Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som beställt nya Macbook Air middle 2013

Tråden skapades och har fått 188 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2013-06-20 21:41
Ursprungligen av Baeckis:

och jag kunde inte ändra utlämningsadressen till mitt jobb utan att dom först har varit hemma hos mig en första gång. Irriterande!!!

Det där är den stora anledningen att jag nästan aldrig beställer från Apple! Har man dessutom ett rörligt arbete där man aldrig vet var man kommer att befinna sig nästa dag så skapas ett mindre helvete! Varför i hel**** kan man inte få det med Posten eller motsvarande?

Ursprungligen av Dalle:

Varför i hel**** kan man inte få det med Posten eller motsvarande?

Kostar mer än att använda UPS/DHL.

  • Medlem
  • 2013-06-20 22:11
Ursprungligen av keptang:

Kostar mer än att använda UPS/DHL.

Sist jag fick paket från Apple så var det via DHL. Men man borde väl kunna få det lämnat vid tex Postens utlämningsställe? DHLs utlämningsställe ligger 4 mil bort.

Ursprungligen av Dalle:

Sist jag fick paket från Apple så var det via DHL. Men man borde väl kunna få det lämnat vid tex Postens utlämningsställe? DHLs utlämningsställe ligger 4 mil bort.

Ja, det vore helt klart trevligt om det fanns alternativ såklart. Även om man fick betala för det.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-06-20 23:29

Jag beställde en TC samtidigt och den kom med DHL och jag kunde hämta den 500 meter hemifrån. Klart att föredra!

Trodde att man skulle se lite användar recensioner vid det här laget .
Ni som har köpt och fått vad tycker ni ?

Själv deltar jag i velnings sm ...

  • Medlem
  • Uppland
  • 2013-06-24 12:58

Kan inte ge något utlåtande ännu då jag missade leveransen från UPS på grund av att min port är låst och jag missade när budet ringde på mobilen. Nu sitter jag och väntar på att leverans två ska komma under dagen. Jag jobbar om två timmar så det blir spännande. Lite tröttsam kan jag tycka den här leveransdansen. Det är som att försöka få kontakt med en kypare på krogen så att han kommer med notan. Tills slut tröttnar man och går direkt till kassan med kortet i hand.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-24 13:53
Ursprungligen av flygarn:

Kan inte ge något utlåtande ännu då jag missade leveransen från UPS på grund av att min port är låst och jag missade när budet ringde på mobilen. Nu sitter jag och väntar på att leverans två ska komma under dagen.

Min står inte ens att den är lastad på bil.
Rätt imponerande att en "expressleverans" åker Shanghai -> Incheon/Korea -> Kazakhstan -> Polen -> Tyskland -> Sverige.
Det var bättre förr när det var direktflyg Shengzen -> Holland -> Sverige.

Börjar bli irriterad

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-24 16:24

Äntligen!
http://browser.primatelabs.com/geekbench2/208...

Skönt å ha batteri som håller mer än en halvtimme nu igen

  • Medlem
  • 2013-06-24 21:47

Vid 00:00 kommer kulorna in på kontot. Funderar på en MBA 13" 8/256GB med i7.

Beräknad leverans 2 - 4 Juli. Den 5e åker jag iväg till ödemarken och jobbar och har ingen möjlighet att få datorn dit och kunna ta emot den...
Hur har leveranserna funkat för er andra? Hur mycket försenat blev det, eller kom den t om i tid?
Om inte jag kan ta emot den, kan jag då dirigera om den till en syster så hon får ta emot den och sedan att jag hämtar den hos henne? Funkar sånt med Apple?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-06-24 21:57
Ursprungligen av Dalle:

Vid 00:00 kommer kulorna in på kontot. Funderar på en MBA 13" 8/256GB med i7.

Beräknad leverans 2 - 4 Juli. Den 5e åker jag iväg till ödemarken och jobbar och har ingen möjlighet att få datorn dit och kunna ta emot den...
Hur har leveranserna funkat för er andra? Hur mycket försenat blev det, eller kom den t om i tid?
Om inte jag kan ta emot den, kan jag då dirigera om den till en syster så hon får ta emot den och sedan att jag hämtar den hos henne? Funkar sånt med Apple?

Om det är så tight med tid för dig skulle jag inte chansa. Du har väl en registrerad bostadsadress hos Apple men du kan ange en annan leverans adress, då din systers i detta fallet. Så har jag gjort många gånger.

Lycka till. Är precis på g att skämma bort mig lite inför sommarn och semestern. Blir nog samma konfiguration som dig

  • Medlem
  • 2013-06-24 22:11

Det är tyvärr mer komplicerat än så. Hennes adress kan jag ange först måndag 8/7 då hon påbörjar sin semester. (sommarstuga)

Ursprungligen av Dalle:

Vid 00:00 kommer kulorna in på kontot. Funderar på en MBA 13" 8/256GB med i7.

Beräknad leverans 2 - 4 Juli. Den 5e åker jag iväg till ödemarken och jobbar och har ingen möjlighet att få datorn dit och kunna ta emot den...
Hur har leveranserna funkat för er andra? Hur mycket försenat blev det, eller kom den t om i tid?
Om inte jag kan ta emot den, kan jag då dirigera om den till en syster så hon får ta emot den och sedan att jag hämtar den hos henne? Funkar sånt med Apple?

Om du kontaktar Apple så bevakar de leveransen åt dig och du kan ändra leveransadress om du skulle hinna iväg innan den kommer. Jag fick min MBA i7 512/8GB till och med tidigare – trots aviserad leveransförsening pga monsunregnen, men hade suverän hjälp av Apple kontoret. Behövde i slutänden inte leveransändra ändå.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-06-24 22:27
Ursprungligen av Dalle:

Det är tyvärr mer komplicerat än så. Hennes adress kan jag ange först måndag 8/7 då hon påbörjar sin semester. (sommarstuga)

Jisses dont say more .......

I vilket fall som helst måste du ha en burk bums när du har kulor som bränner i fickan inget snack om det. Ring och prata med Apple och redogör för läget om du kan komplettera leveransadressen lite i efterhand ..... hemska tanke....

Måste finnas en lösning Inget återförsäljare som har en MBA 13 i7 - 8GB ram på hyllan. Har du dammsugit ?

Kan höra med macforum i här i Göteborg om du vill, så kan dom skicka upp den till dig i huvudstaden. Ring dom själv vet jag dom är stora här i västsverige,

Jag väntar tålmodigt på min MBA lite spänning och irritation med UPS or whatever hör till, då är glädjen så mycket större när man sitter med nya airen i knät efter alla leverans strapatser

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-06-24 22:33

Grannar kan ta emot paket. Om de är hemma….

  • Medlem
  • 2013-06-24 22:37

Har dammsugit nätet på 13" med 8 GB. Macforum hade endast 11" med 8 GB RAM. Men 11" är för litet för mina stackars ögon.
Tack för tipset iaf.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-06-24 22:51

UPS var hemma hos mig idag utan att komma in så jag ringde och ändrade leveransadress till jobbet så förhoppningsvis kommer tomten till mig i morgon.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-06-24 23:29

Min kom i torsdags, 20/6, tidigare än utlovat, det hette att den skulle komma 25-27/6, så jag är glad

Första utlåtande: snabb, tyst och batteriet börjar komma igång också, tycker även att den laddas upp fort
Nöjd än så länge såklart

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-06-24 23:42
Ursprungligen av Henkri:

Min kom i torsdags, 20/6, tidigare än utlovat, det hette att den skulle komma 25-27/6, så jag är glad

Första utlåtande: snabb, tyst och batteriet börjar komma igång också, tycker även att den laddas upp fort
Nöjd än så länge såklart

Toppen och vad skoj har du en icore 7 eller icore 5 .. Går datorn varm undertill samt går fläkten igång om man plågar den lite

  • Medlem
  • 2013-06-24 23:43
Ursprungligen av Henkri:

Min kom i torsdags, 20/6, tidigare än utlovat, det hette att den skulle komma 25-27/6, så jag är glad

Första utlåtande: snabb, tyst och batteriet börjar komma igång också, tycker även att den laddas upp fort
Nöjd än så länge såklart

Var det ett specialbygge eller en standardvariant?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-06-25 00:18
Ursprungligen av cubeis:

Toppen och vad skoj har du en icore 7 eller icore 5 .. Går datorn varm undertill samt går fläkten igång om man plågar den lite

under "uppstarten" dvs installation av program, synk av Dropbox etc. blev den lite varm och fläkten fick jobba men nu i daglig drift är den sval och tyst

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2013-06-25 00:19
Ursprungligen av Dalle:

Var det ett specialbygge eller en standardvariant?

jag uppgraderade till 8 GB RAM och la till TB -> Ethernet adaptern annars standard, en i5 med 128 GB SSD, räknas väl som en CTO i och med uppgraderingen av RAM

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-06-25 06:40
Ursprungligen av Henkri:

Min kom i torsdags, 20/6, tidigare än utlovat, det hette att den skulle komma 25-27/6, så jag är glad

Första utlåtande: snabb, tyst och batteriet börjar komma igång också, tycker även att den laddas upp fort
Nöjd än så länge såklart

Våra maskiner samåkte nog. Dock pga jag, enligt UPS, bor så avlägset som i Karlstad så levererar dom lite mer sällan. Jag visst inte att jag bodde i obygden förrän UPS upplyste mig o detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-06-25 07:09

@Dalle
Men om du väljer expressleverans kommer datorn inom 1-3 dagar: http://store.apple.com/se/help/shipping_deliv...
Jag gjorde det förra året, kollade nu och jag gjorde min beställning den 17 juni och leverans var den 19 juni.

  • Medlem
  • 2013-06-25 08:18
Ursprungligen av stile:

@Dalle
Men om du väljer expressleverans kommer datorn inom 1-3 dagar: http://store.apple.com/se/help/shipping_deliv...
Jag gjorde det förra året, kollade nu och jag gjorde min beställning den 17 juni och leverans var den 19 juni.

Funkar inte när man vill ha mer än 4GB minne, då finns det bara standardleverans att välja på. Beställer jag idag hinner jag inte få den innan jag åker till vildmarken. Funderar på att köpa en maxad från Apple Store i Täby. Men 17 000 är rätt mycket pengar.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2013-06-25 12:34

Yay!!! 40 minuter sedan kom Bring med ett paket. Funderar på att sjukskriva mig och gå hem från jobbet men jag har tyvärr allt för väl utvecklad arbetsmoral. Damn!!!

Körde Geekbench jag också för att jämföra med min gamla MBP 2009. Yaoza!

http://browser.primatelabs.com/geekbench2/209...

Ha en fortsatt bra vecka! Det ska jag ha.

Edit mitt i natten - Fick lite skrämselhicka kombinerat med humor när jag kom hem i kväll. När jag skulle dra igång min gamla MBP så tokhängde den sig och ville inte starta!!! Jag undrar om den visste att jag hade med mig en ersättare hem.

Senast redigerat 2013-06-26 01:51
  • Medlem
  • 2013-06-26 22:11

Ni som följt tråden har säkert noterat min ångest över att jag inte hinner beställa innan jag åker och jobbar...
Nu hittade och beställde jag en Air från Macoteket. 13", 8/256GB. Visserligen bara med i5, hade gärna velat ha i7. Men det fick bli en kompromiss.
Hoppas kunna hämta den i deras butik redan i morgon, vi får se hur de ställer sig till det.
Jag är så jävla glad idag/kväll.

Ursprungligen av Figge72:

Också lämnat PC till förmån för Mac
MacBook Air 13" 8/i5/256
Beställt 17/6
Beräknad leverans 26-28/6...

TNT levererade en trevlig låda i förmiddags! (2013-06-26)

  • Medlem
  • 2013-06-27 20:19

Ni som har fått era maskiner, vad tycker ni om dem?
Jag fick min idag och är helnöjd, tyst, sval, smidig, bra batteritid. När jag körde Flyttassistenten från min Mini Till Airen så rusade fläkten på Minin, med Airen var nästan tyst.
Grymt snabbt trådlöst, mätte upp 250Mb/s åt bägge hållen trådlöst mot nätet. Att ladda ner alla standarnprogram man behöver (Flash, Java osv) går på ett kick!

Ursprungligen av Dalle:

Ni som har fått era maskiner, vad tycker ni om dem?
Jag fick min idag och är helnöjd, tyst, sval, smidig, bra batteritid. När jag körde Flyttassistenten från min Mini Till Airen så rusade fläkten på Minin, med Airen var nästan tyst.
Grymt snabbt trådlöst, mätte upp 250Mb/s åt bägge hållen trådlöst mot nätet. Att ladda ner alla standarnprogram man behöver (Flash, Java osv) går på ett kick!

Jag har problem med att den tappar WiiFii, det kräver omstart innan den hittar nät igen, men annars är den super. Snabb, kall(!), inga fläktar går igång trots Aperture, Bento + you name it rullande.

Bevaka tråden