Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag fuskade naturligtvis en del. Kameran vilar på ett räcke. Jag hade sökaren hårt tryckt mot ögonbrynet. Men jag var tvungen att hålla dem med händerna för att få rätt vinkel och hålla slutarknappen nertryckt för bulb-läge. De av er som gjort lumpen kanske kommer ihåg kroppsställning och andningsteknik vid målskytte... de funkar båda mycket väl för fotografi också.
Det där är för övrigt ännu en anledning till att ha sökare på husen. Att kunna stabilisera kameran mot ansiktet är faktiskt värt mycket.
Har alltid använt den tekniken vid fotografering. Jag har väl glömt vad den innebar i detalj, men att före skottögonblicket andas ut halvvägs och hålla andan var en sak jag fick lära mig.
Visst. Även om R:et och det andra A:et inte är speciellt tillämpligt på fotografering.
Ursprungligen av planB:
Har alltid använt den tekniken vid fotografering. Jag har väl glömt vad den innebar i detalj, men att före skottögonblicket andas ut halvvägs och hålla andan var en sak jag fick lära mig.
Ja, precis. Om du har tid innan kan du syresätta blodet med ett par djupa, lugna andetag först, så att din puls blir mindre uttalad. Sedan är det ställningarna också: har man möjlighet att stå på ett knä med armbågen "låst" i knähåligheten har man en fantastiskt stabil plattform att utgå ifrån.
Jag gillar hösten, speciellt om det inte är så mycket regn. Går till jobbet nästa varje dag, riktigt skönt och harmoniskt i jämförelse med t-banan.
Bild 1 är på väg till jobbet i fredags.
Bild 2 är från igår kväll när jag tände braskaminen
Hittade fina isformationer vid en källa här i närheten. Fotograferade med ena handen och hade en kopplad hund i andra handen som drog åt motsatt håll. Därför uteblev intressantare vinklar.