Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV får apparna Quello och Crunchyroll

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple släpper nya appar för Apple TV. Det är främst amerikanska användare som får ta del av nyheterna, men två av apparna finns också i Sverige.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-06-20 15:08

Såg det på någon amerikansk sida och tänkte att det var dags att testa HBO, men så var det visst inte.

Ursprungligen av Json_81:

Såg det på någon amerikansk sida och tänkte att det var dags att testa HBO, men så var det visst inte.

Nä tyvärr. Tråkigaste med att bo i världens bredbandstätaste land eller vad de brukar säga, är ju att vi saknar mycket av de roliga tjänsterna vi kan ha vårt bredband till

Om man störs av att startsidan fylls med en massa appar som man aldrig använder så kan man gömma dom enkelt. Gå in i inställningarna och aktivera föräldrakontroll med något simpelt lösenord och klicka bort de appar som inte ska visas.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-06-20 22:25

Använder Quello nu. Inte så dumt faktiskt. Hyffsat med konserter och musikdokumentärer och liknande.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-06-20 23:28
Ursprungligen av urkan:

Använder Quello nu. Inte så dumt faktiskt. Hyffsat med konserter och musikdokumentärer och liknande.

Håller med
Kollar på en konsert med Black Label Scociety

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2013-06-22 12:51

Är det någon mer än jag som fått problem med ljudet efter den senaste uppdateringen?
Jag har en gammal förstärkare och kör därför ut ljudet från TV:ns analoga ljudutgång. Det har funkat kanon sen jag köpte den i höstas, men nu hackar ljudet. Det är precis som att ljudet stängs av en halv sekund var 15:e sekund, väldigt irriterande.
Ljudet från satellitmotagaren funkar klockrent, så det måste bero Apple TV:n.

Ursprungligen av AndyK:

Är det någon mer än jag som fått problem med ljudet efter den senaste uppdateringen?
Jag har en gammal förstärkare och kör därför ut ljudet från TV:ns analoga ljudutgång. Det har funkat kanon sen jag köpte den i höstas, men nu hackar ljudet. Det är precis som att ljudet stängs av en halv sekund var 15:e sekund, väldigt irriterande.
Ljudet från satellitmotagaren funkar klockrent, så det måste bero Apple TV:n.

Lite OT kanske?

Hur som, testa att återställa den.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2013-06-22 17:27
Ursprungligen av barbapappa_86:

Lite OT kanske?

Hur som, testa att återställa den.

Vet inte om jag tycker det är OT, eftersom det hände efter uppdateringen som innehöll de nya apparna.

Tack för tipset iaf. Ska testa det när jag kommer hem.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2013-06-22 18:25

Det verkar som att det räckte med att starta om ATV:n

Med ett amerikanskt iTunes konto så bör allt det här funka, eller?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-06-24 18:14
Ursprungligen av pennywize:

Med ett amerikanskt iTunes konto så bör allt det här funka, eller?

Nej du måste ändra dns också så det verkar som du är i USA

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-06-24 18:15
Ursprungligen av pennywize:

Med ett amerikanskt iTunes konto så bör allt det här funka, eller?

Nej. Watch ESPN och HBO Go kräver båda att man accessar nätet via utvalda ISPer (Amerikanska sådana) och att man har betalt för kanalerna i ett kabel-tv abbonemang.

Med en maskeringstjänst (Proxy) som simulerar amerikansk IP kommer jag åt SkyNews utan problem (och Netflix amerikanska utbud), men inte ESPN eller HBO Go; det bara står och snurrar.

1
Bevaka tråden