Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hitta min iPhone värdelöst?

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Googlat lite, det finns tydligen de som bara sitter med alternativet direkt också

Tyvärr har jag inte hittat någon lösning än. Gjorde en soft reset vilket ledde till flimrande skärm. Rättade tack och lov till sig efter en omstart, puh. Den var inte skoj att titta på.

Du svarade inte på om du har en Exchange-profil eller dylikt installerad. Om du tar emot företagets e-post kan det mycket väl vara så att du därmed är tvingad till lösenkod inom en viss tid.

Jag slarvade lite i mitt läsande där och du har helt rätt så klart. Raderade Exchangekontot och vips dök de andra tiderna upp.

Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • 2013-04-13 17:08

Man kan komma undan...

Ursprungligen av Todd:

Inställningar/Allmänt/Begränsningar

Slå på "Aktivera begränsningar"

Inställningar/Allmänt/Begränsningar/Platstjänster. Ändra till "Tillåt inte ändringar".

Funkar inte detta för att hindra någon att slå av "Hitta min iPhone"?

Jo det stämmer, men jag har lagt märke till att man kan komma undan genom att slå av wi-fi... Detta är en funktion som jag skulle vilja kunna blockera

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-13 18:01
Ursprungligen av zOlid:

Jag skrev ett mail till apple som förslag på det här. Men det står att dom inte svarar på requests men läser dom.
Men jag kan ju inte vara den enda som tänkt såhär. Det måste ju vara en funktion som folk ändå skulle vilja ha.
Men jag kan tänka mig på att folk som gnäller på "rättigheter" osv om allt skulle börja gnälla. Men man behöver ju redan nu ett apple id så detta gör ju ingen skillnad i det stora hela.

Och om man har glömt sitt lösenord till sitt AppleID då? Då bör man kunna Återställa den.
Lösenordet på iCloud kan man ju ändra om man har glömt det, men det är värre på iPhonen....

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-04-17 14:17
Ursprungligen av kenjon:

Och om man har glömt sitt lösenord till sitt AppleID då? Då bör man kunna Återställa den.
Lösenordet på iCloud kan man ju ändra om man har glömt det, men det är värre på iPhonen....

Då får man väll återställa sitt apple ID lösenord som man ändå måste göra för att kunna använda sitt apple igen.
Är väll knappast något problem? Förstår inte vad du menar riktigt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-18 21:05

Visst kan du återställa ditt AppleID-lösenord på iCloud.com. Men om du inte kommer in i iphonen, och iTunes inte får återställa den utan det lösenord som ligger i iPhonen (som är ditt gamla AppleID-lösenord), är det ju kört.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-04-21 00:06
Ursprungligen av kenjon:

Visst kan du återställa ditt AppleID-lösenord på iCloud.com. Men om du inte kommer in i iphonen, och iTunes inte får återställa den utan det lösenord som ligger i iPhonen (som är ditt gamla AppleID-lösenord), är det ju kört.

Men jag hänger fortfarande inte med hur du tänker.
Om du byter lösen ord på ditt apple id så använder du ju givetvis det för att återställa. Menade inte att lösenordet skulle vara "låst i telefonen" dvs att det är där man läser och godkänner det från. Utan att det godkännes mot kontot som telefonen är låst till.

Detta kräver ju såklart internet. Och då tänker du säkert "ja men om du inte vill använda dator för att resetta då?"
Då säger jag: Ja men om du kan komma in på telefonen tillräckligt för att kunna göra en reset därifrån är nog chansen att du kan komma ut på internet via wifi eller 3g ganska stor.
Och är telefonen helt låst. Så kan du ändå inte resetta från menyerna i telefonen. Utan måste göra en hard reset eller via datorn.
Och måste du göra hard reset kan man även lägga upp det så att när den är resettad att den då kräver lösen till ditt apple id.

Och även om det skulle vara så. Så skulle detta ändå kunna gå att lösa genom att dom gjorde det på de sättet att om du inte har ditt apple id lösenord som är "låst på din iphone" så har du en kod du kan hämta inne på ditt apple id konto eller liknande. Som du kan använda för att resetta telefonen.
Men det ska inte behöva vara så krångligt heller.

Summa sumarum är att det inte behöver vara krångligt eller så svårt att lösa. För det finns 100 sätt att göra detta på som skulle vara sjukt mycket säkrare än vad det är nu. Och det kan läggas in som valfritt också.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-06-13 16:50

Nu kommer ju funktionen man väntat på i nya iOS 7.
Skönt att dom ändrat på det hela och find my iphone faktiskt gör någon nytta.

Äntligen! De har verkligen tänkt till! Som jag har förstått det så ska det inte gå att ominstallera telefonen utan att ens Apple-ID anges. Perfekt! Nu kommer funktionen faktiskt till användning om man skulle få den stulen.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-06-13 23:27
Ursprungligen av korthoga:

Äntligen! De har verkligen tänkt till! Som jag har förstått det så ska det inte gå att ominstallera telefonen utan att ens Apple-ID anges. Perfekt! Nu kommer funktionen faktiskt till användning om man skulle få den stulen.

Exakt.
Är skönt att dom äntligen fixat till detta.
Jag kan inte vara den enda som skrivit till Apple om att fixa detta.
När man ändå har en sådan bra funktion som "find my i*device*" så är det ju bra om det inte går att kring gå den så lätt som det varit hittills.
Detta kommer göra iPhones och liknande mycket säkrare mot stöld. (eller iallafall göra dom mindre stöld benägna)

Bevaka tråden