Skall beställa ipad till alla elever samt personal på skolan. Alla kommer att vara öppna, dvs var och en kommer att ha sitt eget apple id.
Frågan är följande: Kan man beställa ex pages samt andra program som skolan skall betala innan man lämnar ut dem till eleverna och att dem sedan lägger in sitt apple id. Kommer pages och det andra då att uppdateras som det skall? Tacksam för hur jag skall göra med detta.
Andra frågan är om hitta min Ipad kan installeras på alla enheter så att jag som administratör kan se var dem är eller måste det vara knutet till deras eget apple id ?
Med andra ord undrar jag ju om man kan förinställa program som jag vill skall vara på elevernas ipads, ungefär som apple lägger till vissa appar som standard vid köp.
tredje frågan: Jag vill också köpa in tangentbords case som skyddar ipaden samt gör att eleverna kan skriva uppsatser och annat lättare. Tips på vilken sort som kan passa uppskattas. Jag har ju läst att logitecs ultra tunna är bra men den är också rätt så dyr. Caset skall passa till ipad 3
Tack på förhand
Jocke