Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 5 - kommer ni köra med eller utan skydd?

Tråden skapades och har fått 134 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Den har jag varit intresserad av men den är tjock...;)

Ursprungligen av BlackSmp:

Den har jag varit intresserad av men den är tjock...;)

Deras nya ska tydligen vara tunnare!

jag drog en sådan här. Hoppas på gott resultat. Liten och smidig men ändå plats för kredit/körkort. Borde dyka upp snart.

Brown Leather iPhone 5 Case | Brown iPhone 5 Cover - TheSnugg.com USA - TheSnugg.com USA

Vit MED skydd! Tar av mitt fräcka skal om jag vill njuta av designen.

Ursprungligen av stile:

Hard graft har en del snygga fodral men de är också rätt stora/tjocka. Men stil och klass på grejerna de gör är det

Såg riktigt läckert ut! Någon som sett de till salu i Sverige?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-05 06:52
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Såg riktigt läckert ut! Någon som sett de till salu i Sverige?

Jag tror inte det finns någon återförsäljare men jag har beställt saker från dem i många års tid och leveransen kommer med DHL.

Ursprungligen av stile:

Jag tror inte det finns någon återförsäljare men jag har beställt saker från dem i många års tid och leveransen kommer med DHL.

Perfekt! Tack, ska nog beställa en iPhone Fold Wallet från dem. Grymt snygg!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-05 07:02
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Perfekt! Tack, ska nog beställa en iPhone Fold Wallet från dem. Grymt snygg!

Bra val, jag beställde just den och fick det lagom till den 28 när min iPhone 5 kom. Jag använder fodralet i jackfickan, det är rätt stort, typ som en äldre plånbok men rymmer som sagt både plastkort, rikskuponger, visitkort och allt annat man kan tänkas behöva.

Ursprungligen av stile:

Bra val, jag beställde just den och fick det lagom till den 28 när min iPhone 5 kom. Jag använder fodralet i jackfickan, det är rätt stort, typ som en äldre plånbok men rymmer som sagt både plastkort, rikskuponger, visitkort och allt annat man kan tänkas behöva.

Kan du lägga ut bilder på den? Der grymma ut på produktbilderna, skulle vara roligt att se "amatörbilder" på fodralet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-05 18:52
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Kan du lägga ut bilder på den? Der grymma ut på produktbilderna, skulle vara roligt att se "amatörbilder" på fodralet.

Absolut, amatörbilder blir det då jag fixar det under helgen.

Tack! Mycket snällt..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-07 09:17
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Kan du lägga ut bilder på den? Der grymma ut på produktbilderna, skulle vara roligt att se "amatörbilder" på fodralet.

Här kommer 5 amatörbilder. På bild 3 ligger den vid en vanlig pocketbok så du kan se att den är ett ganska stort fodral/plånbok.

Nu efter lite mer än en veckas användning kan jag säga att jag är rätt nöjd, jag har den bara i jackfickan och då spelar det ingen roll att fodralet är stort. Jag testade även att ha den i innerfickan på kavajen, det gick men nja det är inget jag kommer göra. Där funkar det bättre att ha telefonen utan fodral precis som när jag har den i jeansen.

Edit: ber om ursäkt att bilderna hamnar lite konstigt, hade helst önskat ett snyggt bildspel

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-10-07 09:53
Ursprungligen av stile:

Här kommer 5 amatörbilder. På bild 3 ligger den vid en vanlig pocketbok så du kan se att den är ett ganska stort fodral/plånbok.

[ATTACH="CONFIG"]35507[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]35508[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]35509[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]35510[/ATTACH][ATTACH="CONFIG"]35511[/ATTACH]

Nu efter lite mer än en veckas användning kan jag säga att jag är rätt nöjd, jag har den bara i jackfickan och då spelar det ingen roll att fodralet är stort. Jag testade även att ha den i innerfickan på kavajen, det gick men nja det är inget jag kommer göra. Där funkar det bättre att ha telefonen utan fodral precis som när jag har den i jeansen.

Edit: ber om ursäkt att bilderna hamnar lite konstigt, hade helst önskat ett snyggt bildspel

iPhone 5 - nu i pocketformat i en bokhandel nära dig!

Ursprungligen av stile:

Här kommer 5 amatörbilder. På bild 3 ligger den vid en vanlig pocketbok så du kan se att den är ett ganska stort fodral/plånbok.

Nu efter lite mer än en veckas användning kan jag säga att jag är rätt nöjd, jag har den bara i jackfickan och då spelar det ingen roll att fodralet är stort. Jag testade även att ha den i innerfickan på kavajen, det gick men nja det är inget jag kommer göra. Där funkar det bättre att ha telefonen utan fodral precis som när jag har den i jeansen.

Edit: ber om ursäkt att bilderna hamnar lite konstigt, hade helst önskat ett snyggt bildspel

Visst är det där Plus-modellen? Dvs. den som är lite större? Jag funderar på "vanliga" Fold Wallet, har inte jämfört måtten men den ser mindre ut.

Tack för bilderna! Roligt att se annat än produktbilder, ser riktigt bra ut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-07 11:02
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Visst är det där Plus-modellen? Dvs. den som är lite större? Jag funderar på "vanliga" Fold Wallet, har inte jämfört måtten men den ser mindre ut.

Tack för bilderna! Roligt att se annat än produktbilder, ser riktigt bra ut.

Det är plusmodellen jag köpte, anledningen till att jag valde den var facken för kreditkort men nu när jag kolla på den utan plus så börjar jag ångra mig att jag inte tog den... haha, nåja alltid svårt att välja.

  • Medlem
  • Borås
  • 2012-10-05 06:11

Jag har beställt den här från Mujjo:

Mujjo iPhone 5 Wallet - Brown Leather Edition - 100% Wool Felt

De börjar skickas den 10 oktober.
För att skydda mobajlen i väskan innan det kommer har jag faktiskt virkat :"> ett provisoriskt fodral.

Jag ställer bara 3 enkla krav på ett skydd till min iphone:

Volym: 0
Massa: 0
Skydd: ∞

Tills dessa krav kan uppfyllas är det fickan som får utgöra skyddet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-10-05 18:32

Blev ett incipio feather. Vet att den är goast utan men jag e för nojjig

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-10-05 22:44

För er som har svårt att bestämma er...
You Don't Need a F*cking Case for Your iPhone 5

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-05 22:53
Ursprungligen av Egget01:

För er som har svårt att bestämma er...
You Don't Need a F*cking Case for Your iPhone 5

Lite väl hätskt på sina ställen, men jag håller till 100% med om den här delen:

Citat:

And at the end, the fact is that your ugly case will look like crap after a couple months too. I've seen that everywhere. People with scratched and dirty cases, some falling apart, some held with tape or stickers, all of them even more horrendous than when they came out of their plastic boxes.
And trapped inside that fat-ass case, a perfectly good looking phone that you never got to visually enjoy.

Fasen, jag vill inte beställa en Hard Graft innan jag sett hur BookBook kommer att se ut för iPhone 5. Kom igen nu Twelve South..

Precis, det enda jag inte gillade med BookBook till min gamla 4S. Hoppas dock på plats för fler kort också.

Hehe ja jag känner igen mig i det, därför ska jag vänta in BookBook innan jag köper. Så man inte sitter med skägget i brevlådan.

Hittade ett annat fodral som jag tittar på, men nu hittar jag inte länken till den.

Tack för bilderna. Speciellt den med pocketboken var bra för att få en uppfattning om storleken

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-09 07:31

Lite uppdatering ang mitt fodral från Hard graft. Upptäckte igår att när jag skulle promenera hem från jobbet och lyssna på musik att fickan i fodralet där man har iPhonen visserligen är rejält tilltagen men när man sätter i hörlurskontakten så viks sladden vid kontakten. Nu fick jag ha iPhonen lite på sniskan, inte helt nedkörd i fickan så att kontakten stack upp lite och då blev hela fodralet lite klumpigare att ha i jackan... Sen helt ärligt så börjar jag störa mig lite på storleken på fodralet, även om jag bara använder det när jag har jacka på mig så är det rätt stort och fyller upp hela jackfickan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-12 19:16
Ursprungligen av stile:

Lite uppdatering ang mitt fodral från Hard graft. Upptäckte igår att när jag skulle promenera hem från jobbet och lyssna på musik att fickan i fodralet där man har iPhonen visserligen är rejält tilltagen men när man sätter i hörlurskontakten så viks sladden vid kontakten. Nu fick jag ha iPhonen lite på sniskan, inte helt nedkörd i fickan så att kontakten stack upp lite och då blev hela fodralet lite klumpigare att ha i jackan... Sen helt ärligt så börjar jag störa mig lite på storleken på fodralet, även om jag bara använder det när jag har jacka på mig så är det rätt stort och fyller upp hela jackfickan.

Nu har jag skipat fodralet, kör commando även i jackfickan. Det blev för krångligt med det stora fodralet från Hard graft även om det var snyggt. Men det ska funka praktiskt också och eftersom jag använder iPhonen mycket även på stan så blir det lättare och går snabbare utan fodralet som var för klumpigt.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-10-09 16:59

Fick precis hem ett rött Incipio Feather som jag beställt. Riktigt fint faktiskt. Hade först tänkt köra utan skal men när telefonen är ny blir jag alltid lite nojig gällande repor på baksidan när man lägger den ifrån sig. Sen är det alltid nån som ska kolla på luren och de lyfter inte alltid den rakt upp utan drar den gärna längs bordet.
Har spanat på Bookbook som jag gillar. Har inte bestämt mig helt om jag kommer köpa när det släpps. Det återstår att se.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-10-09 20:44

Inväntar fortfarande min svarta 5:a, funderar en del på ett Snugg-fodral eller liknande.
Kom också att tänka på denna, för tråden ganska passande, strip:

(källa)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-10-12 14:10

En liten fråga till er som e "tuffa" nog att köra utan skal eller väska. Har eran I5:a klarat sig bra eller blir den lätt repig?

Ursprungligen av Egget01:

En liten fråga till er som e "tuffa" nog att köra utan skal eller väska. Har eran I5:a klarat sig bra eller blir den lätt repig?

Inga repor/märken sen den 24e September.

Bevaka tråden