Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tre medlemmar kammar hem iPad och Magic Trackpad

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-28 14:46

Grattis till vinnarna!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-28 14:48

Grattis till vinnarna

Grattis till vinnarna o deras prima idéer!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-28 14:56

Oj! Vad kul

Grattis!

Grattis vinnarna!

  • Medlem
  • Västerås
  • 2012-08-28 17:22

Oj, igen! Verkligen kul att de gillade förslaget, ska bli riktigt intressant att se vad som händer med nya 99mac.se, tackar och bugar!

Grattis till vinnarna! Och till forumledningen - toppeninitiativ!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-08-28 21:16

Spännande att personer med 1, 8 och 39 inlägg vann en tävling om förbättringar.
Men men, de kanske surfar runt mest

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-28 21:45
Ursprungligen av zappee:

Spännande att personer med 1, 8 och 39 inlägg vann en tävling om förbättringar.
Men men, de kanske surfar runt mest

Så har det väl varit alla tävlingar hittills, under 99sweclockers...?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-08-29 08:42
Ursprungligen av zappee:

Spännande att personer med 1, 8 och 39 inlägg vann en tävling om förbättringar.
Men men, de kanske surfar runt mest

Som gammal räv blir man lätt hemmablind. Som ny användare är det lättare att se brister och förbättringsmöjligheter.

Så två personer som inte ens tävlat själva anmärker på att alla två tävlingarna som varit sedan Sweclockers tog över är på något sätt riggade till fördel för personer med få inlägg, är det så jag ska tolka det?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-08-29 10:45
Ursprungligen av Adrian B:

Så två personer som inte ens tävlat själva anmärker på att alla två tävlingarna som varit sedan Sweclockers tog över är på något sätt riggade till fördel för personer med få inlägg, är det så jag ska tolka det?

Absolut inte. Det var bara en personlig iakttagelse, inget annat.

Jag tycker det är kul för de som har vunnit, själv brukar jag aldrig delta.

Alltså: Att gnälla på tävlingar, oavsett om vad, är en gammal fin swectradition. Tror aldrig någonsin jag sett en swectävling (och swec håller typ hundra om året känns det som, även om jag säkert överdriver en smula) som inte utmynnat i långa trådar om hur hemskt och orättvist det är på grund av det ena eller det andra. Om en swectävling mot förmodan skulle råka passera utan en lång gnälltråd är det dags att köpa snöslunga i helsike.

Så då ska jag dra mitt strå till gnällstacken; det hade varit roligare om man kunnat se vad de vinnande förslagen faktiskt gick ut på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-28 22:16
Ursprungligen av GustafMA:

Så då ska jag dra mitt strå till gnällstacken; det hade varit roligare om man kunnat se vad de vinnande förslagen faktiskt gick ut på.

Det får du se när de förverkligas, vi sparar det tills dess!

Vi har självfallet bara tittat på förslagens innehåll, inget annat har spelat in i avgörandet. Jag vet inte vad det är ni insinuerar här; att tävlingen skulle vara riggad eller att nya medlemmar inte skulle förtjäna att vinna trots att det var de som tog sig tid att skicka in förslag till förbättringen av siten. Något som jag noterar att ni inte har gjort. Oavsett vilket så tycker jag det är synd att ni ska låta avundsjuka göra något negativt av ett initiativ som i grund och botten är tänkt att främja alla.

Nu lämnar vi den här diskussionen och gratulerar istället de som vann!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-08-29 08:37
Ursprungligen av Adrian B:

Så två personer som inte ens tävlat själva anmärker på att alla två tävlingarna som varit sedan Sweclockers tog över är på något sätt riggade till fördel för personer med få inlägg, är det så jag ska tolka det?

Ursprungligen av GustafMA:

Alltså: Att gnälla på tävlingar, oavsett om vad, är en gammal fin swectradition. Tror aldrig någonsin jag sett en swectävling (och swec håller typ hundra om året känns det som, även om jag säkert överdriver en smula) som inte utmynnat i långa trådar om hur hemskt och orättvist det är på grund av det ena eller det andra. Om en swectävling mot förmodan skulle råka passera utan en lång gnälltråd är det dags att köpa snöslunga i helsike.

Så då ska jag dra mitt strå till gnällstacken; det hade varit roligare om man kunnat se vad de vinnande förslagen faktiskt gick ut på.

Ursprungligen av biberu:

Vi har självfallet bara tittat på förslagens innehåll, inget annat har spelat in i avgörandet. Jag vet inte vad det är ni insinuerar här; att tävlingen skulle vara riggad eller att nya medlemmar inte skulle förtjäna att vinna trots att det var de som tog sig tid att skicka in förslag till förbättringen av siten. Något som jag noterar att ni inte har gjort. Oavsett vilket så tycker jag det är synd att ni ska låta avundsjuka göra något negativt av ett initiativ som i grund och botten är tänkt att främja alla.

Nu lämnar vi den här diskussionen och gratulerar istället de som vann!

Snacka om att övertolka, jag varken gnällde, är avundsjuk eller sa att de var riggade.
Det var ett enkelt konstaterande!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-08-28 22:24

Förslagen låter spännande och jag hoppas att de snart kommer med i 99mac.

Grattis!

Grattis till vinnarna!

Jag tycker Pistas bidrag låter bra. Ska bli spännande att se hur designen kommer förbättras så att man kan surfa på ett bättre sätt via iPaden t.ex. (det är så jag tolkar "plattformar", olika enheter som använder siten).

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2012-08-29 08:52

Kul att mitt förslag gillades, angående min mängd inlägg så använder inte jag 99an som diskussionsforum, jag ställer bara frågor när jag inte redan har hittat svaren i forumet, vilket tydligen är väldigt sällan.

Surfar in här på 99 nästan varje dag... så jag kan väl kallas en "luker" ,D

  • Medlem
  • International user
  • 2012-08-29 12:57
Ursprungligen av zordid:

Kul att mitt förslag gillades, angående min mängd inlägg så använder inte jag 99an som diskussionsforum, jag ställer bara frågor när jag inte redan har hittat svaren i forumet, vilket tydligen är väldigt sällan.

Surfar in här på 99 nästan varje dag... så jag kan väl kallas en "luker" ,D

Ja, det är ju positivt att du hittar svar, då fungerar forumet bra
Trots att sök är under all kritik.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2012-08-29 14:09
Ursprungligen av zordid:

Kul att mitt förslag gillades, angående min mängd inlägg så använder inte jag 99an som diskussionsforum, jag ställer bara frågor när jag inte redan har hittat svaren i forumet, vilket tydligen är väldigt sällan.

Surfar in här på 99 nästan varje dag... så jag kan väl kallas en "luker" ,D

Jag är på samma spår som Zordid, hittar oftast det jag söker och om man använder Google så bär även sökresultaten till 99Mac! Ett inlägg på 2 år, nu 2 under ett dygn! Det går framåt!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-08-29 17:52

Grattis till vinnarna.

Stort grattis, låter som intressanta förbättringar! Lycka till med att införa dem, 99-teamet.

1
Bevaka tråden