden och diskussionen hamnar snabbt i "nähe" kontra "joho". Bara slöseri med tid.

Apple har på kort tid totalt förändrat marknaden för mobiltelefoner samt lanserat ett helt nytt affärsområde med iPad. De befinner sig i "stormens öga" och allt fokus hamnar där i medias rapportering. De som inte gillar Apples prylar av någon anledning hamnar utanför och det blir ett vi-mot dom-scenario. Bara att köpa läget.

Jag kommer även att tänka på Ingemar Stenmarks klassiker. Det här var på den tiden när idrottsstjärnor inte fick mediaträning. Stenmark var dessutom extremt blyg och svårpratad. Han besvarade en fråga från Sven "Plex" Pettersson med ”hä int så lätt att förklar för en som inte begrip”.

Lite så är det med de värsta dyngspridarna på webben också.

Jag känner på mig att den här tråden kommer fortsätta att hålla det där klassiska mönstret som de här trådarna har på 99.se.
Ni som varit med ett tag vet nog vad jag menar.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-03 12:56

Ska väl inte kategorisera men dessa personer som spyr mest galla är inte raketforskare direkt

Det är trist att se för en person som verkar smart har bra argument och presenterar fakta med länkar som bevis.
Men han verkar ha tröttnat också att försöka föra en seriös debatt eftersom han får sådana här inlägg som svar.

Citat:

Ja ingen vill väl ha billigt skräp som apfån

Citat:

Gud vad less jag är på bakåtsträvande apple fan boys argument

Ska väl inte kategorisera men dessa personer som spyr mest galla är inte raketforskare direkt

Det är trist att se för en person som verkar smart har bra argument och presenterar fakta med länkar som bevis.
Men han verkar ha tröttnat också att försöka föra en seriös debatt eftersom han får sådana här inlägg som svar.

Lappen71:

Googlade lite på dina citat och hittade forumet i fråga och kikade lite på två trådar där ni verkar tjafsa om Apple.
Av det lilla jag hunnit läsa har du kallat Android för virus, kallat androidanvändare för snåljåpar och snyltare och har följande signatur "Sent from a Samsung, the company that have to copy because they dont have any own ideas.".
Jag säger inte att dina antagonister är varken bättre eller sämre men man kan konstatera att det krävs två för att dansa.

Sen har du ju sanslöst många inlägg i de där trådarna, inte illa menat men jag tror du skulle må bättre av att hoppa över de där diskussionerna då du verkar bli trött och irriterad och lägga ner väldigt mycket tid på att sitta och rätta folk som du anser har fel på internet(vilket de kanske också har).

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-03 15:56
Ursprungligen av mendezzz:

Lappen71:

Googlade lite på dina citat och hittade forumet i fråga och kikade lite på två trådar där ni verkar tjafsa om Apple.
Av det lilla jag hunnit läsa har du kallat Android för virus, kallat androidanvändare för snåljåpar och snyltare och har följande signatur "Sent from a Samsung, the company that have to copy because they dont have any own ideas.".
Jag säger inte att dina antagonister är varken bättre eller sämre men man kan konstatera att det krävs två för att dansa.

Sen har du ju sanslöst många inlägg i de där trådarna, inte illa menat men jag tror du skulle må bättre av att hoppa över de där diskussionerna då du verkar bli trött och irriterad och lägga ner väldigt mycket tid på att sitta och rätta folk som du anser har fel på internet(vilket de kanske också har).

Jag har aldrig påstått att jag är oskyldig för som jag redan påpekat är några av dom som jag "tjafsar" med vänner

Varför jag ställde frågan i denna tråd är för att jag är nyfiken hur ni andra reagerar på andra forum.

Ursprungligen av mendezzz:

Lappen71:

Touché!

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-03 15:58

Kan säga att jag aldrig skulle få för mig att regga mig på något Android forum i syfte att starta ett krig.
Men jag har inget emot lite munhuggandes och jag kan både ta och ge smällar

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-03 16:02

Angående min signatur på detta forum var det en annan medlem som hade "Sent from a Sasmung the mother of all smartphones"
Så jag kopierade den men ändrade till något mer passande

• Medlem
  • Neverland
  • 2012-08-03 18:06

Jag är ingen representant för Apple. Jag är en Apple-användare och dito kund. Att lägga ner tid på att försvara ett varumärke mot andra som avskyr varumärket är inte i första hand inskränkt och (troligen) dödfött, utan snarare fanatiskt.

På 99mac.se finns användare jag ibland ser på andra forum. Tonen här, jämfört med där, skiljer sig ofta lite. Om jag tillåts uttrycka mig diplomatiskt.

Jag minns en grej man körde med i plugget om man hamnade i underläge i en sån här diskussion. Det är en riktig dräpare som inte gör att man vinner diskussionen men man går därifrån med oavgjort resultat i alla fall:

— A du'rå!

• Medlem
  • Neverland
  • 2012-08-03 19:41
Ursprungligen av Anders Täpp:

— A du'rå!

Skitbra!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-03 21:31

Det finns väl en del religiösa som skrattar sin motståndare i ansiktet när de hamnar i underläge och inte kan argumentera på ett vuxet sätt längre, de skrattar då bort djävulen eller vad det nu är som är fienden.

Btw: själv skulle jag inte orka lägga tid på andra forum och dessa verkningslösa diskussioner.

• Medlem
  • Neverland
  • 2012-08-03 22:53
Ursprungligen av stile:

Det finns väl en del religiösa som skrattar sin motståndare i ansiktet när de hamnar i underläge och inte kan argumentera på ett vuxet sätt längre, de skrattar då bort djävulen eller vad det nu är som är fienden.

Btw: själv skulle jag inte orka lägga tid på andra forum och dessa verkningslösa diskussioner.

Jag bor där folk ibland är religiösa och tror på Jesus Frälsaren, halleljjuaalalaa.. (eller vad det heter). Det har hänt att jag spontant asgarvat åt dem, och därefter försökt förklara varför jag finner dem totalt absurda. Inte ens då jag jag förklarat att jag tycker det är otäckt att vuxna människor har låtsaskompisar vill de förstå mig.

Ursprungligen av filuren:

Jag bor där folk ibland är religiösa och tror på Jesus Frälsaren, halleljjuaalalaa.. (eller vad det heter). Det har hänt att jag spontant asgarvat åt dem, och därefter försökt förklara varför jag finner dem totalt absurda. Inte ens då jag jag förklarat att jag tycker det är otäckt att vuxna människor har låtsaskompisar vill de förstå mig.

OT förstås, men du kan inte känna att du själv är begränsad när du inte förstår att andra människor kan förstå mer än du själv?

• Medlem
  • International user
  • 2012-08-04 11:04
Ursprungligen av akerstrom:

OT förstås, men du kan inte känna att du själv är begränsad när du inte förstår att andra människor kan förstå mer än du själv?

Är man begränsad om man inte tror på hittepå personer?

Ursprungligen av zappee:

Nej, men om man förlöjligar folk som har andra uppfattning än en själv...

• Medlem
  • International user
  • 2012-08-04 12:36
Ursprungligen av Fritz the Cat:

Nej, men om man förlöjligar folk som har andra uppfattning än en själv...

Ser inga problem att förlöjliga just religiösa.

Ursprungligen av zappee:

Nä, det har ju inte skapat problem tidigare...

• Medlem
  • International user
  • 2012-08-05 13:59

Nä, det har ju inte skapat problem tidigare...

Vilket beror på att alla religiösa är så lättkränkta...

Ursprungligen av zappee:

Vilket beror på att alla religiösa är så lättkränkta...

Kanske inte alla, men många är det, liksom många andra grupper av människor som vill bli särbehandlade för att de är annorlunda samtidigt som de vill bli behandlade "lika" precis som alla andra...

• Medlem
  • International user
  • 2012-08-05 14:46

Kanske inte alla, men många är det, liksom många andra grupper av människor som vill bli särbehandlade för att de är annorlunda samtidigt som de vill bli behandlade "lika" precis som alla andra...

Nej, givetvis inte alla men de som ställer till med problem.

• Medlem
  • 2012-08-07 13:06

Du tror med andra ord inte på människors lika värde? Då är det med andra ord, helt efter denna logik,
även ok att förlöjliga handikappade, invandrare eller någon annan grupp man känner sig distanserad
ifrån och inte förstår?!

Ursprungligen av zappee:

Ursprungligen av zappee:

hur vet du att det är hittepå?

• Medlem
  • International user
  • 2012-08-07 19:02
Ursprungligen av Korsriddaren:

Du tror med andra ord inte på människors lika värde? Då är det med andra ord, helt efter denna logik,
även ok att förlöjliga handikappade, invandrare eller någon annan grupp man känner sig distanserad
ifrån och inte förstår?!

Vad har människor lika värde med saken att göra?
Nej, att förlöjliga någons tro är inte samma sak som att förlöjliga en handikappad...

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

hur vet du att det är hittepå?

För att det inte finns några vetenskapliga bevis?

• Medlem
  • 2012-08-07 19:08

Frågar du islamisterna som slogs på Vilks föreläsning i Uppsala, lär du få ett fundamentalt annorlunda svar... Kontentan är att ett förlöjligande är ett förlöjligande och då kan man inte skilja på sak och person. När det gäller religion är det två av de tre Abrahamitiska religionerna som skulle ta förlöjligande även av religionen som ett personangrepp. Det är bara kristna som skiljer mellan religion och sätt att leva.

Ursprungligen av zappee:

Vad har människor lika värde med saken att göra?
Nej, att förlöjliga någons tro är inte samma sak som att förlöjliga en handikappad...

För att det inte finns några vetenskapliga bevis?

• Medlem
  • International user
  • 2012-08-07 19:17
Ursprungligen av Korsriddaren:

Frågar du islamisterna som slogs på Vilks föreläsning i Uppsala, lär du få ett fundamentalt annorlunda svar... Kontentan är att ett förlöjligande är ett förlöjligande och då kan man inte skilja på sak och person. När det gäller religion är det två av de tre Abrahamitiska religionerna som skulle ta förlöjligande även av religionen som ett personangrepp. Det är bara kristna som skiljer mellan religion och sätt att leva.

Att de tar det som ett personangrepp är deras problem, inte mitt.

Bevaka tråden