Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kraschad ipad

Tråden skapades och har fått 57 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av stellan ekegren:

Joacim / vad kan du utläsa av meddelandet jag fick i ipaden.? ( Bilden är ihopslagna foton av skärmen som jag tog med iphonen )

Den försöker starta upp din Ipad i ett felsäkert läge och misslyckas direkt då kärnan i operativsystemet packar direkt. Detta tyder antingen på att den inte kan läsa in operativsystemet (lagringen) eller att något är fel med minnet i din Ipad då den inte kan läsa in innehållet till minnet från lagringen.

Oavsett vad är den troligen bortom all räddning.

Joacim /
tack för det....

Om du kan ladda upp dom så kan folk titta på meddelandena du fått och ge dig ett hum om vad det kan vara.

Ursprungligen av grenhall:

Om du kan ladda upp dom så kan folk titta på meddelandena du fått och ge dig ett hum om vad det kan vara.

Ursprungligen av keptang:

Tack, keptang, för en inramad blå ruta med ett frågetecken i. Jag håller med. Om iPaden har reducerats till detta är det något fel som är trasigt.

Ursprungligen av pmarriott:

Tack, keptang, för en inramad blå ruta med ett frågetecken i. Jag håller med. Om iPaden har reducerats till detta är det något fel som är trasigt.

Men vad faaaan! Nu då?

Nu, så!

Får du dessa meddelande även idag?

Den måste ha gjort en boot redan innan denna då den går in i Safeboot och inte kan läsa in OS-version.

Ser ut som en korrupt installation av iOS och inget annat. Minnesläckage också.

Greenhall /Nej , det dök upp plötsligt och har aldrig synts mer.. ( bilden är ett antal ihopslagna iphone foton )

• Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-08 14:11

Detta var nog det mest besynnerliga jag har sett och läst när det kommer till iPad.

Givet att Apple ska ersätta dig med ett nytt exemplar.

Stellan du har PM

Nalle / tack för det..

• Medlem
  • Uppsala
  • 2013-01-08 17:14

Jag skulle tro att du har hyggliga chanser att få den reparerad på reklamationsrätten om den varken fuktskadats eller har märken av yttre våld.

Visserligen är det du som ska bevisa att felet funnits redan när varan levererades, men eftersom det saknas märken av yttre våld på Ipaden och jag antar att den har fuktdetektorer (som telefonerna) så borde det vara enkelt att bevisa att felet fanns vid leveransen.

Det enda som kan bli klurigt är om Apple hävdar att iPad:en blivit förstörd via felaktig inladdning av mjukvara. Något som inte andra serviceproviders kan säkerställa. Dom har ju rätt fria bollar med det kan man säga. Sedan tror jag inte att det skulle hända men dom hade rent teoretiskt hävda det.

Greenhall / känner mej själv som din beskrivning : "Ser ut som en korrupt installation av iOS och inget annat. Minnesläckage också."

..men det får jag ta med min shrink....

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2013-01-08 19:49

Fick liknande på min förra iPhone. Kan se om jag hittar någon bild på det. Fick ta det på försäkringen

• Medlem
  • Gränsfors
  • 2013-01-08 19:54

Är det bara jag som inte kan se bilderna? Dock så syns bilden på Facebook...
Får bara upp detta mess utav länken:

Sidan du letar efter verkar inte finnas. Gå tillbaka till forumets förstasida för att försöka på nytt.

• Administratör
  • Lund
  • 2013-01-08 19:58

Jag fick liknande på min iPhone 3G när jag hade den. Fick den utbytt efter att hävdat reklamationsrätt.

Greenhall / kan jag påverka hur en uppgradering görs..? jag bara trycker på uppgradera ( appen ) å sen ska det vara klart...eller?

Greenhall / kan jag påverka hur en uppgradering görs..? jag bara trycker på uppgradera ( appen ) å sen ska det vara klart...eller?

Nej det kan du oftast inte. Om du inte laddat hem programvara själv från någon plats på nätet och sedan försöker lägga in den. Det borde inte fungera men det finns säkert dom som roat sig med korrupta ipsw-filer(installationsfiler för iOS) på nätet. Sedan är jailbreak utspritt och Apple ogillar det. Men jag hoppas att det inte är så utan att dom kan erkänna sina misstag och ge dig en ny.

avse / ser väldigt lika ut som i min ipad...." we are hangin here "

thor / kollade apple telefonen först och sen gav dej en utbytes...?

Tyvärr hade jag en massa bilder jag fingermålat i ipaden som går förlorade ...men va fan, som tiden, som vingslagen, det kommer nya....

www.stellanekegren.se

Tyvärr hade jag en massa bilder jag fingermålat i ipaden som går förlorade ...men va fan, som tiden, som vingslagen, det kommer nya....

www.stellanekegren.se

Fina målningar! Har du ingen backup?

tack...!..tänkte inte på de...Har icloud men vet inte om mina arbeten är kopplade dit...hur kollar jag det.?

tack...!..tänkte inte på de...Har icloud men vet inte om mina arbeten är kopplade dit...hur kollar jag det.?

Sparas inte dina arbeten i kamerarullen? Kolla iPhoto och fotoströmmen för ditt iCloud-konto.

inget överfört, inga backups från pro create.
..bara att jobba vidare..

Senast redigerat 2013-01-09 08:07

Greenhall / ska kolla...

Bevaka tråden