Så en kompis har dragit sin iPhone 5 i väggen (don't ask) men konstigt nog höll den förutom att den blivit svagt böjd (tänk: Nokia 8110). Den verkar ha fastnat i en loop där det står anslut till iTunes, som hittar en iPhone som måste återställas. Väl där växlar det mellan Error 2001 och Error 2006 som verkar vara USB-relaterade. Har testat flera kablar och olika datorer (Mac & PC) men fortfarande samma fel, trots att jag testat alla rekommendationer på Apples diskussionsforum.
Till saken hör att det finns ingen garanti på luren då han fått den av en leverantör, så jag känner att jag vill försöka lösa detta. Har testat nytt batteri och då kom jag så långt att det gick att återställa den men sen hoppade den ändå tillbaka i loopen. Nu går inte detta att göra längre hellre. Eftersom det verkar vara USB-relaterade fel så bytte jag idag ut hela lightning-kontakten i telefonen, men problemet kvarstår fortfarande. Logikkortet ser inte alls skadat ut nånstans utan det verkar bara vara chassit som blivit lätt bändat. Alla kontakter sitter ordentligt då jag vet att sånt kan spöka också.
Nån som kan ha en idé vad det kan vara? Det går inte att slå på telefonen alls utan enda gången det blir liv i den är när den är ansluten till laddaren eller datorn, så frågan är vad det då är som kan spöka?