Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som vill beställa iPad mini

Tråden skapades och har fått 335 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Svart 16, så ni andra får beställa andra modeller

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-10-26 08:53

Vit 16 Gb

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-10-26 09:02

Beställt via Apple Store app i iPhone!

Vafan, 2 veckor leveranstid?? Blir vi skruvade i Sverige igen?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-10-26 09:03

Tror att det är ett standardmeddelande, hoppas iaf det, och att leveranstiden uppdateras snart!

Eller så är det förseningarna som det har ryktats om

Sådär, beställt en svart 64 3G

Om Mediamarkt får in den fortare så avbryter jag denna order.

Beställt o klart!

Beställt en 16GB 3G. Hoppas jag får den innan jul

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-26 09:42

Mm hoppas verkligen leveransdatumet uppdateras, just nu har jag 16:e november (16gb vit).

Ursprungligen av Nirre:

Mm hoppas verkligen leveransdatumet uppdateras, just nu har jag 16:e november (16gb vit).

Jag med, det är ju betydligt mer än 2 veckor...

Edit: jänkarbutiken säger "Delivers on 11/2" dvs den är inte slutsåld där.

Beställde 16gb vit, lycklig. "Levereras 22 november", mycket mindre lycklig plötsligt...
Får verkligen hoppas att det justeras rätt omgående, annars får man den ju tre veckor efter alla som knatar till Media Markt nästa fredag. Vafalls?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-26 10:04
Ursprungligen av Malakias:

Beställde 16gb vit, lycklig. "Levereras 22 november", mycket mindre lycklig plötsligt...
Får verkligen hoppas att det justeras rätt omgående, annars får man den ju tre veckor efter alla som knatar till Media Markt nästa fredag. Vafalls?

...som alltid när man väljer att beställa via nätet. Att köpa via nätet är alltid sämre än att köpa i butik när det gäller väntetiden.

Hade jag inte jobbat när butiken börjar sälja sina så hade jag köat...

Ursprungligen av simulacra:

Hade jag inte jobbat när butiken börjar sälja sina så hade jag köat...

Samma här, dessutom resa med jobbet den dagen så omöjligt att smita... Frågan är om man törs avbeställa och hoppas på att det finns några kvar i butik dagen efter releasen? Känns osäkert. Är inte sån att jag måste ha den första dagen, men tre veckor senare är lite surt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-26 10:40
Ursprungligen av Malakias:

Samma här, dessutom resa med jobbet den dagen så omöjligt att smita... Frågan är om man törs avbeställa och hoppas på att det finns några kvar i butik dagen efter releasen? Känns osäkert. Är inte sån att jag måste ha den första dagen, men tre veckor senare är lite surt.

Om ditt leveransdatum inte ändras kan du tveklöst vänta ut release-dagen (eller dagen efter) och göra avbeställningen efter du köpt den i butik (givet att du lyckas köpa en i butik förstås).

Jag fick också "leverans den 16 november"...

  • Medlem
  • 2012-10-26 11:01

En vit 16GB med 3G beställd. Kommer bli mycket smidigare att plocka med sig i jackfickan framöver.

Ursprungligen av Dalle:

En vit 16GB med 3G beställd. Kommer bli mycket smidigare att plocka med sig i jackfickan framöver.

Lite ha begär får man - men < 4200:- är saftigt pris för "enklaste" med 3G tycker jag. Då är den i och för sig olåst. Förmodligen kommer operatörerna att köra "sponsring" på den surf abonnemang . Men olåst är bäst. (osett också kanske),.......;)

  • Medlem
  • 2012-10-26 11:57

Själv är jag inte i behov av enorma lagringsytrymmen på en mini. Viktigare är att den är liten, smidig och har 3G så jag slipper parkoppla den med iphonen varje gång man är ute.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-10-26 11:24

Kan inte riktigt bestämma mig, risk för att man blir besviken på upplösningen?

Det tror jag inte. Jag tycker fortfarande iPad 2 är bättre totalt sett än iPad 3. Den går inte varm, den är tunnare, lättare, exakt lika snabb som iPad 3. Jag tycker den fungerar extremt bra fortfarande. Vidare har iPad 2 klart bättre batteritid i praktiken än iPad 3.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-26 11:58
Ursprungligen av Johan Hellström:

Det tror jag inte. Jag tycker fortfarande iPad 2 är bättre totalt sett än iPad 3. Den går inte varm, den är tunnare, lättare, exakt lika snabb som iPad 3. Jag tycker den fungerar extremt bra fortfarande. Vidare har iPad 2 klart bättre batteritid i praktiken än iPad 3.

Fetstilt ovan är felaktigt, de har lika bra batteritid.

Sedan blir inte iPad 3 varm heller, den blir aningen varmare än iPad 2 men inte varm.

Ursprungligen av zinned:

Fetstilt ovan är felaktigt, de har lika bra batteritid.

Sedan blir inte iPad 3 varm heller, den blir aningen varmare än iPad 2 men inte varm.

Visst har väl iPad 2 bättre batteritid? Tycker att alla recensioner lyfter fram det, mycket på grund av den nya mindre versionen av A5 processorn.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-26 12:59
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Visst har väl iPad 2 bättre batteritid? Tycker att alla recensioner lyfter fram det, mycket på grund av den nya mindre versionen av A5 processorn.

Nope, de har samma batteritid. Sedan varierar den alltid x antal minuter från och till oberoende av enhet, precis som t ex mellan en iPhone 5 och en annan iPhone 5, men i grunden är det samma.

Ursprungligen av zinned:

Nope, de har samma batteritid. Sedan varierar den alltid x antal minuter från och till oberoende av enhet, precis som t ex mellan en iPhone 5 och en annan iPhone 5, men i grunden är det samma.

Beror på version av iPad 2.

AnandTech - The iPad 2,4 Review: 32nm Brings Better Battery Life

  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-10-26 12:40

Blev en 16gb svart från inwarehouse

Funderar på att skicka av min iPad, 32GB/3G/vit och skaffa en vit likadan mini..... lite sugen e man...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-26 15:32

Min iPad 3 blir varm. Men jag stör mig mer på batteriet, fast då tänker jag främst på tiden det tar att ladda den.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-10-26 17:02
Ursprungligen av Nirre:

Min iPad 3 blir varm. Men jag stör mig mer på batteriet, fast då tänker jag främst på tiden det tar att ladda den.

Kortare laddningstid med ny laddare från Apple | iPhoneGuiden

  • Medlem
  • 2012-10-26 20:51

Kan vi inte bara dumpa diskussionen om värmen på iPad 2/3? Denna tråd handlar om iPad Mini. Vill man diskutera värmen på de andra plattorna finns det trådar för detta!

Bevaka tråden