Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt iPhone 5

Tråden skapades och har fått 424 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Halebop har skickat min också, från Kalmar. Troligtvis kommer den fram efter helgen, hoppas de har skickat med ett nanosim då jag porterat mitt nummer.

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Halebop har skickat min också, från Kalmar. Troligtvis kommer den fram efter helgen, hoppas de har skickat med ett nanosim då jag porterat mitt nummer.

Vilken tid på kvällen beställde du? Jag la min strax innan kl 23 och jag har inte fått något leveransbesked

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-27 18:38

min är fortfarande i England?

Ingen som beställt via Telenor (som jag) och vet hur de sköter bitarna med leveranser etc? Har fått preliminärt leveransdatum 28/8 men inga kollinummer eller bekräftelser mer än att abonnemangsformen ändrats. Känns inte som att den plötsligt dimper ner imorn då...

Ursprungligen av Köörmit:

Ingen som beställt via Telenor (som jag) och vet hur de sköter bitarna med leveranser etc? Har fått preliminärt leveransdatum 28/8 men inga kollinummer eller bekräftelser mer än att abonnemangsformen ändrats. Känns inte som att den plötsligt dimper ner imorn då...

Det måste vara den längsta leveranstid någon här har fått. Då hade jag avbeställt och väntat på iPhone 5S istället...

Ursprungligen av Capeman:

Det måste vara den längsta leveranstid någon här har fått. Då hade jag avbeställt och väntat på iPhone 5S istället...

Hoppsan, sedär! Så det kan gå med ovant enhandsknappande på datorn i knät och ett bråkigt spädbarn på axeln. Känslig tråd att slipa datum i...

Ursprungligen av Köörmit:

Ingen som beställt via Telenor (som jag) och vet hur de sköter bitarna med leveranser etc? Har fått preliminärt leveransdatum 28/8 men inga kollinummer eller bekräftelser mer än att abonnemangsformen ändrats. Känns inte som att den plötsligt dimper ner imorn då...

När jag beställde min iPhone 4 fick jag ingen information, ingenting. Men på releasedagen kom den med Schenker. Har beställt iPhone 5 jag med och jag har inte fått någon information alls även denna gång. Hoppas innerligt att den dimper ned imorgon!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-27 20:00
Ursprungligen av Köörmit:

Ingen som beställt via Telenor (som jag) och vet hur de sköter bitarna med leveranser etc? Har fått preliminärt leveransdatum 28/8 men inga kollinummer eller bekräftelser mer än att abonnemangsformen ändrats. Känns inte som att den plötsligt dimper ner imorn då...

Kundtjänst säger på FB att den som beställt telefonen innan 18:00 den 21/9 skall få den imorgon - DOCK skickas inget kollinummer via SMS (bedrägeririsk...) så det blir snällt till att vänta på pappersavin som sannolikt inte trillar ned i din brevlåda förän måndag. Hej svejs 1970-tal....

edit: messade dem mitt ordernummer, pnr, namn och hur/när jag beställde den via FB och de verifierade min leverans på 3 minuter. Jag tar tillbaka allt jag sagt om deras FB sida

Senast redigerat 2012-09-27 21:54
Ursprungligen av FreddeB:

Kundtjänst säger på FB att den som beställt telefonen innan 18:00 den 21/9 skall få den imorgon - DOCK skickas inget kollinummer via SMS (bedrägeririsk...) så det blir snällt till att vänta på pappersavin som sannolikt inte trillar ned i din brevlåda förän måndag. Hej svejs 1970-tal....

edit: messade dem mitt ordernummer, pnr, namn och hur/när jag beställde den via FB och de verifierade min leverans på 3 minuter. Jag tar tillbaka allt jag sagt om deras FB sida

Hmm, menar du att det finns hopp att hämta ut den utan pappersavin eller vad? Har idag plötsligt ett svårt behov av att få min telefon...
Jag har kikat på Facebook men jag fattar inte riktigt vilken av alla Telenor-sidor jag ska skriva på heller.

Ursprungligen av Köörmit:

Hmm, menar du att det finns hopp att hämta ut den utan pappersavin eller vad? Har idag plötsligt ett svårt behov av att få min telefon...
Jag har kikat på Facebook men jag fattar inte riktigt vilken av alla Telenor-sidor jag ska skriva på heller.

https://www.facebook.com/TelenorSverige

Tack så mycket!
Fick snabbt svar att de ska se över min beställning och återkommer. Frågade om när jag borde få min levernes och ifall jag måste vänta på pappersavin eller om det går att lösa. Hoppas hoppas!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-28 14:41
Ursprungligen av Köörmit:

Tack så mycket!
Fick snabbt svar att de ska se över min beställning och återkommer. Frågade om när jag borde få min levernes och ifall jag måste vänta på pappersavin eller om det går att lösa. Hoppas hoppas!

Ingen papersavi->inget kollinummer->ingen telefon.

Dessvärre

Ursprungligen av FreddeB:

Ingen papersavi->inget kollinummer->ingen telefon.

Dessvärre

Telenor har inte återkommit och ingen pappersavi med posten idag. Det blir en deppig helg det här...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-28 16:21

Mycket nöjd med lurarna dock. Ett klart lyft.

Sorterad posten Jönköping 18:24 står det nu. Den kommer garanterat till terminalen i Segeltorp i natt - och sedan till mitt utlämningsställe vid lunch senast. Då är jag där - utan att passera gå. Vid 13 tiden senast sitter jag hemma och leker ( med telefonen).

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-09-27 19:14

2/11 trots att jag beställde 01.30 första natten. Men byte av abonnemang och påskrift på papper, postgång mm antar jag gjorde att några fick/gick före...
Nåja. Den som väntar på något gott...

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2012-09-27 19:18

Min beställning skickades idag och 14:06 tog posten emot en elektronisk förhandsinformation men inget har ändrats sen dess.
Känns tyvärr som jag får hämta ut min på måndag eller tror ni att dom är såpass snabba att jag kan hämta ut min imorgon?

Ursprungligen av Norberg:

Min beställning skickades idag och 14:06 tog posten emot en elektronisk förhandsinformation men inget har ändrats sen dess.
Känns tyvärr som jag får hämta ut min på måndag eller tror ni att dom är såpass snabba att jag kan hämta ut min imorgon?

Ja - garanterat - tror jag. Paketet går under natten.

Fick precis mail från tele2 att min beställning har skickats från lager .
Snacka om positivt överraskad beställde kl 7 på morgonen och då stod det 2-3 veckors leverans .

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-27 20:25

Min svarta 64 Gb från Telia är också sorterad i Jönköping. Yes!

Ringde precis Telias support om leveransdatumändringarna på alla 32GB (Svart och Vit) och dom säger att alla kommer bli försenade, imorgon så kommer det alltså inte ens vara möjligt att köpa några 32GB i butikerna och alla leveranser är fortfarande oklara... Troligtvis blir de väll i slutet av oktober / början av november.

Hoppas såklart att denna informationen inte stämmer men det var så de sa på Telias kundsupport. Fan...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-28 01:37
Ursprungligen av Shasirax:

Ringde precis Telias support om leveransdatumändringarna på alla 32GB (Svart och Vit) och dom säger att alla kommer bli försenade, imorgon så kommer det alltså inte ens vara möjligt att köpa några 32GB i butikerna och alla leveranser är fortfarande oklara... Troligtvis blir de väll i slutet av oktober / början av november.

Hoppas såklart att denna informationen inte stämmer men det var så de sa på Telias kundsupport. Fan...

32:orna verkar ha sålt väldigt bra. Det var den första modellen som fick 4-8 veckors leveranstid lite överallt. Min svarta 32:a från Comviq är i vilket fall sorterad i Göteborg fick jag besked om ikväll. Hoppas att den hinner ta sig till Malmö imorgon.

Lite surt egentligen att premiären är en fredag. Det hade ju varit schysst om det var en torsdag istället så kunde man få en andra leveranschans på fredagen. När jag beställde så var det "1-2 veckors leverans", när beställningen var gjord stod det 17 november (!) som leveransdatum men nu verkar den vara skickad. 0,5 kg väger ju inte ett nano-sim i vilket fall. Det kan vara ju en tröst för dig att det verkar råda total förvirring om 32:orna. Hopp finns. Kanske...

Min ligger nu sorterad i Jönköping.

Ursprungligen av kenjon:

Mailade dem i förmiddags, inget svar
Chatten funkade inte heller.

Jag skrev med dem på chatten. Dem sa att dem med största sannolikhet skulle skickas under eftermiddagen, iallafall min, jag var tolva tror jag. Sen skulle man få att mail när dem hade skickas. Har inte sett något mail än..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-27 23:59
Ursprungligen av DavidSkippy:

Jag skrev med dem på chatten. Dem sa att dem med största sannolikhet skulle skickas under eftermiddagen, iallafall min, jag var tolva tror jag. Sen skulle man få att mail när dem hade skickas. Har inte sett något mail än..

De sa inget om priset? 3000 kr dyrare än Telia och Apple Store, det är väldigt mycket. De har sagt att det ska justeras, men de sänkte från 19000 till 11 000....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-27 23:39

Nu har jag fått nog, jag kan inte hålla mig om det så kostar en avstängning. Nominativ & ackusativ?

Ursprungligen av kenjon:

De sa inget om priset? 3000 kr dyrare än Telia och Apple Store, det är väldigt mycket. De har sagt att det ska justeras, men de sänkte från 19000 till 11 000....

Det skulle ändras när dem skickades.

  • Medlem
  • 2012-09-28 00:17

De lovade dessutom att betala tillbaka mellanskillnaden i efterhand om den nuvarande prissättningen inte skulle komma att ändras innan utskick av telefonerna.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-28 00:21

OK, tack för det, då kanske jag inte ska avbeställa den ännu.

  • Medlem
  • Orust
  • 2012-09-28 05:29

Nu är min iPhone 5 i Göteborg, nästa anhalt blir ICA.
Funderar på att sluta nån timme tidigare idag

Senast redigerat 2012-09-28 07:25
Bevaka tråden