Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 6 - Äntligen vet vi lite mer

Tråden skapades och har fått 393 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Capeman:

Nej, det har den inte. GM brukar komma samma dag som keynoten, i det här fallet alltså på onsdag.

Brukade inte GM komma lite före och den officiella releasen samtidigt som keynoten? Eller minns jag fel?

GM på keynote och officiell release några dagar innan iPhonerelease, dvs ca en vecka efter keynote.

Japp, det är som ilPadrino skriver.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-10 22:23

Med den skillnaden att den saknar allt som en navigationsapp har

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-10 23:06

Ööööh, näh.... vad avser du då mer än omräkning av rutten?

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-11 23:57
Ursprungligen av kenjon:

Ööööh, näh.... vad avser du då mer än omräkning av rutten?

Röststyrning, trafikinformation, POI längs vägen, fartkameror o.s.v

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-12 10:47
Ursprungligen av zappee:

Röststyrning, trafikinformation, POI längs vägen, fartkameror o.s.v

OK du menar finesser utöver navigering. Jag hade inte de finesserna på min gamla original-TomTom heller, men det var ändå en navigator. Och ingen här har väl sagt att Maps har alla finesser, utan bara att man kunde navigera med den. Men då förstår jag vad du avsåg.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-12 18:42
Ursprungligen av kenjon:

OK du menar finesser utöver navigering. Jag hade inte de finesserna på min gamla original-TomTom heller, men det var ändå en navigator. Och ingen här har väl sagt att Maps har alla finesser, utan bara att man kunde navigera med den. Men då förstår jag vad du avsåg.

Nej, jag menar det som verkligen är navigering

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-12 20:05
Ursprungligen av zappee:

Nej, jag menar det som verkligen är navigering

Då definierar vi ordet Navigering mycket annorlunda. Man kan utöva navigering med en sextant... alltså att veta var man är och vart man ska.

Ursprungligen av zappee:

Med den skillnaden att den saknar allt som en navigationsapp har

Exakt. Jag håller med dig. Kartor kan inte räknas som en navigeringsapp. Den går att använda i nödfall men inte skulle jag använda den sittandes i en bil och försöka ta mig genom Stockholm...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-11 10:57

Det är inte bara en karta, du kan lägga in din nuvarande plats och destination och slå på navigering. Då visas en rutt som den tycker du ska köra. Klickar du sedan längst ner till vänster (visa din position) så följer den med när du kör. Precis som "vanliga" navigeringsappar, förutom att den inte räknar om ifall du kör fel.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-11 11:21
Ursprungligen av kenjon:

Det är inte bara en karta, du kan lägga in din nuvarande plats och destination och slå på navigering. Då visas en rutt som den tycker du ska köra. Klickar du sedan längst ner till vänster (visa din position) så följer den med när du kör. Precis som "vanliga" navigeringsappar, förutom att den inte räknar om ifall du kör fel.

...och inte har röststyrning förrän iOS 6.

När tror ni att iOS 6 släpps för den stora massan? Är det mer troligt att GM-versionen släpps?

Ursprungligen av madeinswe_91:

När tror ni att iOS 6 släpps för den stora massan? Är det mer troligt att GM-versionen släpps?

Egentligen hade det ju varit schysst, och inte omöjligt, att de gör den tillgänglig idag efter keynoten. Men något säger mig att den kommer när iPhonen landar i butik om två veckor eller nåt.

Kör senaste iOS 6 betan och den innehåller fortfarande buggar som syns tydligt: felaktiga renderingar i AppStore och liknande. Känns som att det brukar komma en polerad beta innan den slutgiltiga versionen släpps till "massan".

Någonting släpps säkert idag, men personligen lutar det mer åt GM för developers.

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Egentligen hade det ju varit schysst, och inte omöjligt, att de gör den tillgänglig idag efter keynoten. Men något säger mig att den kommer när iPhonen landar i butik om två veckor eller nåt.

Någonting släpps säkert idag, men personligen lutar det mer åt GM för developers.

Som jag trodde själv..jag som ville ha nåt skoj att se fram emot kvällen. För om den senaste versionen för utvecklarna hade varit GM så hade man fått reda på det? För sådant håller det inte hemligt? Det är väl precis som med Mountain Lion att utvecklarna fick GM innan de den fullständiga versionen kom?

Om jag inte minns fel så presenterades iOS 5 ungefär samma period som iOS 6 fast förra året? Och iOS 5 släpptes väl sen vid slutet av oktober förra året?

Ursprungligen av madeinswe_91:

När tror ni att iOS 6 släpps för den stora massan? Är det mer troligt att GM-versionen släpps?

GM finns redan ute
iClarified - Apple News - Apple Releases iOS 6 GM Seed to Developers

Min gissning är att iOS 6 kommer som GM ikväll och släpps publikt om en vecka eller när iPhone 5 finns tillgänglig för beställning. Verkar också som om vi får iTunes 11 ikväll, tydligen ombyggd från grunden. Låter spännande.

Senast redigerat 2012-09-12 18:24
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-12 18:06

Va fan det här spännande ju att inte veta vad som komma skall

Om Apple nu lanserar nya iPod modeller, så borde väl iOS 6 släppas redan ikväll?

Hade tänkt skjuta mig ikväll...men väntar och ser...kanske har iOS6 något att leva för...maybe...serotoninaccelerator? sedelprinter? röntgenkamera? man ska aldrig säga aldrig...

Vill ha iOS 6 nu jue >_<

  • Medlem
  • 2012-09-12 22:56

iOS 6 släpps till massorna den 19:e september. Den 28:e september kommer iPhone 5 (gäller Sverige).

Och även iPhone 4S får panoramafunktionen:

Panorama Photo Mode Coming to iPhone 4S with iOS 6 - Mac Rumors

Ursprungligen av Capeman:

Och även iPhone 4S får panoramafunktionen:

Panorama Photo Mode Coming to iPhone 4S with iOS 6 - Mac Rumors

Det låter trevligt!

Hittade en rätt intressant sida: Apple - iOS 6 Feature Availability

Och turn-by-turn kommer i alla fall till Sverige:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Hittade en rätt intressant sida: Apple - iOS 6 Feature Availability

Och turn-by-turn kommer i alla fall till Sverige:)

Traffic med.

Tjoho! Navigeringsdamen i iOS 6 har börjat uttala svenska gatunamn på svenska. Nu ligger firman på Höstbruksvägen igen och inte på Hostbr'ks'v'gen.

Hur är det med GM? Den behöver väl inte en utvecklarlicens för att fungera?

(Ok, ni kan ju gissa vad jag antyder:))

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-13 11:53
Ursprungligen av BlackSmp:

Hur är det med GM? Den behöver väl inte en utvecklarlicens för att fungera?

(Ok, ni kan ju gissa vad jag antyder:))

Tycker du verkligen att det är så lång tid tills den 19:e?

Ursprungligen av zinned:

Tycker du verkligen att det är så lång tid tills den 19:e?

Att vänta 6 dagar när det är 6 månader kvar är ingenting. Att vänta 6 dagar när det är 6 dagar kvar är olidligt.

Bevaka tråden