Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmen slocknar inte vid samtal

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problem med att när jag ringer någon så går inte skärmbilden ner i mörkt läge, eller hur jag skall uttrycka mig!
Alltså, när jag ringer någon och håller luren mot örat, så kommer jag hela tiden åt ljud av- ikonen.....Någon annan med samma problem?

Har du testat återställa telefonen?

Jag har samma problem och har både återställt och sökt på forum. Inget har hjälpt än så länge o jag tvingas använda headsetet vilket jag oftast inte vill. Det har nämnts på något forum att ’proximity sensorn‘, den som känner av att du närmar luren mot huvudet, inte fungerar som tänkt efter en av uppdateringarna 4.x eller 5.x. Finns det någon lösning är även jag tacksam för svar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-05 02:08

Hur gammal är telefonen? Är den nyinköpt och det inte fungerar efter omstarter och återställningar så ska du naturligtvis lämna tillbaka den och få den utbytt.

Jag hade samma problem när jag köpte min iPhone 4 i en Teliabutik. Jag gick tillbaka till butiken efter en vecka och fick en ny. Det tog förvisso tre dagar att få den nya telefonen men det kunde jag leva med.

1
Bevaka tråden