Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort färgstick

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-07-12 14:49

När jag skriver foton på Epson 810 så blir bilderna alddeles för röda.

Jag har kalibrerat skärmen och använder skrivarens profil i "Förhandsvisningar".

Bilderna ser perfekta ut på skärmen.men hur tar jag bort det röda färgsticket vid utskrift?Jag använder Adobe Photoshop Elements 2

• Medlem
  • 2003-07-12 15:13

Se till at du har ställt in colorsync i alla rutorna i färginställningen i Photoshop, och att du har ställt in Colorsync rätt i systemet (din skrärmprofil och rätt inställningar för utdata. Jag brukar använda US webcoated för alla CMYK-utskrifter, testa det om du inte får ordning på det.

Om du innan utskriften gör om till CMYK kan du dessutom kontrollera färgerna bättre (testa olika profiler vid CMYK-omvandlingen, jag använder som sagt US Webcoated), eftersom skrivaren annars sköter det jobbet automatiskt med sin egen profil, och i allmänhet struntar i hur du ställt in dina färger.

Det är MYCKET svårt att få det helt bra, men en hyffsad likhet kan man få.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-07-12 20:06

Jag testade på min PC.Samma program och inställningar,samma skrivare och icc profil,Epson 810.Och det blev helt bra.Varför?

• Medlem
  • 2003-07-13 01:39

MacOS har ett betydligt mer avancerat färgflödessystem. Om ställer in något halvrisigt, kan det bli problem. Jag antar att din skärm i Windows inte är kalibrerad, eller åtminstone annorlunda. Har du kollat att allt är inställt på ColorSync hantering? Konverterar du bilden till skärmprofilen vid öppnandet?

Det kan även vara väldigt svårt att kalibrera en skärm riktigt utan hårdvara. Jag har lyckats rätt bra på en del skärmar med SuperCal.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-07-13 20:35

Tack för hjälpen.Har fått till det riktigt bra.

1
Bevaka tråden