Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som vill beställa iPad mini

Tråden skapades och har fått 335 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Zipped: konstigt att du inte menar att de är lika tunna också eller har du inte läst dig till det?

  • Medlem
  • 2012-10-27 18:18

Kom igen nu Apple! Jag vill ha min Mini med 3G som jag beställde igår. Skicka den bums!
(Jo jag vet att de inte skickas förens i slutet på november, men vem fan orkar vänta? Vill ha den NU!)

  • Medlem
  • stockholm
  • 2012-10-29 12:42

beställde 09.06 (släpptes kl 9) för några dagar sen men inte vart de 2a november tyvärr. gillar också hur Apple trycker in 2 veckor fram tills den 22a november och hur de blandar svenska och engelska
Beställning behandlas Färdig att skickas: 2 weeks Levereras 22 Nov, 2012

vad tror ni, 2 weeks eller 22a nov?

Ursprungligen av knugen:

beställde 09.06 (släpptes kl 9) för några dagar sen men inte vart de 2a november tyvärr. gillar också hur Apple trycker in 2 veckor fram tills den 22a november och hur de blandar svenska och engelska
Beställning behandlas Färdig att skickas: 2 weeks Levereras 22 Nov, 2012

vad tror ni, 2 weeks eller 22a nov?

Ingen som beställde sin i fredags till en svensk adress kommer att få den den 2:a, vi är helt enkelt irrelevanta...

Personligen så kommer jag att vandra iväg till butiken i täby efter jobbet och se om jag kan få tag i en mini då.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-29 12:54
Ursprungligen av knugen:

beställde 09.06 (släpptes kl 9) för några dagar sen men inte vart de 2a november tyvärr. gillar också hur Apple trycker in 2 veckor fram tills den 22a november och hur de blandar svenska och engelska
Beställning behandlas Färdig att skickas: 2 weeks Levereras 22 Nov, 2012

vad tror ni, 2 weeks eller 22a nov?

Jag tror båda. Skickas och levereras är inte samma sak.

  • Medlem
  • stockholm
  • 2012-10-29 13:06

iphone 5 skickades dagen före beräknad leverans och fick den samma dag som planerat, 26e deras uppskattning stämde då lite bättre med färdig att skickas (antal veckor) och leverans
jaja, kanske köper i affär om paddan finns vid release, har för mig jag läste något om att vita var det halvtaskig tillgång på.. =/

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-10-29 16:53

Beställde en vit 16gb mini klockan 09.02 i fredags med beräknad leveransdatum den 16:e november. Ringde till Apple idag för att se om jag kunde lägga till ett smart cover, det gick dock inte men han tyckte att jag kunde avbeställa min iPad och beställa om den istället. Min fråga var ju om den inte skulle bli försenad då, nja det blir nog inte med så mycket isåfall sa han... Det kändes ju inte stabilt så jag la en beställning på ett smart cover istället. När jag nu läser att det är en vecka längre fram om man har beställt fyra minuter efter mig så känns det som ett riktigt beslut!

Ja, men det faktum att den 16:e är det tidigaste datumet man kan få en mini från onlinebutiken är bara dålig stil, den 9:e hade varit acceptabelt, men nu pratar vi ju om totalt 3 veckors leveranstid, så på vilket sätt kunde man köpa minin den 26:e i Sverige? Det här är ju precis som med iPad 2, "beställ det här datumet!" allt det var var en förbeställning, i USA var det i princip den dagen de började skeppas ut.

  • Medlem
  • 2012-10-29 18:46

Jag åker nog till Täby centrum på fredag, köper en på plats och passar på att annulera min order när jag ändå är där. Om Apple inte överraskar en på torsdag och ändrar leveransdatumet till den 2 november (högst tveksamt).

  • Medlem
  • 2012-10-29 18:58

En stilla fråga till alla som beställt wifi-varianten:
Hur resonerar ni kring detta? Använder ni den endast i hemmet, eller parkopplar ni den med er iPhone varje gång ni vill ut på nätet när ni är på resande fot? Själv valde jag en 3G eftersom jag hatar att behöva krångla med parkoppling till min iPhone när man är ute på stan. Lätt värt en tusing extra och lite extra väntetid.

  • Medlem
  • 2012-10-29 19:22
Ursprungligen av Dalle:

En stilla fråga till alla som beställt wifi-varianten:
Hur resonerar ni kring detta? Använder ni den endast i hemmet, eller parkopplar ni den med er iPhone varje gång ni vill ut på nätet när ni är på resande fot? Själv valde jag en 3G eftersom jag hatar att behöva krångla med parkoppling till min iPhone när man är ute på stan. Lätt värt en tusing extra och lite extra väntetid.

Primära användningsområden kommer vara läsning av RSS-flöden (Reeder) och sparade nyhetsartiklar/blogginlägg m.m. (Instapaper). Ger nog även iBooks en chans, och för dessa ändamål duger Wi-Fi gott och väl. Det "jobbiga" blir väl att jag tvingas synka Reeder och Instapaper innan jag beger till jobbet på morgnarna. Är man ständigt på resande fot och känner att man klarar sig med appar som erbjuder offlinelagring så räcker det med Wi-Fi, imo. Vid längre resor parkopplar jag den bara med min iPhone. Något omständligt, men nog värt det i längden. Datapaketet i mitt röstabonnemang stöder trots allt hastigheter upp till 32 Mbit/s, och jag vill dessutom ogärna behöva pynta för ytterligare ett abonnemang som jag antagligen inte lär utnyttja särskilt mycket större delar av året (30 minuters resväg till och från jobbet känner jag inte är skäl nog). Men det är bara jag.

Ursprungligen av Dalle:

En stilla fråga till alla som beställt wifi-varianten:
Hur resonerar ni kring detta? Använder ni den endast i hemmet, eller parkopplar ni den med er iPhone varje gång ni vill ut på nätet när ni är på resande fot? Själv valde jag en 3G eftersom jag hatar att behöva krångla med parkoppling till min iPhone när man är ute på stan. Lätt värt en tusing extra och lite extra väntetid.

Har upptäckt att om du kör tethering via blåtand så krånglar det inte i närheten lika ofta som om man kör wifi...

  • Medlem
  • stockholm
  • 2012-10-30 07:59

någon som vet om ipad mini kommer till någon fysisk butik på fredag utom i apple store dvs. komplett och även några andra web butiker har förväntad leveranstid 3-6 dagar.. den butik som finns fysisk vad jag vet är webhallen men de har ju börjat med ockerpriser (3990:-) för 16gb wifi..

jag kör delat nätverk via min iphone 5, sen får man väl ladda ïphonen lite extra på jobbet så batteriet håller en dag

men ipad mini blir mest ett verktyg i hemmet så det blir inte mkt resande med den..

  • Medlem
  • 2012-10-30 09:26

Webhallen har i alla tider saltat priset på iOS-enheter ordentligt.

1 inlägg raderat ur tråden. Annonser om byten etc. ska tas i avsett forum.

/ Mod

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-30 22:25

Tror ni man kan få tag i en iPad mini i Täby på fredag ifall man kommer dit vid 8? Känns ju som de borde få ordentligt med enheter!

  • Medlem
  • stockholm
  • 2012-10-31 10:06
Ursprungligen av lAlA:

Tror ni man kan få tag i en iPad mini i Täby på fredag ifall man kommer dit vid 8? Känns ju som de borde få ordentligt med enheter!

Hoppas de för alla som åker dit, själv är jag lat nacka bo så väntar på min beställning (22a nov) eller köper i affär om de finns i lager innan och avbeställer från apple.
vet inte om de ger någon info om man ringer butiken men testa ring imorgon och se va de säger?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-10-31 11:15

Siba verkar sälja den i vissa butiker i fredag kl 08.00, för de få som lyckats med kombinationen inget jobb men ändå pengar över
Årets hetast nyheter

  • Medlem
  • stockholm
  • 2012-10-31 14:46
Ursprungligen av dhanjel:

Siba verkar sälja den i vissa butiker i fredag kl 08.00, för de få som lyckats med kombinationen inget jobb men ändå pengar över
Årets hetast nyheter

bananas!! jag som e lat nackabo fick ju lite kli i fingrarna, ska man hänga på siba dörrn kl 8 på morgonen eller ej?
frågan är ju bara hur mycket den kommer kosta hos SIBA?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-10-31 11:12

inwarehouse ändrade leveransdatum till tidigast 11:e, så avbokade min. får se om någon lokal butik har nåt ex, men känns tveksamt.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-10-31 15:18

Siba brukar väl ha samma priser som alla andra apple-återförsäljare har jag för mig.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2012-10-31 16:00

Macoteket får in 10 nov fick jag som svar när jag tänkte lägga en föhandbeställning idag.

  • Medlem
  • 2012-11-01 08:25
Ursprungligen av niclasc:

Macoteket får in 10 nov fick jag som svar när jag tänkte lägga en föhandbeställning idag.

Frågan är hur det är med digitalinn i Stockholm? Orkar inte ta mig ut till täby fredag morgon (innan kl 08.00), frågan är om Elgiganten på Kungsgatan kommer att få in den.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-11-01 08:26

Jobbigt det blev nu, MM i Växjö tar 3995 för nya ipad4. Då skiljer det bara 1000kr mellan modellerna.

Nevermind, de kallade produkten för "Nya iPad", då tar man ju för givet att det är den nya, men det var visst den gamla nya. Riktigt fult.

Senast redigerat 2012-11-01 10:12
  • Medlem
  • stockholm
  • 2012-11-01 08:59
Ursprungligen av dhanjel:

Jobbigt det blev nu, MM i Växjö tar 3995 för nya ipad4. Då skiljer det bara 1000kr mellan modellerna.

ja de va ju bra pris, men jag kör mini ändå pga storleken.. dock e jag ju sugen på den bättre skärmen i 4an..

Ursprungligen av dhanjel:

Jobbigt det blev nu, MM i Växjö tar 3995 för nya ipad4. Då skiljer det bara 1000kr mellan modellerna.

Nej. För iPad gen 3 inte 4.

Gen 4 kör A6X och i annonsen står det A5X. Fortfarande retina men den "utgångna" modellen.

  • Medlem
  • 2012-11-01 10:01
Ursprungligen av dhanjel:

Jobbigt det blev nu, MM i Växjö tar 3995 för nya ipad4. Då skiljer det bara 1000kr mellan modellerna.

Enda jag hittar på deras hemsida är att de tar 3 995 för 3:e generationens iPad. Var hittar du information om "fyran"?

Fan. Ja, nu blev det jobbigt.

Ursprungligen av san:

Enda jag hittar på deras hemsida är att de tar 3 995 för 3:e generationens iPad. Var hittar du information om "fyran"?

Fan. Ja, nu blev det jobbigt.

Det finns ingen fyra till salu för 3990:- än. Modellnummer på MediaMarkt och Elgiganten säger MC705 vilket är tredje generationens iPad då fyran heter MD510KS. Svart 16GB WiFi only alltså.

Ursprungligen av dhanjel:

Jobbigt det blev nu, MM i Växjö tar 3995 för nya ipad4. Då skiljer det bara 1000kr mellan modellerna.

Nevermind, de kallade produkten för "Nya iPad", då tar man ju för givet att det är den nya, men det var visst den gamla nya. Riktigt fult.

Fast Apple valde ju att kalla "trean" för "nya ipad", det är naturligt att en återförsäljare använder producentens namn på produkten.

Ursprungligen av Magnus.K:

Fast Apple valde ju att kalla "trean" för "nya ipad", det är naturligt att en återförsäljare använder producentens namn på produkten.

MediaMarkt har ju gjort rätt på sin webbsida iaf. Där väljer dom att skriva iPad Gen 3.

Bevaka tråden