- Robban G
- Medlem ●
- Göteborg/Maastricht
Nu har jag då äntligen fått tummen ur och beställt mig en pb 12 enligt nedan, tog mig knappt 1 1/2 år att switcha efter flera gånger övervägt olika datorer som ibook,imac men pb 12 är helt perfekt för mig. Så det kommer väl en rad frågor efter hand antar jag.. Nu längtar jag bara att få komma hem till Sverige 26 juli och då ligger en pb 12 och väntar mmm.
Följand spec blev det:
- pb 12 med superdrive
- 640 mb minne
- 60 gb hd
- airport extreme kort
- airport basstation utan modem
- Extra nätdel
Grattis!
Jag älskar min PB12! Har den med mig överallt. Perfekt med airport, så att man kan jobba i trädgården och surfa sig till sömns på kvällen...
Ett tips är att prenumerera på digitala MacWorld, så att du har något att läsa när Airpoten inte finns i närheten.
Klart du inte ska vänta till du är tillbaks! Tänk på att den kommer i en väldigt sexig, svart ask också...
Skrevs ursprungligen av Robban G
Nu har leveransen nått "being assembled"..kan de inte skyffla iväg den nu, vill ha:D
säg till när du får den och vad du tycker..
jag är sugen på en med
Vill bara säga grattis!
Tyvärr blir det inget utlåtande innan jag kommer till Sverige då den inte ankommit till mina föräldrar ännu och om 1 vecka åker jag till Stockholm och då ligger den där och väntar:D
Förrsten en liten fråga, när jag startar upp och kör igång datorn så kommer jag inledningsvis att använda modem för att ansluta till nätet men så fort jag är tillbaks i Belgien så har jag bredband. Kan man installera så att man har olika komminukationsprofiler eller dylikt beroende om man är hemma eller ute och reser?
Förrsten en liten fråga, när jag startar upp och kör igång datorn så kommer jag inledningsvis att använda modem för att ansluta till nätet men så fort jag är tillbaks i Belgien så har jag bredband. Kan man installera så att man har olika komminukationsprofiler eller dylikt beroende om man är hemma eller ute och reser?
Visst kan man det!
Inställningarna finner du under Systeminställningar > Nätverk > Plats.
Här kan du själv konfigurera dina olika uppkopplingsplatser och vilken utrustning de kräver.
Supersmidigt!
grattis och välkommen!
hur lång tid tog det för apple från att du beställde till att du fått den hemskickad (antal dagar)?
jag har också beställt en 12" nästan fullt utrustad... och jag kan bara säga att jag helst skulle vilja leka med den .. gärna NU! men.. på apples sida står det.. bara... being.. ja. något med att dom kollar igenom beställningen... så jag antar att jag får vänta ett par dagar till. men.. snart så
priset var lite annorlunda.. för mig.. men då också beställningen.
PB12"
640 MB RAM
Superdrive
Neopren-cover
Apple mus
22.036 kronor.. inkl moms.. med studentrabatt på (5%?)
Skrevs ursprungligen av Agent Cooper
grattis och välkommen!
hur lång tid tog det för apple från att du beställde till att du fått den hemskickad (antal dagar)?
jag har också beställt en 12" nästan fullt utrustad... och jag kan bara säga att jag helst skulle vilja leka med den .. gärna NU! men.. på apples sida står det.. bara... being.. ja. något med att dom kollar igenom beställningen... så jag antar att jag får vänta ett par dagar till. men.. snart så
priset var lite annorlunda.. för mig.. men då också beställningen.
PB12"
640 MB RAM
Superdrive
Neopren-cover
Apple mus
22.036 kronor.. inkl moms.. med studentrabatt på (5%?)
I dag är det exakt 2 veckor sedan jag beställde, har inte kollat med mina föräldrar om den kommit ännu men fick ett mail från apple att deras sändningar var lite försenade..
I dag är det exakt 2 veckor sedan jag beställde, har inte kollat med mina föräldrar om den kommit ännu men fick ett mail från apple att deras sändningar var lite försenade..
Lång tid när man väntar på en ny Mac!