- anon17419213
- Medlem ●
- 2012-12-23 21:57
Hej,
Allt började med en iPhone 3G jag blev som förälskad rakt igenom, denna simpla men ändå så avancerade enhet.
Hur kan detta var möjligt?
Sen kom 3Gs, prestanda ökade och man kände sig inte komplett pga. att andra enheter fattades.
Man började googla runt, såg vem skaparen var Steve Jobs! Började läsa om denna människa (eller är han en utomjordisk varelse?) fascinerades utav berättelsen om skapelsen som har förgyllt mitt liv.
Steve Wozniak han som verkar kunna göra en komplett enhet utav bara skogsmaterial, rena rama Macgyver!
iPhone 4 gjorde sin debut, självklart satt man som klistrad vid datorn när den lanserades.
Många sa att den enheten inte skulle vara något bra, men jag såg med mina ögon att den skulle slå igenom totalt!
Vad är detta? vad är denna skapelse som kallas iPAD? Denna måste jag HA! Blev helt förbluffad!
En bärbar enhet som är smidig och ändå så pass stor att den är bekväm att surfa på.
NEJ!!!!!!!! Vad fan händer !!!! 5 oktober 2011, min nya förebild dör! Min Mentor!
Känns som att hoppet är ute, varför händer detta?
iPhone 4s vad är detta? Siri? Kan det var möjligt igen att jag kommer bli lika kär i denna produkt?
Självklart! Allt känns så perfekt, så simpelt så helt fantastiskt.
Min iPad börjar bli lite efter, dags att uppdatera till den underbara enheten som kallas iPAD 2.
Sliter ivrigt upp förpackningen och känner på den, gud APPLE har lyckats åter IGEN!
Nu börjar man känna sig ganska så less på min MS dator, gud det är verkligen inget jag längre vill ha.
Börjar kolla runt på internet.
Slutar med att man köper en MBP late 2011, uppgraderar den till 8 GB ddr3 ram samt en SSD disk.
Gud vilken underbar känsla allt bara flyter på allt känns underbart.
Nu börjar min server som är MS kännas helt åt helvete, vad skall det bli.
Föll på en Mac mini mid 2011, självklart efter ca 6 månader så rasar hårddisken, skrivarhuvudet blev kaput.
Uppgraderar till en SSD 64GB och känner att den blir lite rappare, beställer 8GB DDR3 ram så den klarar av allt som jag önskar.
Men min D-link router fungerar inte så bra som jag vill (kanske inbillar mig) blir iaf ett inköp utav en Airport Extreme 5th gen.
Mina klienter som streamar från serven är kanske inte så bra som jag tror?
Inhandlar 2st ATV2 och är super nöjd även med dessa!
GUD!
Alla kollar på mig som att jag vore dum i huvudet, det finns ju inga program till Mac?
Finns det inte är alltid mitt svar, jag använder alla program som jag önskar till min Mac som jag använde mig utav i MS.
Endast ett program som jag använder till bildskärmskalibrering, spectracal CalMan 5 som inte finns till Mac, men detta löser sig med Pararellse.
Har aldrig varit med om strul, förutom när hårddisken crashade på min mac mini.
Inge mjukvare problem, medans MS strular det hela tiden med drivrutiner m.m.
Nu är nästa inköp en iMac, iPhone 5s, Ipad 4.