Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som vill beställa iPad mini

Tråden skapades och har fått 335 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2012-10-23 20:22

Förhandsbokning den 26 och leverans den 2 november (WiFi-modellen), vilket förhoppningsvis gäller även oss här i Sverige.

  • Medlem
  • Mark
  • 2012-10-23 20:24

Sverige var med på listan !

  • Medlem
  • 2012-10-23 20:28
Ursprungligen av varpan:

Sverige var med på listan !

Åfan.

2 995 kr för den billigaste modellen: iPad - iPad mini och iPad med Retina-skärm - Apple Store (Sverige).

Citat:

Förbeställ från den 26 oktober. Eller köp Wi-Fi-modellen i Apple Store-butiken från den 2 november kl. 08.00. Modeller med Wi-Fi + Cellular kommer senare i november.

Man kan ju alltid drömma:cool:

  • Medlem
  • 2012-10-23 20:31

Hur resonerar ni andra som tänkt beställa iPad mini? Äger ni en iPad i nuläget och vill ha ett komplement i smidigare format? Förstagångs-iPadägare?

vad har ni för tankar kring den? Jag tänkte om man skulle slå till på en sidan för jag tycker att vanliga iPad är lite stor och jobbig att ha i vissa tillfällen. Hur är upplösningen tycker ni på den storleken?

Jag är sjukt sugen på en Mini! Har en iPad 2 nu som jag aldrig får ha i fred, grabben använder den hela tiden. Skulle kunna tänka mig en Mini som surfplatta i sovrummet.

iPad Mini går i dagsläget varken att förhandsboka eller köpa. Därför får tråden en ny rubrik; Vi som vill beställa iPad Mini.

/ Mod

  • Medlem
  • 2012-10-23 20:54

iPad Mini och "nya" iPad får Siri.

Ursprungligen av Dalle:

iPad Mini och "nya" iPad får Siri.

Min iPad av tredje generationen har Siri också. Kom med iOS 6.

  • Medlem
  • 2012-10-23 21:05

På tal om tjafset om avsaknaden av en retinaskärm (den här tråden på MacRumors fullkomligt kryllar av det):

Citat:

Retina was not possible or developers had to be rewrite all apps specifically for the iPad Mini display new odd resolution. Or software developers had to design the apps the Android way. Stretched iphone apps which are not optimized for the screen size. Nobody seems to get this. Retina was not an option for Apple unless they could create a display with double the resolution (for app compatiblity), which gives a higher pixel density compared to iPad 3. That type of display is technology wise not possible these days.

Ursprungligen av san:

På tal om tjafset om avsaknaden av en retinaskärm (den här tråden på MacRumors fullkomligt kryllar av det):

"New odd resolution"? Upplösningen är samma som på iPad 2 och en retinabehandlad hade haft samma upplösning som iPad 3gen.

På tal om annat, när brukar onlinebutiken öppna för beställning? Är det vid 12-slaget eller på morgonen?

Ursprungligen av simulacra:

På tal om annat, när brukar onlinebutiken öppna för beställning? Är det vid 12-slaget eller på morgonen?

Det skulle jag också vilja veta - kan det till och med vara så att den öppnar vid midnatt, eller amerikansk midnatt?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-24 22:24
Ursprungligen av simulacra:

"New odd resolution"? Upplösningen är samma som på iPad 2 och en retinabehandlad hade haft samma upplösning som iPad 3gen.

På tal om annat, när brukar onlinebutiken öppna för beställning? Är det vid 12-slaget eller på morgonen?

När iPhone5 kunde förbokas skedde det ca kl 05 på morgonen svensk tid har jag för mej... tidigt var det i alla fall, men inte vid midnatt.

  • Medlem
  • 2012-10-24 22:48
Ursprungligen av kenjon:

När iPhone5 kunde förbokas skedde det ca kl 05 på morgonen svensk tid har jag för mej... tidigt var det i alla fall, men inte vid midnatt.

Men visst var det så att de som var snabba med att förboka den inte fick den hemlevererad på lanseringsdagen, utan någon/några dagar senare? Jag har förvisso svårt att tro att man inte kommer att kunna lägga händerna på en på lanseringsdagen om man knatar iväg till Apple Store i Täby.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-23 21:28

Står och väger... Lockad att slå till, men tror jag klarar mig med en 'konventionell' iPad änsålänge; trotsallt är skärmstorleken av mer avgörande betydelse!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-23 21:54

Har kommit fram till att jag skulle vilja ha en iPad, men priset är för högt för att den ska vara värd det jag har tänkt att utnyttja den till. Därför väntade jag på att det skulle komma något billigare, dock måste jag ha minin i handen innan jag bestämmer mig för jag gillar storleken på storebror.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2012-10-23 21:56

Jag ska absolut köpa en!
Den verkar riktigt smidig. Jag har för tillfället ingen iPad då jag sålde min iPad 2 för några månader sedan. Tänkte köpa en den nya iPaden med retina skärm men så kom ryktena i gång ordentligt om en iPad mini så bestämde mig för att vänta. Varför jag valde att vänta berodde även på att jag tycker att iPad är lite för stor och tung, speciellt när man ligger i sängen och soffan och surfar, vilket var min iPads huvudsakliga uppgift!
Nu äntligen är iPad mini presenterad och jag ser verkligen framemot att få se och känna på den i verkligheten.

Har man en iPhone och en iPad med 3G - så har jag svårt att "försvara" tanken på en iPad Mini. Men man kanske ändrar sig......O:-)

Ursprungligen av adress@mac:

Har man en iPhone och en iPad med 3G - så har jag svårt att "försvara" tanken på en iPad Mini. Men man kanske ändrar sig......O:-)

Du behöver inte försvara det.

För första gången någonsin är jag faktiskt inte i köpartagen när det gäller Apples produkter. Har allt och iPad Mini känns extremt onödig. För mig iaf. Jag ändrar mig säkert för den svarta såg riktigt schysst ut. Men nej. Inte just nu. Lycka till ni som beställer den 26:e dock!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-10-23 22:38

Känns som en genomtänkt storlek för de som pendlar, läser eböcker, barn eller folk utan snickar-nävar. Dessutom får minin plats i vilken handväska som helst, det gör inte den stora iPaden. De har sålt 100 miljoner iPads till grabbar och de som använder den flitigt, nu riktar sig de till resten. (Läs kvinnor och barn.
Vilket inte är en minut för tidigt.

Till topic, ja jag vill beställa en. Som julklapp till nån speciell

Ursprungligen av reboot81:

Känns som en genomtänkt storlek för de som pendlar, läser eböcker, barn eller folk utan snickar-nävar. Dessutom får minin plats i vilken handväska som helst, det gör inte den stora iPaden. De har sålt 100 miljoner iPads till grabbar och de som använder den flitigt, nu riktar sig de till resten. (Läs kvinnor och barn.
Vilket inte är en minut för tidigt.

Till topic, ja jag vill beställa en. Som julklapp till nån speciell

Jag kan hålla med om "kvinnor". Barn vill nog och föredrar den större vanlig iPad av ergonomiska själ. Men det gör ju också att "pappa" har anledning att köpa en ny iPad mini........

Ursprungligen av reboot81:

Känns som en genomtänkt storlek för de som pendlar, läser eböcker, barn eller folk utan snickar-nävar. Dessutom får minin plats i vilken handväska som helst, det gör inte den stora iPaden. De har sålt 100 miljoner iPads till grabbar och de som använder den flitigt, nu riktar sig de till resten. (Läs kvinnor och barn.
Vilket inte är en minut för tidigt.

Till topic, ja jag vill beställa en. Som julklapp till nån speciell

Hmm... det var en idé... Kanske inte så fel

Ursprungligen av reboot81:

Känns som en genomtänkt storlek för de som pendlar, läser eböcker, barn eller folk utan snickar-nävar. Dessutom får minin plats i vilken handväska som helst, det gör inte den stora iPaden. De har sålt 100 miljoner iPads till grabbar och de som använder den flitigt, nu riktar sig de till resten. (Läs kvinnor och barn.
Vilket inte är en minut för tidigt.

Till topic, ja jag vill beställa en. Som julklapp till nån speciell

Håller med, tror också den kan slå på större front i skolor med tanke på att den är relativt mycket billigare.

Ursprungligen av adress@mac:

Har man en iPhone och en iPad med 3G - så har jag svårt att "försvara" tanken på en iPad Mini. Men man kanske ändrar sig......O:-)

Jag funderar du som har iPad med 3G vad har du för argument och reflektioner att man ska köpa en med 3G? Jag tänkte själv köpa en iPad mini med 3G men tänkte jag behövde ha mer argument som talar för man ska köra på det. Jag tänkte det är ju rätt skönt att ha 3G så man slipper sno energi från telefonens batteri. Dessutom lite omständligt att behöva stänga av och på det. Sedan om man skulle semestra i Danmark eller i Norge så kan man skaffa sig ett 3G kontantkort så man slipper råka ut för dyr räkning. Vad finns det egentligen mer för vettiga punkter som talar för en modell med 3G?

Ursprungligen av reboot81:

Känns som en genomtänkt storlek för de som pendlar, läser eböcker, barn eller folk utan snickar-nävar. Dessutom får minin plats i vilken handväska som helst, det gör inte den stora iPaden. De har sålt 100 miljoner iPads till grabbar och de som använder den flitigt, nu riktar sig de till resten. (Läs kvinnor och barn.
Vilket inte är en minut för tidigt.

Till topic, ja jag vill beställa en. Som julklapp till nån speciell

Precis, så tänkte jag med. Jag tycker faktiskt att vanliga iPaden är lite väl tung och jobbig om man ska hålla den längre stund och så tycker jag den här verkar mycket smidigare att ha i väskan on the go. Tycker själv nu när jag har iPhone att det är lite jobbigt att surfa eller läsa på den i längre stunder så tänkte att Minin hade varit ett perfekt komplement Tänkte att man borde uppleva posetivit om skärmen för den har ju samma upplösning som iPad 2 och är ju mindre så den kommer upplevas som högupplöst ? Dessutom tycker jag det verkar vara ett ganska bra prissättning på minin.

Ursprungligen av madeinswe_91:

Jag funderar du som har iPad med 3G vad har du för argument och reflektioner att man ska köpa en med 3G? Jag tänkte själv köpa en iPad mini med 3G men tänkte jag behövde ha mer argument som talar för man ska köra på det. Jag tänkte det är ju rätt skönt att ha 3G så man slipper sno energi från telefonens batteri. Dessutom lite omständligt att behöva stänga av och på det. Sedan om man skulle semestra i Danmark eller i Norge så kan man skaffa sig ett 3G kontantkort så man slipper råka ut för dyr räkning. Vad finns det egentligen mer för vettiga punkter som talar för en modell med 3G?.

Räcker inte de?

Smidigheten är det som fått mig att alltid välja en 3G variant på alla mina Ipads.

Ursprungligen av BlackSmp:

Räcker inte de?

Smidigheten är det som fått mig att alltid välja en 3G variant på alla mina Ipads.

Frågade för om det var nåt mer argument för 3G än det som jag nämnde. Blir nu att leta efter nåt prisvärt abonnemang för surfa. Önskar att Telenor hade ett kontantsurf 3G för jag är inte så sugen att binda mig för nåt som kostar mer än 100kr/mån.

Ursprungligen av madeinswe_91:

Frågade för om det var nåt mer argument för 3G än det som jag nämnde. Blir nu att leta efter nåt prisvärt abonnemang för surfa. Önskar att Telenor hade ett kontantsurf 3G för jag är inte så sugen att binda mig för nåt som kostar mer än 100kr/mån.

Har du företagsabonnemang kan du ta ut ett tvillingkort för 250:-. Ring sedan till Telenor och prata med deras tekniska support det är väldigt viktigt att det är den tekniska supporten och inte deras kundtjänst och be dom flytta över dina 3G-tjänster. Vips! Så har du 32mbit/s eller vad ditt abonnemang tillåter även på din iPad.

Ursprungligen av grenhall:

Har du företagsabonnemang kan du ta ut ett tvillingkort för 250:-. Ring sedan till Telenor och prata med deras tekniska support det är väldigt viktigt att det är den tekniska supporten och inte deras kundtjänst och be dom flytta över dina 3G-tjänster. Vips! Så har du 32mbit/s eller vad ditt abonnemang tillåter även på din iPad.

Har tyvärr inte ett företag och sedan har jag inte Telenor som operatör för telefonen. Tänkte på Telenor eventuellt om jag skaffar iPad för min syster har Telenor och har bättre täckning i de områden som jag tänkte vistas inom.

Bevaka tråden