Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt iPhone 5

Tråden skapades och har fått 424 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-28 16:56
Ursprungligen av keptang:

Ja, sen jag stoppade i det i måndags.

Blir pyssel efter att jag lagt barnen då. Detta ser ju inte så farligt ut: http://www.airportal.de/nanosim/How_to_cut_Mini_and_Micro_SIM_to_Nano_SIM.pdf

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-28 21:12
Ursprungligen av Jens H:

Blir pyssel efter att jag lagt barnen då. Detta ser ju inte så farligt ut: http://www.airportal.de/nanosim/How_to_cut_Mini_and_Micro_SIM_to_Nano_SIM.pdf

Woho! Nu har jag en aktiverad telefon som håller på att återskapas från icloud. DIY FTW!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-28 16:36
Ursprungligen av Köörmit:

Telenor har inte återkommit och ingen pappersavi med posten idag. Det blir en deppig helg det här...

Samma här :/

Ursprungligen av Jens H:

Fick sms när min (svart 64Gb Telia) var framme och har nu hämtat ut den. Dock inget brev med sim-kort från telia, så jag får väl nöja mig med att titta på den fram till på måndag... Fast den är ju fin iofs.

För att du inte ska halvdeppa, (heldeppa är när avin inte kommit):

Du ska kunna aktivera telefonen över wireless och iTunes, inget SIM behövs men jag är för lat och sur för att googla fram det

Ursprungligen av FreddeB:

Du ska kunna aktivera telefonen över wireless och iTunes, inget SIM behövs men jag är för lat och sur för att googla fram det

Är detta nytt med iPhone 5? Försökte aktivera 2st 4S igår över wireless utan SIM i, det funkade inte.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-28 16:43
Ursprungligen av FreddeB:

Du ska kunna aktivera telefonen över wireless och iTunes, inget SIM behövs men jag är för lat och sur för att googla fram det

Den vill inte aktivera den utan sim. Om man köper den utan abonnemang kanske det går iofs.

  • Medlem
  • 2012-09-28 16:48

Dustin envisades med att priset på 8 990 för 16 GB-modellen skulle stå sig, så jag annulerade min order, och då var jag ändå fyra i kön. Vid 10-tiden såg jag att Tre sålde den kontant på sin hemsida. Ringde runt till några Tre-butiker här i Stockholm i hopp om att även de sålde den kontant, men icke. Strax efter 13 knallar jag iväg till Täby Centrum, fullt medveten om att de antagligen sålt slut på alla enheter. "32- och 64 GB-modellerna är dessvärre slutsålda, 16 GB däremot." Knappt 10 minuter senare är jag lycklig ägare till en iPhone 5.

Dags att avskärma sig från omvärlden. iPhone kallar.

JAAAAA!

Sitter här med min iPhone 5. Telenor lyckades även denna gången att leverera telefonen på releasedagen. Underbart!

Ursprungligen av korthoga:

JAAAAA!

Sitter här med min iPhone 5. Telenor lyckades även denna gången att leverera telefonen på releasedagen. Underbart!

Kom det via posten??

Ursprungligen av grenhall:

Kom det via posten??

Ja, via Posten. Inget sms skickades ut. Bara en avi som låg i brevlådan när jag kom hem.

Ursprungligen av korthoga:

Ja, via Posten. Inget sms skickades ut. Bara en avi som låg i brevlådan när jag kom hem.

Okej då får jag väl vänta då.........

Ursprungligen av korthoga:

Ja, via Posten. Inget sms skickades ut. Bara en avi som låg i brevlådan när jag kom hem.

Jag fick nyss SMS om att min finns att hämta. Problemet är bara att jag köpte en i fredags:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag fick nyss SMS om att min finns att hämta. Problemet är bara att jag köpte en i fredags:)

Allt var slutsålt i alla butiker runt mig och nästa skeppning var om 3veckor (nu nästan 2) men kunde inte säga om dom var förbokade

  • Medlem
  • Nacka
  • 2012-09-28 19:27

Nu har jag hämtat min med. 16GB svart. Är väldigt nöjd hittills. Hade iPhone 4 innan. På Telia i Nacka hade de förresten flera vita 16GB kvar sent på eftermiddagen, allt annat var sålt. Antingen hade de fått in väldigt många av den eller så är den inte så eftertraktad(?).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-28 20:27

Orkade inte vänta på Telenors postavi så jag gick ned till postutlämningen och charmade tjejen, fick med mig en svart 32:a hem - en telefon alltså

Ursprungligen av FreddeB:

Orkade inte vänta på Telenors postavi så jag gick ned till postutlämningen och charmade tjejen, fick med mig en svart 32:a hem - en telefon alltså

Hur visste du att din telefon låg på postutlämningen utan avi eller sms eller mail? Jag har inte fått något mer bekräftat än att min borde komma 28/9 via mail på deras kundservice för ett par dagar sen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-29 07:02
Ursprungligen av Köörmit:

Hur visste du att din telefon låg på postutlämningen utan avi eller sms eller mail? Jag har inte fått något mer bekräftat än att min borde komma 28/9 via mail på deras kundservice för ett par dagar sen.

Jag litade helt enkelt på att Viktoria i Telenors FB-kundtjänst inte ljög och chansade på att telefonen faktiskt låg hos Hemköp och väntade - sedan var det bara att dra en vals, lägga huvudet på sne se snygg ut och be posttjejen investera 5 minuter i att leta paket

Ursprungligen av Adrian B:

Exakt som för mig då. Det blir en lång helg då jag går runt och muttrar "Örebrooo" på riktigt gnällig gnällbältesdialekt...

Haha! Men skönt att man inte är ensam med att vänta tills måndag.

  • Medlem
  • Strömstad
  • 2012-09-29 01:02

Har hämtat min nu, men det står "Ingen service", där operatören brukar stå :/ Varit igång sen klockan 20.00. Jag har Telia. Har provat ta ur och sätta i sim-kortet, samt att återställa nätverksinställningar, men det blir ingen skillnad. Får se om det fixar sig Ringer och pratar med Telia imorgon annars.

EDIT: Kan också tillägga att jag hade ett abonnemang tidigare hos Telia, men bytte nu till ett annat och behöll numret.

Senast redigerat 2012-09-29 01:33
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-29 01:09

Även jag fick "no service" idag runt 0:00 tiden.. fungerade fint fram tills dess. Hade telia innan.. och har telia fortfarande men med nytt abb. Provade även mitt gamla sim i gamla telefonen.. "No service" där med. Så mitt abb verkar vara ihjälslaget?

Aaaaah! Umeå sorterad 00.06 Har stått Örebro sedan 10-tiden imorse och jag har varit inne flera gånger och kollat men nu är den här! Kommer alltså ha den i handen på måndag.

Min landade som sorterad i Luleå kl 18 på fredag. Det kändes så där - nästan framma och så långt, så långt borta. Tur att jag köpte en över disk kl 10 på dan istället:)

Men kan någon istället köpa mig lite tålamod?

Verkar som min landare hos utlämningstället redan igår missade att jag fått sms avisering eller upptäckte det när jag skulle lägga mig.
Att tele2 är så moderna med tank på att dom inte skickar med något tracking nummer i leveransbekräftelsen

Synd att dom inte inte öppnar förrän 9, ska bli kul att jämföra den mot min nuvarande 4.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-29 07:04

Hon fick väl en blomma för besväret då? Annars kan du inte göra om det nästa gång

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-29 07:38
Ursprungligen av kenjon:

Hon fick väl en blomma för besväret då? Annars kan du inte göra om det nästa gång

Hon fick lite av min charm - det lever hon länge på

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-29 07:57

Med tanke på vad DU fick, tycker jag det var lite snålt....

Smooth... Själv känner jag mig sjukt ocharmig och håller i hattens tills på måndag.

Funderar på att beställa en Iphone 5 via telia och undrar om någon har gjort det här senaste dagarna och vet hur lång leverans det kan vara?

Ursprungligen av Antonic:

Funderar på att beställa en Iphone 5 via telia och undrar om någon har gjort det här senaste dagarna och vet hur lång leverans det kan vara?

Ring till en Teliabutik och fråga om de har några inne. Och har de det åk dit och köp en.

Ursprungligen av Antonic:

Funderar på att beställa en Iphone 5 via telia och undrar om någon har gjort det här senaste dagarna och vet hur lång leverans det kan vara?

4 veckor får du nog räkna med

Jag kanske är i fel tråd här, men jag beställde en svart 16GB från Apple Store i helgen, men hur tusan resonerar man kring storleken egentligen? Har en Galaxy Note idag med ett extra sim-kort i, använder inte hela sim-kortet.

Ni som köper 64GB, vad har ni på era telefoner egentligen som tar så mycket utrymme?

Bevaka tråden