Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Studenter: Ta notiser vid PDF:er

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag är en nybliven student som har insett ett problem som jag vill ha hjälp att lösa.

När jag är på föreläsningar tar jag ofta med mig min iPad där jag följer hela föreläsningen, föreläsningarna läggs upp en dag innan på nätet. En del skriver rakt av det som skrivs på föreläsningens pdf, men det tycker jag är onödigt då vi redan har tillgång till PDF:erna. Idag skriver jag för hand på ett kollegeblock men allra helst så skulle jag vilja kombinera detta och skriva anteckningar på min iPad.

Då kom jag på en lösning som jag såg när jag gick i gymnasiet. Där hade några personer skrivit ut föreläsningarnas PDF:erna men med mycket mindre PDF:er där t.ex. 5st fick plats/A4 och där det fanns gott om plats att skriva anteckningar vid sidan av varje föreläsningssida.

Jag skulle vilja ha precis så fast jag skriver anteckningarna på min iPad bredvid bredvid varje föreläningssida.

Jag har googlat och googlat men jag kommer inte på vad detta kallas och hittar inge. Jag är OERHÖRT, OERHÖRT tacksam för hjälp om hur jag ska lösa mitt problem.

Är det någon som vet vad jag pratar om och hur jag kan lösa detta problem så skulle ta spara mig väldigt mycket tid och ork alternativt en kompromisslösning.

[Jag skapade även en tråd på MacWorld om någon undrar, men fick känsla av att ni var snabbare]

Jag läste om Upad men det var inget för mig då jag har tangentbord till min iPad och vill anteckna via det.

Senast redigerat 2013-08-27 19:35

Efter ännu mer googlande hittade jag en jättebra app för detta ändamål. Nämligen: PDF Expert. Här kan man både ta anteckningarna för hand och skriva redigera dokumentet med text.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-08-28 00:23

Tack för tipset, sambon frågade idag hur hon skulle göra för att anteckna på sina PDF:er med iPaden.

Visst borde externt tangentbord fungera med Upad, fastän appen främst är för handskrivning?

Har aldrig testat Upad, utan tolkade det bara som att man kunde skriva för hand. Någon annan som har testat som vet?

Har en fråga till angående PDF Expert. Om ett förläsningsunderlag är väldigt fyllt och jag behöver mer plats att anteckna på. Hur gör jag då? Går det att lägga till en extra sida på en PDF hos PDF expert?

Kolla även på PDFpen Pro http://smilesoftware.com/PDFpen/iPad/

Nu har jag använt PDF Expert under några föreläsningar och det har gått väldigt bra och smidigt. Dock har jag ett problem som jag skrev om tidigare som jag hoppas någon vet hur man löser.

Vi jobbar mycket med grafer och jag skulle behöva stora ytor för att skapa nya grafer. Jag skulle t.ex. vilja skapa en helt blank sida. Går detta när jag är mitt inne i en PDF?

1
Bevaka tråden