Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som Köper iPhone 5 från AppleStore

Tråden skapades och har fått 240 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av eightyseven:

När får man leveransdatumet? Beställde runt 4-5 tiden imorse, men det står Oktober bara på statussidan..

På måndag är det oktober - kanske skickas då........

beställde lightning + iphone 5 och har bara "oktober" på hela beställnigen. Man kan ju hoppas att det inte blir försenat pga adaptern..

Vågar inte ta bort den heller för då kanske datumet räknas på telefonen? Paranoid? Ja

Ursprungligen av Johan Wikström:

beställde lightning + iphone 5 och har bara "oktober" på hela beställnigen. Man kan ju hoppas att det inte blir försenat pga adaptern..

Vågar inte ta bort den heller för då kanske datumet räknas på telefonen? Paranoid? Ja

Hade också beställt lightning adaptern, avbeställde den, nu ser jag mellan vilka dagar jag kan förvänta mig leverans

Ursprungligen av Johan Wikström:

beställde lightning + iphone 5 och har bara "oktober" på hela beställnigen. Man kan ju hoppas att det inte blir försenat pga adaptern..

Vågar inte ta bort den heller för då kanske datumet räknas på telefonen? Paranoid? Ja

Jo, det kan mycket väl vara så att det är adaptrarna som ställer till det, men du kan välja att plocka bort enskilda artiklar ur ordern. Det står till ock med när du lägger ordern att den skickas först när alla artiklar är klara för leverans. Om man prioriterar att få varje artikel så snabbt som möjligt kan man lägga dem på separata ordrar.

Argh, jag beställde lightning adaptern och en telefon klockan 4.00. Det stod bara October som leveranstid.
Jag plockade bort den och nu står det 23-29 Oktober som leveranstid.

IOS-Apple Store var extremt buggigt! Knappade in mitt Apple id's lösenord runt fem ggr. samt mina säkerhetskod från Visa't 4ggr. innan jag fick igenom en beställning. När sen den väl verkade ha gått igenom så går beställningsbekräftelsen inte fram, utan skickas till min gamla adress...
Så det som skulle varit ett "en-klicks köp" blev ett jäkla knappande å svärande samt en lång stund i telefon med supporten.

Känndes lite Dell.

  • Medlem
  • 2012-09-28 18:22

Snackade med Apple Store i Täby idag. De sa att 32 och 64GB-modellerna var slut. Men att de hoppades att få in nya i morgon. Samtidigt har de öppet från klockan 08 i morgon. Vad tror ni, får Apple leveranser på en lördag, och varför skulle de annars ha öppen från klockan 8 om de inte räknar med att få en ny leverans? De måste ju ha räknat med att första leveransen säljer slut på fredagen? Vad tror ni? Är det värt att vara där tidigt?

Ursprungligen av Dalle:

Snackade med Apple Store i Täby idag. De sa att 32 och 64GB-modellerna var slut. Men att de hoppades att få in nya i morgon. Samtidigt har de öppet från klockan 08 i morgon. Vad tror ni, får Apple leveranser på en lördag, och varför skulle de annars ha öppen från klockan 8 om de inte räknar med att få en ny leverans? De måste ju ha räknat med att första leveransen säljer slut på fredagen? Vad tror ni? Är det värt att vara där tidigt?

Var det personalen som sa att dom öppnar 8 imorrn? hittar inget på apple hemsida..

  • Medlem
  • 2012-09-28 22:47
Ursprungligen av eightyseven:

Var det personalen som sa att dom öppnar 8 imorrn? hittar inget på apple hemsida..

Svar ja. Pratade med personalen i butiken (över telefon) och han påstod att det var 8 som gällde. Men det hela hänger ju på att de hinner få in nya lurar till dess, vilket han inte kunde garantera, så man får åka dit på vinst och förlust...

Ursprungligen av Dalle:

Vad tror ni, får Apple leveranser på en lördag, och varför skulle de annars ha öppen från klockan 8 om de inte räknar med att få en ny leverans?

Jag har besökt Apple-butikerna i New York, och de fick leveranser både på Lördagar och Söndagar.

En gissning är att de ett liknande system i Sverige där de inte nödvändigtvis förlitar sig på posten mfl.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-28 23:03
Ursprungligen av Pulver:

Jag har besökt Apple-butikerna i New York, och de fick leveranser både på Lördagar och Söndagar.

En gissning är att de ett liknande system i Sverige där de inte nödvändigtvis förlitar sig på posten mfl.

Precis, många länder delar ut post även på helgen. Det är bara att "Posten" i Sverige inte arbetar under helger…

Vilken tid har ni beställt och vad har ni för prel leveransdatum?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-28 20:39

Jag beställde en 64GB vit kl 06 imorse (28/9) och har fått 25-31 okt som leveransdatum. Jag har inget annat på den ordern.
Konstigt om de inte har några i lager att skicka, de ska ju snart börja leverera dem i ännu fler länder...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-28 21:48

säljer dem olåsta i Täby?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-28 22:18
Ursprungligen av Esa:

säljer dem olåsta i Täby?

Finns det något annat än olåsta telefoner i Täby? Kan inte tänka mig att de säljer operatörslåsta telefoner.

Ursprungligen av joakimo:

Finns det något annat än olåsta telefoner i Täby? Kan inte tänka mig att de säljer operatörslåsta telefoner.

Apple säljer bara olåsta telefoner här. Det enda landet jag vet att de säljer låsta telefoner i är USA.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-09-28 22:44
Ursprungligen av pmarriott:

Apple säljer bara olåsta telefoner här. Det enda landet jag vet att de säljer låsta telefoner i är USA.

Och nu är väl även en del av deras olåsta; Verizon ships its iPhone 5 unlocked | Ars Technica

  • Medlem
  • 2012-09-28 22:50

Någon som vet om man kan få ett nano-sim i butiken? Klart man kan få det eftersom de säljer med abonnemang, men kan man få ett nano-sim till sitt redan existerande abonnemang, eller måste man besöka en butik från respektive operatör?

Ursprungligen av Dalle:

Någon som vet om man kan få ett nano-sim i butiken? Klart man kan få det eftersom de säljer med abonnemang, men kan man få ett nano-sim till sitt redan existerande abonnemang, eller måste man besöka en butik från respektive operatör?

Hmm, är lite osäker på vad du menar, men har de bara kort inne så borde du kunna få. Måste man besöka en butik från respektive operatör? Javisst. Telia har inte SIM-kort till 3 o s v. Applebutiken har inte heller SIM-kort då de inte är återförsäljare för operatörerna.

Ursprungligen av Capeman:

Hmm, är lite osäker på vad du menar, men har de bara kort inne så borde du kunna få. Måste man besöka en butik från respektive operatör? Javisst. Telia har inte SIM-kort till 3 o s v. Applebutiken har inte heller SIM-kort då de inte är återförsäljare för operatörerna.

Var det inte så att butiken i Täby skulle sälja olika operatörers abonnemang . Tyckte jag läste det någon stans. Kanske ute och cyklar......

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-09-29 11:53
Ursprungligen av adress@mac:

Var det inte så att butiken i Täby skulle sälja olika operatörers abonnemang . Tyckte jag läste det någon stans. Kanske ute och cyklar......

Jo, det stämmer.

Apple Store - iPhone

Ursprungligen av apple.se:

Välj operatör och abonnemang i Apple Store.

Vi erbjuder abonnemang från 3, Comviq, Halebop, Tele2, Telenor och Telia. Vi kan kolla om du kan uppgradera ditt nuvarande abonnemang, hjälpa dig att välja rätt abonnemang och aktivera din iPhone direkt i butiken.

  • Medlem
  • 2012-09-29 11:56
Ursprungligen av adress@mac:

Var det inte så att butiken i Täby skulle sälja olika operatörers abonnemang . Tyckte jag läste det någon stans. Kanske ute och cyklar......

Jag fick ett nano-sim av Apple. Pluggade in och körde direkt i butik så jag slapp åka hem hela vägen om det mot förmodan inte skulle funka.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-28 23:00
Ursprungligen av CEk:

Och nu är väl även en del av deras olåsta; Verizon ships its iPhone 5 unlocked | Ars Technica

Men CDMA eller Verizon har vi ändå inte i Sverige.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-09-28 23:04
Ursprungligen av joakimo:

Men CDMA eller Verizon har vi ändå inte i Sverige.

Grävde inget djupare i det faktiskt, skummade igenom det som hastigast när det var på tapeten. "Reports are surfacing that iPhone 5s purchased from Verizon are arriving unlocked and usable on any GSM cell network."

  • Medlem
  • 2012-09-28 23:44

Jag chansar på att stå utanför butiken imorgon klockan 8. Att det är tre timmars resväg för en telefon som "kanske" finns spelar väl ingen roll på en lördagsmorgon då man helst bara vill sova efter en slitig vecka? Lite får man ju offra sig.

Ursprungligen av Dalle:

Jag chansar på att stå utanför butiken imorgon klockan 8. Att det är tre timmars resväg för en telefon som "kanske" finns spelar väl ingen roll på en lördagsmorgon då man helst bara vill sova efter en slitig vecka? Lite får man ju offra sig.

Du får väl ta och rapportera när du är där

  • Medlem
  • 2012-09-29 05:31
Ursprungligen av eightyseven:

Du får väl ta och rapportera när du är där

Jag återkommer så fort jag vet mer.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-29 00:35

Skulle vara tacksamt då jag har tre timmars bilresa enkel till Täby.
En vit 64GB.... eller två.

  • Medlem
  • 2012-09-29 08:26

I butiken säger de att det "finns inte överdrivet många". Närmare vill man inte beskriva. Jag fick iaf tag på en vit 32a.

Ursprungligen av Dalle:

I butiken säger de att det "finns inte överdrivet många". Närmare vill man inte beskriva. Jag fick iaf tag på en vit 32a.

Var det mycket folk där?

Bevaka tråden