Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Endnote för Ipad

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-02-07 08:35

Nu har Endnote för Ipad släppts i Appstore och under introduktionstiden kostar det bara 7 kr istället för 70. Jag har använt det de senaste dagarna och tycker att det fungerar väldigt bra. Jag synkar mot mitt Endnotebibliotek och får läs och anteckningsbara PDFer samt all annan bibliografi direkt i Ipaden. Vad jag inte gillar är att understrykningar som gjorts i datorn inte följer med till Ipaden och vice versa, annars är jag på det hela taget väldigt nöjd. Appen går dessutom att synka mot dropbox.

Eftersom jag inte luskat ut hur man gör "snygga" länkar ännu får ni hålla till godo med en sådan här.
https://itunes.apple.com/se/app/endnote-for-ipad/id593994211?mt=8

Verkar lovande. Jag har ingen iPad och vet inte vad jag skulle ha för användning av en. Men Endnote för iPad hamnar definitivt på plussidan. Det tror jag att jag skulle använda.

Själv kör jag Bookends, som är en konkurrent till EndNotes.
Jag skrev en kort recension om bådas iOS dito för en grupp forskare och då kunde man inte lägga in nya böcker, tidskrifter etc i EndNote för iPad, så man var tvungen att mata in i EndNote på Mac och sedan synkronisera det med EndNote for iPad. Hur det är nu vet jag inte.

Bookends motsvarighet till Endotes for iPad som heter Bookends on Tap har inte det problemet. Där kan du mata in alla uppgifter på iPaden eller iPhonen och sedan synkronisera det med Bookends på Mac och visa versa.

• Medlem
  • Trondheim
  • 2013-02-07 15:52

Appen har onekligen en hel del brister. Att man inte kan söka vettigt hade jag inte ens upptäckt, det förutsatte jag bara. Man får hoppas att det blir bättre i framtiden. Oavsett är det för de som redan använder Endnote definitivt köpläge.

1
Bevaka tråden