Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VARNING för iPhone-bedrägeri på Blocket!!

Tråden skapades och har fått 132 svar. Det senaste inlägget skrevs .

När det kommer till postförskott så kan man tillägga att det kan vara ett alternativ. Man får helt enkelt skicka det med Bussgods och be säljaren att skriva i frakthandlingarna att paketet får öppnas innan betalning sker. Detta för att kunna verifiera att innehållet är det avtalade. Jag har gått den vägen förr.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-05-23 21:54

Jag har ofta funderat på varför det finns så många oanvända och inplastade iPhones att köpa begagnat. I dagens Lyxfällan på TV3 fick vi se Shaho som hade tagit ut 7 eller 8 mobiltelefoner, på abonnemang som han sålt vidare. Visst, han får ett par tusen kontant, men får betala av en än större summa på 24månader. Det hade ju vart okej om han fått använda telefonen under tiden men icke, den är ju såld på Tradera/Blocket.

Ett låneform som är riktigt korkat. Operatörerna borde ta sig i kragen och sätta en maxgräns, någon stolthet måste de väl ha?

OBS! Inte att förväxla med SMS-lån trots att de är lika korkat.

(Ja det här är en varning för iPhone-bedrägeri –mot sig själv.)

Ursprungligen av reboot81:

Jag har ofta funderat på varför det finns så många oanvända och inplastade iPhones att köpa begagnat. I dagens Lyxfällan på TV3 fick vi se Shaho som hade tagit ut 7 eller 8 mobiltelefoner, på abonnemang som han sålt vidare. Visst, han får ett par tusen kontant, men får betala av en än större summa på 24månader. Det hade ju vart okej om han fått använda telefonen under tiden men icke, den är ju såld på Tradera/Blocket.

Ett låneform som är riktigt korkat. Operatörerna borde ta sig i kragen och sätta en maxgräns, någon stolthet måste de väl ha?

OBS! Inte att förväxla med SMS-lån trots att de är lika korkat.

(Ja det här är en varning för iPhone-bedrägeri –mot sig själv.)

Oftare är det ju en kriminell jäkel som hotar ungar att gå in och fixa en lur annars får de stryk.

Lillgrabbens mamma brukar ställa till liv efter ett tag, och då blir luren om man köpte på blocket
("ny i kartong vettu, vann den på ett lotteri...") så billigt förvandlad till en ipod....

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-07-10 01:57

Nåt stämmer inte med annonsen...

http://www.blocket.se/uppsala/Iphone_4_olast_Ny_i_kartong__1_Vit__1_Svart_41369464.htm?ca=10&w=1

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2012-07-10 09:42
Ursprungligen av reboot81:

Nåt stämmer inte med annonsen...

[ATTACH="CONFIG"]33744[/ATTACH]
Annonsen kunde inte hittas | Blocket

Hmm, extra batteri, dubbla sim?!?!?!?! Inte original på ett ända vis... kinakopia!

  • Avstängd
  • 2012-07-10 02:27

En svart och en vit kartong stämmer ju men sedan då...hahaha

  • Medlem
  • 2012-07-10 05:41

Färgen på den vita är ju helt åt helvete. Dessutom är den vita kartongen en 4S. Bedrägeriförsök, garanterat, anmäl!

http://www.blocket.se/stockholm/Helt_ny_iPhon...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-05-24 21:29

Vad var konstigt med den förutom att han inte har kvitto?

Ursprungligen av zOlid:

Vad var konstigt med den förutom att han inte har kvitto?

Att man har flera st och inte har kvitto är inget skumt anser du?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-05-24 21:50
Ursprungligen av keptang:

Att man har flera st och inte har kvitto är inget skumt anser du?

Jag sa ju precis att det var i såfall det skumma...
Men har han dom nya i box och vill mötas är det ju ändå inte omöjligt. Att han inte har kvitto kan ha andra annledningar, som att han dragit dom på företaget eller liknande och vill ha ut pengar till sig själv. Men om allt är grönt borde han ha kvitto ja.

Ursprungligen av zOlid:

Att han inte har kvitto kan ha andra annledningar, som att han dragit dom på företaget eller liknande och vill ha ut pengar till sig själv.

Bedrägeri alltså, precis vad tråden handlar om.

Jag har aldrig köpt något på Blocket även om jag varit sugen på vissa saker.

Dock erbjuder ju Blocket en pakettjänst som vad jag fattar funkar så att paketet skickas, pengarna hålls och varumottagaren har nån vecka på sig att reklamera. Om nu säljaren avböjer att använda denna väldigt enkla tjänst då tycker iaf jag att det kan vara ett tecken på att det är något skumt i görningen

Bevaka tråden