Precis en sådan klocka har ju funnits... Den slog aldrig av någon anledning. Min polare som jobbade på Bluetooth SIG hade fått en via jobbet. Så vad är egentligen nytt med den här - och framförallt varför skulle denna slå när ingen annan gjort det hitintills?
Definiera "slå".
Pebble är ett av de mest framgångsrika Kickstarter-projekten och användarna är generellt sett nöjda, så jag skulle nog säga att det är en lyckad produkt redan nu. Projektet var det det som dragit in mest pengar dinintills för Kickstarter med över 10 miljoner dollar från 68.928 supporters. Och dessa pengar har inte varit kastade i sjön, de har lyckats skapa produkten de ville göra och levererat den till de som stöttade projektet.
Så det beror lite på hur man mäter framgången, hur man definierar "slå". Det är en absolut en nischad produkt, men det spelar mindre roll, även nischade produkter kan vara lyckade.
Sen att den inte säljs på bensinmacken eller följer med i barnboxen är en annan sak, tror inte det är en produkt för alla. Men de som testat den, inklusive mig nu, verkar tycka den är användbar.