Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt iPhone 5

Tråden skapades och har fått 424 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ja det kommer jag absolut göra, men någon lär säkerligen hinna det före mig

Har jagat Telenor nu på morgonen beträffande nano-SIM. Verkar som att jag i värsta fall får klippa till ett standard-SIM och köra på ett par dagar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-24 11:01

Jag har beställt mitt nano-sim via telias twitter support och det kommer på imon eller på onsdag #framförhållning. Nu va jag inte lika bra på att planera mitt inköp eftersom jag inte får telefonen. Men jag slipper iaf sandpappra mitt SIM-kort

Kul om ni börjar mäta lite bredbandshastigheter också för att se vad man kan komma upp i.

Jag började gråtskratta idag - beställde min iPhone på natten 21/9 hos Telia och fick leverans datum 28/9 och idag står det 22 OKTOBER!!! WTF
Är det någon annan som är i liknande sitts?

Ursprungligen av toox500:

Jag gråtskratta idag - beställde min iPhone på natten 21/9 hos telia och fick leverans datum 28/9 och idag står det 22 OKTOBER!!! WTF
Är det någon annan som är i liknande sitts?

Läs några inlägg upp så ser du att du inte är ensam.

Jag blir lite sur nu, för TNT har haft min "out for delivery" sedan kl. 05.36 och om de inte lämpar av den hos Borderlinx inom de närmaste minuterna kan jag nog glömma att den ska skickas vidare idag.

Ursprungligen av toox500:

Jag började gråtskratta idag - beställde min iPhone på natten 21/9 hos Telia och fick leverans datum 28/9 och idag står det 22 OKTOBER!!! WTF
Är det någon annan som är i liknande sitts?

Ja, många. Kolla även i tråden för Förköp av iPhone, där är det massa sådana rapporter. Mitt nya datum är 30 oktober

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2012-09-24 13:39
Ursprungligen av toox500:

Jag började gråtskratta idag - beställde min iPhone på natten 21/9 hos Telia och fick leverans datum 28/9 och idag står det 22 OKTOBER!!! WTF
Är det någon annan som är i liknande sitts?

Beställde på natten den 21/9, hos Telia. och nu har mitt leveransdatum har också flyttats fram till den 22/10, efter att ha varit den 28/9.

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2012-09-24 12:58

Telefonen levererad! Dock inget sim kort med posten idag :'(. Och det går inte aktivera telefonen utan sim så bara vänta och hoppas det kommer imorgon

Ursprungligen av Krullka:

Telefonen levererad! Dock inget sim kort med posten idag :'(. Och det går inte aktivera telefonen utan sim så bara vänta och hoppas det kommer imorgon

Klipp till ett micro-SIM. Verkar vara busenkelt.

Ursprungligen av Krullka:

Telefonen levererad! Dock inget sim kort med posten idag :'(. Och det går inte aktivera telefonen utan sim så bara vänta och hoppas det kommer imorgon

Enligt Telias hemsida går det utan sim - om man har wifi och iTunes. Vet inte hur dom tänker - men det står så för dom som inte fått sitt nano sim.

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2012-09-24 22:12

Har läst det också, men den fastna på aktivera telefonen. kom upp "inget sim kort". Men jag löste det genom att klippa till det sim kort jag hade, var super enkelt

Ursprungligen av adress@mac:

Enligt Telias hemsida går det utan sim - om man har wifi och iTunes. Vet inte hur dom tänker - men det står så för dom som inte fått sitt nano sim.

Så är det, du behöver bara en nätverksanslutning för att aktivera telefonen.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2012-09-24 13:56

Beställde så fort jag bara kunde på natten den 21 och har inte fått min prel. leveransdatum ändrat.

Japp, då har TNT förkunnat att paketet är hos Borderlinx. Då ska bara Borderlinx också gå med på att de har det.

Arrrrgggghhh! För första gången sedan jag började använda Borderlinx verkar det som att jag faktiskt måste vänta ett helt dygn med att få mitt paket skickat. Paketet lämnades 12.57 enligt TNT och det har fortfarande inte registrerats i min suite. Då kanske jag, hemska tanke, inte får luren förrän på onsdag.

Edit: Registrerat, betalt. Hoppas de får loss det idag och inte bryter en fin tradition.

Senast redigerat 2012-09-24 15:51

Vilken tur jag hade när jag hämtade posten idag så fick jag ytterligare en liten överraskning ett Nano Sim

Grattis till er som fått era iphone 5, bilder??

För att citera Eddie Meduza: Röven! Jag får inte min iPhone 5 idag. De hann inte få med den i utgående-högen igår. Den går idag så jag har den imorgon. Har iaf fått ett tracking-nr hos DHL idag.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-09-25 18:24

Då äntligen tog 3 sitt förnuft till fånga och erbjöd fördelaktiga abonnemang för oss som inte har behov att använda abonnemanget i sig till tal och sms. 348:-/mån för en vit 32 Gb blev det, preliminär leverans 28/9. Hoppas bara jailbreaket släpps till dess.

Ursprungligen av CEk:

Då äntligen tog 3 sitt förnuft till fånga och erbjöd fördelaktiga abonnemang för oss som inte har behov att använda abonnemanget i sig till tal och sms. 348:-/mån för en vit 32 Gb blev det, preliminär leverans 28/9. Hoppas bara jailbreaket släpps till dess.

Bra pris, synd bara att den faller totalt på täckningen här i Norrbotten.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-09-25 19:53
Ursprungligen av BlackSmp:

Bra pris, synd bara att den faller totalt på täckningen här i Norrbotten.

Ja, ni är väl lite ofrivilligt knutna till Telia på gott och ont kan jag tänka mig?

Ursprungligen av CEk:

Då äntligen tog 3 sitt förnuft till fånga och erbjöd fördelaktiga abonnemang för oss som inte har behov att använda abonnemanget i sig till tal och sms. 348:-/mån för en vit 32 Gb blev det, preliminär leverans 28/9. Hoppas bara jailbreaket släpps till dess.

Vad var det för abonnemang du fick ?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-09-25 22:01
Ursprungligen av Hunter78:

Vad var det för abonnemang du fick ?

3SurfMax. Har använt det som mobiltbredband på iPaden/datorn eftersom jag har ett oslagbart abonnemang för allt det andra.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2012-09-25 18:31

Min far har beräknad leverans till i morgon redan. Är det någon mer som har det?
Han beställde från Telia den 21/9 runt 8-tiden. Jag som beställde så fort det bara gick har beräknad leverans på fredag.
Dock beställde jag vit och han svart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-25 18:45
Ursprungligen av Norberg:

Min far har beräknad leverans till i morgon redan. Är det någon mer som har det?
Han beställde från Telia den 21/9 runt 8-tiden. Jag som beställde så fort det bara gick har beräknad leverans på fredag.
Dock beställde jag vit och han svart.

Nja, det är nog fel datum. Tror inte Telia får leverera iPhone före fredag när Apple lanserar iPhone 5 i Sverige och en del andra länder.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-09-25 18:49
Ursprungligen av Norberg:

Min far har beräknad leverans till i morgon redan. Är det någon mer som har det?
Han beställde från Telia den 21/9 runt 8-tiden. Jag som beställde så fort det bara gick har beräknad leverans på fredag.
Dock beställde jag vit och han svart.

Dessutom läste jag nånstans att flera som beställde redan på natten hade fått sina datum ändrade från 28/9 till 22/10, så det är nog inte sannolikt.

Ursprungligen av CEk:

Dessutom läste jag nånstans att flera som beställde redan på natten hade fått sina datum ändrade från 28/9 till 22/10, så det är nog inte sannolikt.

VI har fått ändrade tider kors och tvärs:) Det finns en egen tråd om det.

Ursprungligen av Norberg:

Min far har beräknad leverans till i morgon redan. Är det någon mer som har det?
Han beställde från Telia den 21/9 runt 8-tiden. Jag som beställde så fort det bara gick har beräknad leverans på fredag.
Dock beställde jag vit och han svart.

Glöm det, så enkelt är det bara:)

Har någon hört talas om någon operatör någonstans som har levererat en officiell telefon före Apples releasedatum?

Ursprungligen av BlackSmp:

Glöm det, så enkelt är det bara:)

Har någon hört talas om någon operatör någonstans som har levererat en officiell telefon före Apples releasedatum?

Inte vid detta släpp, men tidigare år har det skett att den kommit via operatörer ett par dagar tidigare. Minns det som både Tyskland och USA.

Ursprungligen av theplague:

Inte vid detta släpp, men tidigare år har det skett att den kommit via operatörer ett par dagar tidigare. Minns det som både Tyskland och USA.

Jag är kanske lite väl raljant efter en jobbig dag på jobbet. Då är skönt att släppa loss på 99 (även om jag kanske tar i lite grand:)

Bevaka tråden