Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 5 - kommer ni köra med eller utan skydd?

Tråden skapades och har fått 134 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av keptang:

Inga repor/märken sen den 24e September.

Min har märken. I ungefär samma utsträckning som alla andra telefoner jag har haft de senaste 10 åren.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-12 15:33
Ursprungligen av Egget01:

En liten fråga till er som e "tuffa" nog att köra utan skal eller väska. Har eran I5:a klarat sig bra eller blir den lätt repig?

Inte ett dugg sedan releasedagen.

Jag använder inte skydd på mina prylar. Ändå är dom i ett fantastiskt skick när dom säljs. Märkligt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-10-12 15:56

Åhh nu blir jag ju sugen att go nude

inte en repa på min, kört utan skal sedan släpp

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-10-12 20:33
Ursprungligen av stile:

Nu har jag skipat fodralet, kör commando även i jackfickan. Det blev för krångligt med det stora fodralet från Hard graft även om det var snyggt. Men det ska funka praktiskt också och eftersom jag använder iPhonen mycket även på stan så blir det lättare och går snabbare utan fodralet som var för klumpigt.

Bra där

Jag kör svenskt från Gnosjö . Allt i kalvskinn och riktigt hantverk. Finns både till tidigare iPhone och som i mitt fall iPhone 5.
Mobile Case KL 14:12 for iPhone 5 - KL

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-10-23 17:31

Har precis fått min svarta femma, mitt sim, ett (billigt) TPU-fodral och ett mycket trevligt skärmskydd.

Så:
Hur har era oskyddade svarta lurar klarat senaste månaden?

(Är inte helt bekväm att gömma en så fin telefon i billig plast, men vet också att min iPhone 4 har klarat sig väldigt bra i sitt SwitchEasy Vulcan-skydd.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-23 17:48
Ursprungligen av Micke F:

Så:
Hur har era oskyddade svarta lurar klarat senaste månaden?

Jag hade ett fodral första tiden när jag hade iPhonen i fickan. Men fimpade det ganska snart och nu har jag min svarta iPhone utan skydd överallt och ännu har jag inte fått någon repa. Den verkar vara tålig.

Ursprungligen av Micke F:

Hur har era oskyddade svarta lurar klarat senaste månaden?

Min svarta femma har hunnit bli lite skavd i kanten på ett par ställen. Jag betraktar det som patina, inte slitage. När den ligger i fickan har jag ett tunt läderfodral på. Den har åkt i golvet ett par gånger också, den hala rackaren.

Bryr mig inte alls om repor på större delen av telefonen och lite små repor på skärmen kan man leva med. Har en gammal iPod Touch som fortfarande funkar alldeles utmärkt och ser rätt bra ut för att vara typ 5 år gammal och välanvänd.
Det som oroar mig dock är om skärmen skulle spricka. Verkar rätt vanligt, så jag överväger att skaffa nåt för att skydda mot det. Insåg häromdagen att iPhone 5 är rätt hal, då jag var nära att tappa den på ett betonggolv på jobbet.

Ursprungligen av Laseranders:

Bryr mig inte alls om repor på större delen av telefonen och lite små repor på skärmen kan man leva med. Har en gammal iPod Touch som fortfarande funkar alldeles utmärkt och ser rätt bra ut för att vara typ 5 år gammal och välanvänd.
Det som oroar mig dock är om skärmen skulle spricka. Verkar rätt vanligt, så jag överväger att skaffa nåt för att skydda mot det. Insåg häromdagen att iPhone 5 är rätt hal, då jag var nära att tappa den på ett betonggolv på jobbet.

Var har du sett att skärmen har lätt att spricka på iPhone 5 ? På 4:an var det mycket skriverier om det - på 5:an har jag inte sett något om det specifikt.

Ursprungligen av adress@mac:

Var har du sett att skärmen har lätt att spricka på iPhone 5 ? På 4:an var det mycket skriverier om det - på 5:an har jag inte sett något om det specifikt.

Nej, jag tänkte mer på iPhone i allmänhet, inte specifikt iPhone 5. Det är möjligt att den är mycket hållbarare än tidigare versioner, men å andra sidan, den har varit ute kort tid och jag finner det osannolikt att ingen nånsin kommer få sprucken skärm vid normal användning.
Efter att ha sett en del tester på youtube verkar den sjukt hållbar, men har man maximal otur och den landar helt fel på en hård yta så kan skärmen spricka och även om den fortfarande funkar är det inte vackert.

Ursprungligen av Laseranders:

Nej, jag tänkte mer på iPhone i allmänhet, inte specifikt iPhone 5. Det är möjligt att den är mycket hållbarare än tidigare versioner, men å andra sidan, den har varit ute kort tid och jag finner det osannolikt att ingen nånsin kommer få sprucken skärm vid normal användning.
Efter att ha sett en del tester på youtube verkar den sjukt hållbar, men har man maximal otur och den landar helt fel på en hård yta så kan skärmen spricka och även om den fortfarande funkar är det inte vackert.

Men å andra sidan verkar det inte alltför komplicerat att byta. Installing iPhone 5 Display Assembly - iFixitÄven om man kanske skulle vara en smula nervös när man startade den efter en sådan manöver.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-11-04 19:03
Ursprungligen av Niklas99:

Men å andra sidan verkar det inte alltför komplicerat att byta. Installing iPhone 5 Display Assembly - iFixitÄven om man kanske skulle vara en smula nervös när man startade den efter en sådan manöver.

Dock kostar utbytesdisplayerna sjukt mycket för tillfället. Såg en säljare som tog $1200. Vet inte riktigt hur han tänkte där.

Bevaka tråden