Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har äntligen kommit till säsong 6 av The Big Bang Theory! ... suttit och tittat 9 timmar i sträck i dag för att komma fram till S06E04.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-20 08:20
Ursprungligen av maskh:

Har äntligen kommit till säsong 6 av The Big Bang Theory! ... suttit och tittat 9 timmar i sträck i dag för att komma fram till S06E04.

Underbart när man plöjer något som är bra i timmar. The Big Bang Theory är riktigt bra. Den rullar på Kanal 5 mån-tors och även fast jag sett alla avsnitt så brukar jag ha ett halvt öga på tv:n medan jag sitter med datorn i knäet.

Det gör vem som helst glad:)

Beställde ny bil igår efter mycket om och men. Det blev inte Ferrarin jag ville ha. Ingen Aston Martin heller. Inte ens en Merca. Faktiskt inte ens en Volvo, men väl en Folka. Jag var lite sur först för de hade en 2012:a kvar med mycket extra lullull i hallen. Riktigt bra pris. Hade bestämt mig för den. Sa till säljaren att ge fan i att sälja den tills han fick besked av mig morgonen efter. Kommer in i hallen på morgonen och så står det "Såld" på den. De grävde fram en annan av 2013 års modell med ännu mer utrustning på till ett snarlikt pris. Plus att jag fick bra betalt för min inbytesbil. Enda kruxet är att istället för att jag kunde kört hem i min nya bil igår, och därmed kunde köra min nya bil till Tyskland på måndag morgon så måste jag vänta 1-2 veckor på leverans. Olidligt.
Fast lika bra är nog det, för jag har fått gratis pendlarkort av Skånetrafiken i 2 veckor, giltigt från och med måndag. Lite jobbigt att åka kollektivt när man har en sprillans ny bil hemma på uppfarten.

Så här blev resultatet när jag byggde bilen på VW's hemsida.

Utan att vilja pissa på någon parad här va... Men varför köper du fabriksny bil egentligen?
Hur man än vrider och vänder på det är det ju en riktig förlustaffär, jämfört med att köpa något som har ett år eller två på nacken.

Ursprungligen av PeeMaN:

Utan att vilja pissa på någon parad här va... Men varför köper du fabriksny bil egentligen?
Hur man än vrider och vänder på det är det ju en riktig förlustaffär, jämfört med att köpa något som har ett år eller två på nacken.

Firmabil. Och hur man än vrider och vänder på det är det alltid en speciell känsla att kliva in i en helt ny bil och köra ut ur hallen med den.
Privat brukar vi köpa bil som är 1-2 år gammal.

Ursprungligen av pmarriott:

Firmabil. Och hur man än vrider och vänder på det är det alltid en speciell känsla att kliva in i en helt ny bil och köra ut ur hallen med den.
Privat brukar vi köpa bil som är 1-2 år gammal.

Givetvis. Jag har också suttit i ett gäng fabriksnya när farsan hade förmånsbil förr i tiden.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-10-20 14:29
Ursprungligen av PeeMaN:

Utan att vilja pissa på någon parad här va... Men varför köper du fabriksny bil egentligen?
Hur man än vrider och vänder på det är det ju en riktig förlustaffär, jämfört med att köpa något som har ett år eller två på nacken.

En ny bil är en ny bil. Ingen som använt den innan. Man vet att ingen kört på något eller levt djävul med den. Lukten av ny bil är också trevlig.
Kan dock hålla med om att det inte är så bra affär att köpa en ny bil. Men vilken bilaffär är en bra affär? Att äga bil är alltid en förlustaffär.

Ursprungligen av AndyK:

En ny bil är en ny bil. Ingen som använt den innan. Man vet att ingen kört på något eller levt djävul med den. Lukten av ny bil är också trevlig.
Kan dock hålla med om att det inte är så bra affär att köpa en ny bil. Men vilken bilaffär är en bra affär? Att äga bil är alltid en förlustaffär.

Haha, ja det är ju inget litet pris man får betala för det. Jag äger för närvarande ingen bil, ingen i min familj heller. Vi ser bara behov för det 1-2 gånger i månaden, och räknade ihop hur jävla mycket vi sparar om vi istället hyr bil de gångerna. Man får helt enkelt vara glad att man har ynnesten att bo i en storstad med bra kollektivtrafik till jobbet.

Ursprungligen av AndyK:

En ny bil är en ny bil. Ingen som använt den innan. Man vet att ingen kört på något eller levt djävul med den. Lukten av ny bil är också trevlig.

Tips! Köp bara nya gummimattor så kommer en stor del av doften.

För att hålla tråden på rätt spår så är jag allmänt nöjd med livet. Har arbete, boende och en ljuvlig person att dela min fritid med som jag dessutom firar tre år med idag!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-22 16:41
Ursprungligen av Scarecrow:

Tips! Köp bara nya gummimattor så kommer en stor del av doften.

För att hålla tråden på rätt spår så är jag allmänt nöjd med livet. Har arbete, boende och en ljuvlig person att dela min fritid med som jag dessutom firar tre år med idag!

Jag tycker du ser yngre ut än 3 år på bilden...

Ursprungligen av kenjon:

Jag tycker du ser yngre ut än 3 år på bilden...

Låt inte skenet bedra (det är faktiskt jag på bilden). Jag är dessutom mogen för min ålder.

En månad av förberedelser för att få stänga av en massa utrustning och byta saker....

Allt går som på räls och enligt "körschema"t jag gjort upp till alla inblandade.

Hade en hel A4 i bästa James-Bondstil, med exakta tider.
Telefonkontakt med flera personer samtidigt, fem personer inblandade.

Kände mig som en dirigent måste känna sig när alla spelar EXAKT som de skall...

Start 07:00, slut 9:47, allt protokollfört, all berörd utrustning "uppe" och fungerande igen.

Nu, sova i en timma....

  • Medlem
  • 2012-10-21 13:55

Jag passerade ortens loppis idag och passade på att besöka den. Jag gick all in på Agent X9 med Modesty Blasie–avsnitt. Det blev 79 stycken. Nu har jag läsning för ett tag framåt. Jag har varit lite kär i MB sedan vi möttes första gången när jag var en fjunig tonåring. Nu kommer vi att få tillbringa mycket kvalitetstid tillsammans igen. Det blev fyra tjocka Tom Clancy-böcker också... Totalt gick kalaset på 244 spänn. Någon här ovan undrade varför man skulle köpa nya bilar. Detsamma gäller uppenbarligen serietidningar och böcker. (Även om mina senaste fem bilar har varit nya. Det är ju så skön känsla.)

Ibland har man roliga dagar på jobbet... Satt och pillade med en grej och insåg plötsligt att:
"Fan, nu måste jag ju åka hem!"
Ser fram emot att fortsätta rycka i det imorgon.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-10-23 11:58

Kopplade in min Apple TV igår! En trevlig lite pryl!
Min snart fyraåriga dotter fick tag på fjärrkontrollen och hittade snabbt barnfilmerna på NetFlix, sen fick inte jag bestämma längre...

Nu väntar jag bara på att Viasat ska fixa till ViaPlay, så att kvaliteten blir lite bättre när man streamar (hackar/hoppar lite som det är nu). Ännu bättre hade klar en inbygd app i Apple TVn varit, liknande NetFlix för den var bra. Vet inte om den lite sämre kvaliteten från ViaPlay beror på min uppkoppling, ViaPlay eller på själva AirPlay-funktionen.

Dagens glädjande fynd:

iPod Nano 6 gen (lilla fyrkantiga) - gulorange/guld - 500kr på Teknikmagasinet. Butiken i centrala Sundsvall hade kvar enligt saldot på nätet, det visade sig att de endast hade EN kvar till det priset o det var endast den gula som omfattades av det

...himla bra ljud i den. Nog bättre än min G2 Touch. Kan bero på monoinställningen

Senast redigerat 2012-10-23 23:14

Efter fem år eller ngt sånt har min TimeMachine 1TB gått i graven.
Nätagget lade av, inget att reparera - tyvärr.

Köpte ny och tog då en Apple Airport Extreme för 1500:-

Pluggade i kablarna, 2 minuter config (namn och lösenord i princip). Klart. Vi har nät igen!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-10-25 21:49
Ursprungligen av Goflorp:

Efter fem år eller ngt sånt har min TimeMachine 1TB gått i graven.
Nätagget lade av, inget att reparera - tyvärr.

Köpte ny och tog då en Apple Airport Extreme för 1500:-

Pluggade i kablarna, 2 minuter config (namn och lösenord i princip). Klart. Vi har nät igen!

Min TC gjorde samma sak för någon månad sedan. Blev en AE här med, med extern disk för TM, fungerar minst lika bra som TC'n

  • Medlem
  • 2012-10-25 20:58

Det snöar!

God chans på ett bra ex-jobb, ska hälsa på gamla jobbet imorrn samt köpa en iPhone! Weeeeeeee!

Alltså, Siri är ju helt hilarious!
Går det att få en kvinnoröst även på den brittiska engelskan?

Ursprungligen av klarabara:

Alltså, Siri är ju helt hilarious!
Går det att få en kvinnoröst även på den brittiska engelskan?

Nej, men enligt uppgift kan du få den australiensiska Siri att låta ganska sexig. Har inte provat själv.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-10-29 08:33
Ursprungligen av pmarriott:

Nej, men enligt uppgift kan du få den australiensiska Siri att låta ganska sexig. Har inte provat själv.

Synd då att min australiensiska engelska inte är så utvecklad... Kommer bättre överens med den enkelske snubben.

Ursprungligen av AndyK:

Synd då att min australiensiska engelska inte är så utvecklad... Kommer bättre överens med den enkelske snubben.

Det är lugnt. Släng bara in några "no worries, mate" så kommer ni finfint överens.

  • Medlem
  • 2012-10-30 22:15

Blev det en femma eller en fyra ess?

Ursprungligen av klarabara:

Alltså, Siri är ju helt hilarious!
Går det att få en kvinnoröst även på den brittiska engelskan?

  • Medlem
  • 2012-10-28 16:35

Äntligen klar med renoveringen av hallen! Nu ska det bli en skön slapparkväll ikväll!

Blev positivt överraskad av den nya Bond-filmen. Känns som det är "back to basics" och man får med mycket känsla från de gamla filmerna!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-10-29 09:11

Ingen snö och -15. Några dagar till med detta så slipper vi fästingar och annat otyg nästa sommar.

Bevaka tråden