Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

De största nyheterna i IOS 7

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

IOS 7 innebär inte bara ny design utan är även fyllt med nyheter. 99mac har samlat ihop de största förändringarna här.

Läs hela artikeln här

Känns som att den största nyheten av dom alla inte ens har nämnts. Nämligen att man äntligen kan gömma undan tidningskiosken i en mapp

  • Medlem
  • 2013-06-13 10:46

Mjo, nog för att vi vet att Android är överlägset - men inte trodde jag IOS skulle bli en kopia

Får väl kasta ut hakan lite här och säga att jag tycker Apple gjort som de brukar. Lånat hej vilt från allt annat bra och pusslat ihop det till en helhet som fungerar bättre än de respektive delarna. Exempelvis känns Icloud Keychain som att det kommer att fungera bättre än 1password (eller liknande) just för att Apple kan integrera det på ett helt annat sätt.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-06-13 11:12
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Får väl kasta ut hakan lite här och säga att jag tycker Apple gjort som de brukar. Lånat hej vilt från allt annat bra och pusslat ihop det till en helhet som fungerar bättre än de respektive delarna. Exempelvis känns Icloud Keychain som att det kommer att fungera bättre än 1password (eller liknande) just för att Apple kan integrera det på ett helt annat sätt.

Det är frågan det för med 1 Password om adressen till en hemsida ändrats kan man alla fall leta reda på användarnamn och lösenord och logga in.
Hur löser man det med iCloud Keychain?

Ursprungligen av lappen71:

Det är frågan det för med 1 Password om adressen till en hemsida ändrats kan man alla fall leta reda på användarnamn och lösenord och logga in.
Hur löser man det med iCloud Keychain?

Bra fråga. Jag hoppas att den kommer att gå att nå på ett liknande sätt som man når sin Keychain idag, dvs att man skulle kunna logga in på Icloud och kika på innehållet. Men jag har inte hunnit kika närmare på varken IOS 7 eller OS X 10.9 än.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-06-13 11:34
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Bra fråga. Jag hoppas att den kommer att gå att nå på ett liknande sätt som man når sin Keychain idag, dvs att man skulle kunna logga in på Icloud och kika på innehållet. Men jag har inte hunnit kika närmare på varken IOS 7 eller OS X 10.9 än.

Kommer man kunna det och integrationen med Safari på iOS7 att man kan logga in på sidor så är det en oslagbar kombination.
Då är jag beredd att lämna 1Password.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-06-15 20:11
Ursprungligen av ihdm:

Mjo, nog för att vi vet att Android är överlägset - men inte trodde jag IOS skulle bli en kopia

Jag förmodar att du är blind.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-06-15 20:14
Ursprungligen av zappee:

Jag förmodar att du är blind.

Don't feed the trolls.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-06-24 21:44

Och nu har min utvecklarlicens gått ut. Någon som vet hur länge jag kan köra beta1 innan jag måste uppdatera licensen, alternativt gå tillbaka till iOS6?

Ursprungligen av kenjon:

Och nu har min utvecklarlicens gått ut. Någon som vet hur länge jag kan köra beta1 innan jag måste uppdatera licensen, alternativt gå tillbaka till iOS6?

24e juli går beta 1 ut.

iCloud keychain finns inte i GM.

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2013-09-11 19:55
Ursprungligen av keptang:

iCloud keychain finns inte i GM.

Upptäckte också detta, gissar på att det släpps en uppdatering för detta samtidigt som OS X Mavericks.

Ursprungligen av Gizzmo_SWE:

Upptäckte också detta, gissar på att det släpps en uppdatering för detta samtidigt som OS X Mavericks.

Det tror jag med.

1
Bevaka tråden