- SJ.B
- Medlem ●
- 2013-01-25 09:48
Hej. Jag går direkt på problemet. Adobe Flash. Jag tycker att min dator, en PowerBook A1138 med system OsX 10.5/ 1.67Mhz borde rimligtvis räcka till för att kunna använda och se Flachbaserad media på Internet? Långt mycket sämre datorer, smartphones och tablets med klart sämre prestanda har inga problem med Flash-stödet då det pågår en ständig anpassning oavsett modeller och bestyckningar tydligen. Så man undrar varför Apple eller Adobe rent av skiter i oss som fortfarande tycker PPC datorerna fungerar oerhört bra och gärna ett tag till. Varför har ni glömt oss samt tvingar oss att köpa dyra datorer igen bara för en uppgraderingsmiss, bara för att det slarvas med mjukvara som lätt borde gå att rätta till? Kan man emulera och köra ett gammalt system tex. Os9 eller köra Windows i Macen så är det ju löjligt att få detta Flashproblem över sig som något onåbart. Eller finns det något annat tillägg att använda (tredje part) som löser detta tråkiga svek? Det märkligaste är ju att innan man aviserade om Inteldatorernas inmarsch på marknaden så fungerade all Flachgrafik genom äldre versioner och även system. Men i en handvändning så dog hela skiten ut. bara sådär?? Vad hände och varför? Varför kan man inte ens se dåvarande media som en gång fungerade? För mig kändes detta som man stängde dörren, krypterade om låset till denna och vägrade släppa in oss igen, till den plats som en gång var fri att få ta del av. Vad var det för fel på den tidens strömmande media då? Om något fanns, varför fick inte jag valet att ta den risken då bara ett musklick ifrån? Hur och varför kunde någon bara få bestämma och göra detta svingande trollslag som tog ihjäl möjligheterna och idag ställer var enda person som når OSX 10.5 på backen med kalsongerna vid knäna? Det här gör att man känner sig påtvingad att köpa en ny dator bara för en struntsak jag inte varken ser och finner logiken i, eller möjligheten att rätta till hur jag än letar och försöker finna vettiga svar på. Hur ska jag göra, vad finns det för lösningar på detta enkla skitproblem? Är det dags att byta till PC nu efter 30 år med Mac? Om Adobe skiter i detta och inte vill samarbeta längre, varför kommer inte Apple med någon egen lösning i Safari för oss trogna användare då? Förr tog man sådant här på allvar, nu skiter man helt enkelt bara i det. Jag får väl ta min rätt mycket klenare Iphone och titta på strömmande media då.. Sjukt.
Vad göra?:confused: