Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hitta en bra sida för att använda iPad i yrkesutövning

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har känt mig ganska ensam om mina ambitioner att på allvar använda en iPad i mitt yrkesutövande, men det visar sig att vi är ganska många här på 99 som gör det.
Nu undrar jag om det finns någon bra sida för professionella användare, som går steget längre och föreslår lösningar för att komma runt olika problem och hinder samt har förslag på helhetslösningar/kombinationer av appar?
Om inte... Skulle detta vara något som 99 eller någon duktig medlem skulle kunna tänka sig att göra? Jag känner väldigt många som har iPads idag, men som har svårt att hitta lösningar som fungerar för dem i deras arbete. Många hittar en halvbra lösning, kör fast och ger upp. Jag gav upp på min första iPad som införskaffades strax efter att den hade släppts i USA. Då hittade jag inget vettigt sätt att använda den, mer än Pages och Numbers.
Nu har jag kommit längre, men senast igår fick jag tips om Evernote här på 99 så det finns garanterat mycket mer att upptäcka. Vet inte om det är något som intresserar någon annan, men jag tror att det skulle finnas ett behov av en sån sida.
Under tiden tackar jag för alla bra tips och idéer som dyker upp här!

Senast redigerat 2013-02-03 02:42

Det bästa är nog om du ställer konkreta frågor om de problem du behöver lösa. Begreppet professionell användare blir lite luddigt. Man kan vara professionell filmare eller grafiker eller journalist eller vad som helst.

Exakt! En sida där olika yrkesutövande användare kan tipsa om appar och lösningar inom sitt område. Jag är inte ute efter ett konkret svar på en konkret fråga i denna tråd, utan mer ett forum som listar olika yrkesmässiga användningsområden för en iPad och hur lösningarna ser ut. Jag har en kompis som är ljudtekniker och en som är geoingenjör. Båda använder en iPad i fält, med områdesspecifika appar, men har själva fått hitta lösningar som fungerar mer eller mindre bra utifrån det helhetsbehov de har.
Jag tycker det är helt ok om ingen svarar eller gör något av det här. Det var bara en idé som poppade upp i skallen.

1
Bevaka tråden