Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka iOS apps utan ursprunglig dator?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-27 00:37

Den eviga diskussionen om hur iOS och iTunes synkar (och inte)...

Jag ska nu städa bland våra iOS devices (iPhones, iPods och iPad) samt våra Mac datorer, vi har ett antal...

Problemet är bara att vissa av de datorer (läs även HD installationer) som använts då iOS devices var nya (läs även nyformaterade) inte längre är med oss av olika anledningar (HD krasch m.m.).

När jag försöker backa upp det som finns på iOS devicen så går inte detta utan jag erbjuds bara att skriva över allt som finns på luren/podden, vilket jag så klart inte vill!

Är man verkligen rökt om man inte har kvar datorn (eller system back-up) kvar ???

Finns det något enkelt sätt att rädda apps på en iPhone/iP*d som tappat sin "moder-Mac" ?

Finns olika alternativ som hjälper dig rädda informationen på iphonen innan iTunes rensar den. Gör en sökning på Google så finner du en del, här är en av dem:

http://www.macroplant.com/phonetomac/p2m-tuto...

Jag kanske missuppfattar problemet, men jag förstår inte varför något behöver "räddas". Det är ju bara att ladda ner apparna igen.

Om du loggar in i iTunes App Store, och väljer "Purchased", så ska alla appar du någonsin köpt (såväl betalda som gratis) dyka upp där för nerladdning.

Det enda kravet är att du är inloggad med samma Apple-ID som då du först köpte och/eller laddade ner appen. Har du använt flera Apple-IDn genom åren så får du ta ett i taget.

Och sen när du har samlat alla appar, så kan du ju välja vilka appar som ska synkas till respektive iOS-enhet.

Men det handlar kanske om appar som inte längre finns i App Store?
Eller appar som kommer från andra källor än App Store?
Då kan det ju bli lite värre...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2013-08-27 09:13
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag kanske missuppfattar problemet, men jag förstår inte varför något behöver "räddas". Det är ju bara att ladda ner apparna igen.

Om du loggar in i iTunes App Store, och väljer "Purchased", så ska alla appar du någonsin köpt (såväl betalda som gratis) dyka upp där för nerladdning.

Det enda kravet är att du är inloggad med samma Apple-ID som då du först köpte och/eller laddade ner appen. Har du använt flera Apple-IDn genom åren så får du ta ett i taget.

Och sen när du har samlat alla appar, så kan du ju välja vilka appar som ska synkas till respektive iOS-enhet.

Men det handlar kanske om appar som inte längre finns i App Store?
Eller appar som kommer från andra källor än App Store?
Då kan det ju bli lite värre...

Din näst sista tanke, appar som inte längre finns tillgängliga.

Stäng av eventuell automatiskt synkning i iTunes.

Koppla in iOS-enheten till iTunes. Högerklicka på iOS-enheten i iTunes vänsterkolumn. Välj "Transfer purchases".

Upprepa detta för alla iOS-enheterna, så har du snart samlat alla dina appar i datorn i iTunes.

Men kravet är ju fortfarande att den datorn måste vara auktoriserad för samma Apple-ID:n som har använts för att göra de tidigare köpen.

Mer läsning i ämnet:
https://www.google.se/search?q=transfer+apps+...

1
Bevaka tråden