Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En dag med Pebble

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac:s redaktör Adrian Bengtson har inte använt ett armbandsur på femton år, men gick med på att ge den smarta klockan Pebble en chans. Efter en dags användning funderar han över vad klockan betyder för Apples påstådda "Iwatch".

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

99mac:s redaktör Adrian Bengtson har inte använt ett armbandsur på femton år, men gick med på att ge den smarta klockan Pebble en chans. Efter en dags användning funderar han över vad klockan betyder för Apples påstådda "Iwatch".

Läs hela artikeln här

Casio har ALDRIG varit den häftigaste klockan!

  • Medlem
  • International user
  • 2013-05-17 18:27
Ursprungligen av Micke W:

Casio har ALDRIG varit den häftigaste klockan!
http://media.techeblog.com/elephant//ul/24805-450x-hpcalculatorwatch.jpg

En sådan har jag, fast i stål

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-05-17 18:34

Fin artikel, skulle dock vara intressant att veta vilka funktioner som man får tillgång till, som är begränsade i kombination med en iPhone, om man använder en androidlur i stället.
Kanske fel forum för det..

Ursprungligen av mattiL:

Fin artikel, skulle dock vara intressant att veta vilka funktioner som man får tillgång till, som är begränsade i kombination med en iPhone, om man använder en androidlur i stället.
Kanske fel forum för det..

Know your enemy...

Ursprungligen av mattiL:

Fin artikel, skulle dock vara intressant att veta vilka funktioner som man får tillgång till, som är begränsade i kombination med en iPhone, om man använder en androidlur i stället.
Kanske fel forum för det..

Tycker inte det är fel forum, ska kolla med @adrian b om han har någon koll, annars får vi leta lite.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-05-17 19:39

Tyvärr tycker jag att Pebble är riktigt ful och jag skulle inte vilja ha en sådan på min arm. Om Apple skulle släppa något liknande litar jag att det görs med stil. Den behöver inte nödvändigtvis lanseras som en klocka, kanske mer som ett armband…

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-17 20:24
Ursprungligen av joakimo:

Tyvärr tycker jag att Pebble är riktigt ful och jag skulle inte vilja ha en sådan på min arm. Om Apple skulle släppa något liknande litar jag att det görs med stil. Den behöver inte nödvändigtvis lanseras som en klocka, kanske mer som ett armband…

Ett armband som talar om för dig att det ringer eller kommer ett sms?
Vitsen med Pebble är att kombinera funktioner och tar dom bort klockfunktionen kan man lika gärna vara utan armband helt.

Ursprungligen av mattiL:

Fin artikel, skulle dock vara intressant att veta vilka funktioner som man får tillgång till, som är begränsade i kombination med en iPhone, om man använder en androidlur i stället.
Kanske fel forum för det..

Det vore absolut något att ta upp om vi skulle göra en djupdykning i Pebble, i detta fall handlade det dock bara om lite reflektioner kring en kort tids användning. Jag har fortfarande väldigt dålig koll på Pebble ens för iOS, annat än det jag fick se den dagen jag testade. Så med andra ord har jag inget bra svar på din fråga, jag vet (än så länge) inte vari begränsningarna ligger när det gäller iPhone vs Android tillsammans med Pebble.

Ursprungligen av Micke W:

Casio har ALDRIG varit den häftigaste klockan!
http://media.techeblog.com/elephant//ul/24805-450x-hpcalculatorwatch.jpg

Blingbling och guld imponerade aldrig på mitt pojkjag, det var funktioner och finesser som gällde

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-05-17 23:32
Ursprungligen av lappen71:

Ett armband som talar om för dig att det ringer eller kommer ett sms?
Vitsen med Pebble är att kombinera funktioner och tar dom bort klockfunktionen kan man lika gärna vara utan armband helt.

Den behöver inte sakna en klockfunktion bara för att den skulle lanseras som ett armband. Klockor finns på de flesta enheter idag.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-05-17 23:50
Ursprungligen av joakimo:

Den behöver inte sakna en klockfunktion bara för att den skulle lanseras som ett armband. Klockor finns på de flesta enheter idag.

Ja men nu lanseras det som en KLOCKA med funktion att kommunicera med en telefon.

  • Medlem
  • Täby
  • 2013-05-18 04:49

Gick med i Kickstarter projektet och fick en svart klocka i februari. Gav den till min 14 årige son och nu äntligen kan man få tag på honom via SMS och mobil tack vare att klockan vibrerar när vi försöker kommunicera med honom. Väldigt bra produkt som jag antar att Apple kan lyfta den ytterligare i en eventuell iWatch.

Ursprungligen av Adrian B:

Blingbling och guld imponerade aldrig på mitt pojkjag, det var funktioner och finesser som gällde

Jaja, att jämföra Casio vid HP är som att jämföra Kia med BMW. Finesserna fanns där redan då, 1977. Priset var naturligtvis ett helt annat än på Casion. Man fick nipponpippon klockor för hela Storuman för samma pris.

Precis en sådan klocka har ju funnits... Den slog aldrig av någon anledning. Min polare som jobbade på Bluetooth SIG hade fått en via jobbet. Så vad är egentligen nytt med den här - och framförallt varför skulle denna slå när ingen annan gjort det hitintills?
/m

Ursprungligen av martinator:

Precis en sådan klocka har ju funnits... Den slog aldrig av någon anledning. Min polare som jobbade på Bluetooth SIG hade fått en via jobbet. Så vad är egentligen nytt med den här - och framförallt varför skulle denna slå när ingen annan gjort det hitintills?

Definiera "slå".

Pebble är ett av de mest framgångsrika Kickstarter-projekten och användarna är generellt sett nöjda, så jag skulle nog säga att det är en lyckad produkt redan nu. Projektet var det det som dragit in mest pengar dinintills för Kickstarter med över 10 miljoner dollar från 68.928 supporters. Och dessa pengar har inte varit kastade i sjön, de har lyckats skapa produkten de ville göra och levererat den till de som stöttade projektet.

Så det beror lite på hur man mäter framgången, hur man definierar "slå". Det är en absolut en nischad produkt, men det spelar mindre roll, även nischade produkter kan vara lyckade.

Sen att den inte säljs på bensinmacken eller följer med i barnboxen är en annan sak, tror inte det är en produkt för alla. Men de som testat den, inklusive mig nu, verkar tycka den är användbar.

Ursprungligen av martinator:

Så vad är egentligen nytt med den här - och framförallt varför skulle denna slå när ingen annan gjort det hitintills?

Lite kul att följa upp den här skeptisismen två år senare. Pebble har, hur man än mäter det, blivit en rungande succé.

Du kan idag kila in på Clas Ohlson och köpa dig en Pebble över disk, bara en sån sak. Uppföljaren Pebble Time drog in sanslösa 20 miljoner på Kickstarter i februari, trots att Apple Watch redan var lanserad och skulle komma ut till försäljning någon månad senare.

1
Bevaka tråden