Hej. Jag har klantat till ett ansträngt försök till att byta ut en trasig dc-strömkontaktsanslutning på mitt kretskort 922-9663-A.
Detta sitter i min MacBook A1138. Dvs i PB 1.67 HigRes. PPC. Den sista PB´n med PPC innan Intel invaderade Apple.
Jag har förmodligen brutit någon av ledarna på kretskortet som är anslutet till dc-kontakten.
Det jag behöver hjälp med är ett ev. strömschema/kretskortslayout, en weblänk eller vad som helst, som visar vad som är vad och hur dessa stift på kontakten är anslutna och var det tar vägen, till vilka funktioner.
Det jag misstänker är att jag brutit +ledaren och vill veta om jag kan brygga över den, med att dra en separat ledare till en annan kontaktpunkt.
Någon som förstår mig och vet var man kan hitta ett schema eller om jag får dela dina erfarenheter , är guld värd.. (Felet jag åsamkade uppkom vid försöket att lossa kontakten från kortet. Jag var förb.. försiktig men tydligen inte nog..)
Något som vore bra att veta är om kretskortet är upplagt i fler än två lager?
Men som sagt.. ett schema eller skiss eller ett gott seriöst råd, skulle kanske hjälpa mig att få igång min burk igen. Tacksam för lite hjälp..